مدیركل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی كشور:

فعالیت اورژانس های اجتماعی به كاهش صدمه های اجتماعی منجر گردیده است

فعالیت اورژانس های اجتماعی به كاهش صدمه های اجتماعی منجر گردیده است كار در محل: قزوین- مدیركل دفتر صدمه دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی كشور اظهار داشت: با فعالیت بیش از ۳۵۰ مركز اورژانس اجتماعی در سراسر كشور و عرضه خدمات مشاوره ای روند صدمه های اجتماعی روبه كاهش است.


به گزارش كار در محل به نقل از مهر، رضا جعفری در نشست با كارشناسان و همكاران اورژانس اجتماعی بهزیستی قزوین كه روز چهارشنبه در سالن دانشگاه علوم پزشكی قزوین برگزار گردید اظهارداشت: در اورژانس اجتماعی این روزها رسالت سنگینی داریم و باید برای كاهش مشكلات همت نماییم. مدیر كل دفتر صدمه دیدگان بهزیستی كشور خاطرنشان كرد: اگر نظام اجتماعی نتواند به تغییرات محیطی واكنش نشان دهد دچار چالش های جدی می گردد. وی بیان كرد: به نظر می آید باید بررسی شود آیا سامانه رصد خوبی داریم و می توانیم با ارزشهای خود به آن پاسخ دهیم و آیا صدمه ها دغدغه همه مدیران هست یا نه و سپس برنامه ریزی نماییم. جعفری بیان كرد: همه كارشناسان اورژانس اجتماعی باید یك تحلیل گر خوب اجتماعی باشند تا با تسلط كار كنند و بتوانند اثرگذار باشند.
وی اظهارداشت: این روزها با صدمه های متعددی در حوزه محیط زیست مانند تغییر اقلیم و كمبود آب مواجهیم كه باید برای آن چاره اندیشی نماییم. جعفری بیان كرد: در سال ۹۵ حدود ۴ میلیون مهاجرت داشتیم كه ۷۰ درصد در حاشیه شهرها ساكن شدند و در كنار آن شاهد فاصله و شكاف نسلی هستیم كه از مهمترین مشكلات به حساب می آید. وی افزود: با ورود فضای مجازی فاصله نسلی به ۱۰ سال رسیده و اگر نتوانیم خانواده را مدیریت نماییم دچار بحران های بیشتری می شویم. مدیركل دفتر صدمه دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی كشور اظهارداشت: به نظر می آید رصد گر خوبی نبودیم و بموقع عمل نكردیم بنابراین با صدمه های زیادی مواجهیم. وی اظهارداشت: وجود دو میلیون و ۶۰۰ هزار معتاد در كشور نگران كننده است و هنوز نتوانسته ایم خانواده را توانمند نماییم و امروز دغدغه معیشت، مسكن و اشتغال، آسایش خانواده را بر هم ریخته و سبك زندگی تغییر كرده و عشق افلاطونی به طلاق توافقی رسیده است. جعفری افزود: مهاجرت و سكونت گاههای غیر رسمی و تغییر ساختار خانواده از دیگر چالش های عصر كنونی است وهمزمان انواع ساختارها حتی در روستاها در خانواده ها دیده می گردد كه نگران كننده است.
خانواده سنتی در حال سست شدن است وی با ابراز نگرانی از سست شدن خانواده های سنتی اظهارداشت: اگر فرهنگ غنی خویش را به یك بسته جذاب تبدیل نكنیم مشكل خواهیم داشت چونكه با فضای مجازی بوجود آمده و گسترش آن شاهد سست شدن خانواده های سنتی هم هستیم. مدیركل دفتر صدمه دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی كشور یادآورشد: ما كارگزاران حوزه سلامت اجتماعی هستیم و در هر استانی كه اورژانس اجتماعی فعال شده توانسته در كاهش آسیبها موثر باشد و در بعضی پدیده ها از افزایش طلاق و خشونت جلوگیری شده است. جعفری اظهار داشت: تغییرات فرهنگی نیازمند زمان و مداراست و در كوتاه مدت جواب نمی دهد و باید صبور باشیم و حوصله نماییم تا نتایج كار را ببینیم. راه اندازی ۱۵۰ مركز اورژانس اجتماعی در سال گذشته وی بیان كرد: ۱۵۰ مركز اورژانس اجتماعی در سال قبل به مجموعه های بهزیستی افزوده شد و در حال حارض این تعداد به ۳۵۰ مورد رسیده كه البته این توسعه مراكز مبین افزایش صدمه ها نیست بلكه نیازها بالا رفته و مردم احساس خدمات بیشتری كرده اند. جعفری افزود: ما یك متغیر هستیم و معجزه نمی نماییم و باید سایر نهادها هم برای كاهش صدمه ها همكاری كنند تا بتوانیم اهداف برنامه ششم را در كاهش ۲۵ درصدی صدمه ها محقق نماییم.
ضرورت تامین فضای توام با ارامش روحی برای كارشناسان اورژانس اجتماعی وی بیان كرد: باید روحیه نشاط و شادابی در بین كارشناسان اورژانس اجتماعی بیشتر شود و در این راستا افزایش ۲۰ درصدی حقوق این افراد مصوب شده است و از سال آینده اجرا می گردد. جعفری بیان كرد: برگزاری ۱۳ دوره آموزشی به استانها ابلاغ گردیده است و در این زمینه با جدیت عمل خواهیم كرد. مدیركل دفتر صدمه دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی كشور اظهارداشت: امروز جامعه به مداخلات ما دل بسته و باید بدرستی به آن عمل نماییم وخوشبختانه هرجا صدمه اجتماعی مطرح شده در كنار آن لزوم وجود اورژانس اجتماعی هم مطرح شده و هر چقدر این مراكز بیشتر باشد شاهد كاهش صدمه ها خواهیم بود. جعفری افزود: در عرضه خدمات روان درمانی مجانی برای كارشناسان اورژانس اجتماعی اقدام خواهیم كرد تا این افراد دچار مشكلات روحی نشوند. وی افزود: از وجود همه افراد استانها كمك می گیریم و درصددیم بانك اطلاعاتی اورژانس را راه اندازی نماییم و با تشكیل كمیته آموزش در استانها از فعالان اورژانس استفاده نماییم. جعفری اظهارداشت: نباید نسخه واحدی در حوزه اورژانس های اجتماعی در استانها پیچیده شود چونكه هر استان فرهنگ، نیاز ومشكلات خاص خویش را دارد بنابراین لازم است بر مبنای هویت فرهنگی و نیازها و حساسیت های هر منطقه خدمات خویش را عرضه دهیم.
وی اظهار داشت: در پیشگیری دنبال متون تخصصی با زبان قابل فهم هستیم و از ایده های كارشناسان سراسر كشور هم استفاده خواهیم كرد. جعفری اظهارداشت: همسان سازی حقوق و مزایای همكاران اورژانس اجتماعی از سال آینده اجرایی می گردد و با راه اندازی سامانه الكترونیكی اورژانس تمامی مراحل پذیرش و خدمات به صورت منظم در سایت ثبت خواهد شد.

1397/06/15
13:03:16
5.0 / 5
4477
تگهای خبر: اشتغال , بانك , بهزیستی , حقوق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است