میانگین عمر شناورهای خدماتی به ۵ سال کاهش می یابد

میانگین عمر شناورهای خدماتی به ۵ سال کاهش می یابد به گزارش کار در محل، سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ساخت 40 فروند شناور خدماتی اظهار داشت: میانگین سنی شناورهای خدماتی با قرار گرفتن این تعداد شناور در چرخه فعالیت به زیر 5 سال کاهش پیدا می کند.



به گزارش کار در محل به نقل از ایسنا، علی اکبر مرزبان با اشاره به برنامه ها و اقدامات این سازمان در عرصه نوسازی ناوگان تجاری اظهار داشت: با ورود ۲۰ کشتی تحت پرچم ایران که ۱۹ فروند آن در دریای خزر بوده است، شاهد افزایش قابل توجه ظرفیت ناوگان تجاری کشورمان و قرار گرفتن ایران با ارتقا یک پله در جایگاه ۱۶ جهان بودیم.

وی اضافه کرد: امروز ناوگان دریایی کشورمان در دریای خزر از نظر ظرفیت به اندازه ناوگان روسیه شده است که سالیان سال بزرگ ترین ناوگان تجاری را داشتند.

مرزبان با اشاره فرصت به وجود آمده برای نوسازی ناوگان مسافربری دریایی تصریح کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی با ۲۰ درصد آورده و تامین مابقی بوسیله وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی می توانند در طرح نوسازی ناوگان مسافری دریایی کشور مشارکت کنند. در طرح نوسازی ناوگان مسافربری در امتداد تامین ایمنی و رفاه حال هم وطنان، سازمان بنادر و دریانوردی حمایت های بسیار خوبی دارد و تا کنون حدود سه شرکت برای پنج شناور درخواست داده اند.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدامات انجام شده در عرصه نوسازی ناوگان مسافربری دریایی در آب های جنوب اظهار داشت: پیش بینی می شود ناوگان مسافری کشورمان در استانهای هرمزگان و بوشهر که بیشترین حجم ناوگان را دارند نوسازی طبق برنامه نوسازی شوند که سرمایه گذاری مطلوب در این جهت نیازمند اصلاح نظام نرخ گذاری کشتی های مسافربری است.

مرزبان با اعلان اینکه هزینه ساخت یک کشتی مسافربری با ظرفیت ۱۵۰ نفر حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است، اظهار داشت: با همکاری استانداری های بوشهر و هرمزگان تمهیداتی برای دستیابی به نرخ متعادل و البته دارای جذابیت برای سرمایه گذاران اندیشیده شده است.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، وی با اشاره به برنامه ها و اقدامات انجام شده برای نوسازی و توسعه ناوگان خدماتی نیز اظهار داشت: طبق برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی اکنون ۴۰ شناور خدماتی در دست ساخت قرار دارد و با ورود این شناورها به چرخه فعالیت، میانگین سن شناورهای خدماتی کشورمان به زیر ۵ سال کاهش پیدا می کند و تا ۲۵ سال آینده سازمان بنادر و دریانوردی را در این خصوص بیمه می کند.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اشاره کرد: شناورهای خدماتی برای جریان صادرات و ورود و خروج کشتی ها بسیار حیاتی هستند.




1403/03/20
10:10:53
0.0 / 5
178
تگهای خبر: بیمه , خدمات , سازمان , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است