دستیار وزیر در امور حقوق شهروندی با حكم وزیر كار منصوب گردید

دستیار وزیر در امور حقوق شهروندی با حكم وزیر كار منصوب گردید كار در محل: طی حكمی از جانب وزیر كار، دكتر كردونی، رییس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه با حفظ سمت بعنوان «مسئول اجرای قانون انتشار ودسترسی آزاد به اطلاعات و دستیار وزیر در امور حقوق شهروندی»شد.


به گزارش كار در محل به نقل از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی متن حكم وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی به شرح ذیل است: جناب آقای دكتر كردونی ؛از جمله ملاك های لایتغیر تحقق فضیلت آزادی در یك جامعه مدنی پویا و شاداب " گردش آزاد اطلاعات " و " دسترسی برابر شهروندان به اطلاعات " محسوب می گردد. در جهان امروز و در تبیین مفهوم توسعه، به درستی بر این عنصر تاكید و از آزادی نشر اخبار و كسب اطلاعات به مثابه بنیادی ترین مصداق حقوق بشر یاد می گردد. بر این مبنا، شهروندان محق هستند تا به اخبار دسترسی تمام و كمال داشته باشند، آن را با یكدیگر منتقل و در باره آن اظهار نظر و " نقد و اعتراض كنند. واقفید محو و ریشه كنی فساد همچون بركات این مهم است كه همه ما ملزم به مبارزه با آن می باشیم.
در راستای اجرای قانون «انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات» و مطابق با ماده ( ۷ ) آیین نامه ماده (۸ ) قانون موصوف و همینطور در چارچوب سیاست های دولت تدبیر و امید در خصوص تحقق منشور حقوق شهروندی ابلاغی از جانب رئیس جمهور محترم، به باعث این حكم جنابعالی بعنوان "مسئول اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی" و "دستیار وزیردر امور حقوق شهروندی" منصوب می شوید. با عنایت به نقش و جایگاه راهبردی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در ترسیم خط و مشی ها، سیاستگذاری ها و برنامه یزی های خرد و كلان كشور و هم گستردگی و تنوع مخاطبان و جامعه هدف، اهتمام جدی نسبت به اجرای كامل مفاد قانون انتشار و دسترسی ساده به اطلاعات، بخصوص حمایت از حریم خصوصی، حفاظت از اسناد دولتی، حق دسترسی به اطلاعات، آیین دسترسی به اطلاعات و اصل ترویج شفافیت در سطح وزارتخانه و دستگاه های تابعه به عمل آورید. انتظار دارم با بهره گیری از همكاری های سازنده معاونت ها و سازمان های تابعه تمهیدات لازم در مورد حسن اجرای قانون مزبور تدبیر نموده و گزارش های دوره ای هم از روند اقدامات به اینجانب عرضه گردد. از درگاه خداوند متعال توفیقات روزافزون جنابعالی را در راه خدمت شایسته به ملت شریف ایران اسلامی با رعایت قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاق دولت تدبیر و امید مسالت می نمایم.

1396/09/14
12:44:59
5.0 / 5
4720
تگهای خبر: حقوق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است