عضو شورای شهر تهران مطرح كرد؛

صدمه شناسی خروج پادگان ها از مركز شهر، توجه به فضای سبز و تفریحی

صدمه شناسی خروج پادگان ها از مركز شهر، توجه به فضای سبز و تفریحی كار در محل: رئیس كمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اظهار داشت: اگر قرار باشد با خروج پادگان ها به جای آن فضای تجاری تولید شود، بهتر است پادگان ها در شهر باقی بمانند.



محمد سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به صورت كلی اساسا یكی از رویكردهای اصلی طرح های توسعه شهری از طرح جامع و تفضیلی و... این است كه بتوانیم در فرایند اجرای طرح شاهد افزایش فضاهای سبز و فضای باز و سرانه های هفت گانه باشیم؛ چون كه به هر میزان كه سرانه های خدماتی هفت گانه را در شهرها افزایش دهیم یعنی فضاهای سبز، بهداشتی، آموزشی، مذهبی، ورزشی را ارتقاء دهیم در واقع كیفیت زندگی بهتر و شهر زیست پذیرتر می گردد.
رئیس كمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اضافه كرد: همچون فرصت هایی كه در كلانشهرها داریم پادگان هایی هستند كه در داخل شهر قرار دارند و رویكرد طرح جامع و تفضیلی این بود كه به خارج شهر منتقل شوند.
وی تصریح كرد: اما زمانی خروج این پادگان ها از شهر به نفع مردم است كه از فضای آن ها و عرصه باز آن ها برای عرضه این خدمات استفاده گردد اما اگر به جای آن ها در این فضاها بارگذاری شود این مورد بر كاهش سرانه ها، كاهش كیفیت زندگی و افزایش جمعیت می انجامد.
سالاری خاطرنشان كرد: از جانب دیگر ما معتقدیم صرف فضای باز یك پادگان هم نباید به فضای سبز تبدیل گردد ممكن است به جهت اینكه این فضا محل رجوع مردم شود و برای مردم جذاب باشد، تا از فضای بی دفاع شهری خارج شود بارگذاری های حداقلی تفریحی و محدود تجاری خدماتی مثل سالن های سینما و ورزشی تولید شود.
وی در خاتمه اظهار داشت: اگر بنا بر این باشد كه به این كاربری ها تبدیل نشود، اتفاقا پادگان ها فرصت هستند زیرا در مواقع بحرانی برای پشتیبانی و نگهداری مردم و تولید سوله های بحران استفاده می گردد.

1396/11/11
15:51:40
5.0 / 5
4769
تگهای خبر: تولید , خدمات , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است