عضو شورای شهر تهران مطرح كرد؛
معاینه فنی در شهرها عمدتا غیرقابل اعتماد است
به گزارش کار در محل، عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: معاینه فنی در شهرها عمدتا غیرقابل اعتماد است.
به گزارش کار در محل به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش رییس سازمان ملی استاندارد، تاکید کرد: آلاینده غالب در تهران ذرات معلق کمتر از ۲.۵ ppm است که از منابع متحرک تولید می شوند و سوال من این است که چه اقدامی دراین زمینه انجام شده است؟ رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تکیه بر این که ما عقب نشینی در اسقاط خودرو را شاهد می باشیم، تصریح کرد: اعلام شده مادامی که خودرو ها معاینه فنی بگیرند مجاز به تحرک هستند، این در حالیست که معاینه فنی در شهرها عمدتا غیرقابل اعتماد بوده و تنها در تهران کمی قابل اعتماد است. وی با اعلان اینکه در گذشته قرار بود وقتی خودرویی جدید وارد می شود یک خودروی اسقاطی از رده بیرون رود، اشاره کرد: این که حالا در قالب معاینه فنی خودرو ها پول می گیریم و اسقاط خودرو های فرسوده صورت نمی گیرد، ضد هوای پاک است. تشکری هاشمی با تکیه بر این که ما این مصوبه را داشتیم که موتورسیکلت کاربراتوری تولید نشود، اظهار داشت: ما باید موتورهای برقی و انژکتوری را وارد می کردیم تا مساله آلایندگی در این بخش حل شود اما هنوز موتورهای کاربراتوری وارد شهر می شود. رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلان اینکه استاندارد در مرحله اول به خودروسازان مجوز می دهد در صورتیکه باید در حین تولید نظارت شود، اشاره کرد: این استاندارد اولیه کارآمدی لازم را ندارند و باید در طول زمان تولید نظارت صورت بگیرد. وی با تکیه بر این که ما معاینه فنی دینامیکی نداریم و باید در پیمایش معاینه فنی دینامیکی صورت بگیرد، تصریح کرد: تنها ۳۸ درصد از بنزین استاندارد است و مابقی خارج از استاندارد تولید می شود؛ باید ببینیم معاینه فنی موتورخانه ها چند درصد در آلایندگی اثر گذار هستند و سوخت منابع متحرک و کارخانجات، چه میزان آلودگی هوا را تشدید می کنند؟ تشکری هاشمی اظهار داشت: انتظار داریم که سازمان ملی استاندارد نظارت را دست کم نگیرد؛ این که خودروی فرسوده را از رده خارج نکنیم و بجای خارج کردن آن پول بگیریم و کیفیت سوخت را استاندارد نکنیم، باید به مردم بگوییم همینی است که هست و آلودگی را تجربه کنید. درحقیقت اگر جان خودرا نیز از دست دادید، از د ست داده اید. در ادامه احمد صادقی رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا با اعلان اینکه کارشناسان اعلام می کنند که بیشتر آلودگی توسط منابع آلاینده متحرک است، تصریح کرد: ما توقع داریم گزارش داده شود که با توجه به این که کارها بطور صددرصد انجام شده، چرا هنوز شاهد آلودگی هوا هستیم؟ وی همین طور اشاره کرد: چرا همیشه از اقدامات صددرصدی می گوئیم و از مقصرین و اقدامات نکرده سخن نمی گوییم؛ باید بگوییم برای مثال شهردرای تهران و دیگر دستگاه های متولی چه کارهایی باید انجام می دادند و ندادند و حالا آلودگی به بلای جان مردم تبدیل گشته است. مهدی اقراریان نیز در واکنش به گزارش رییس سازمان ملی استاندارد با اعلان اینکه در قانون هوای پاک و در بخش وظایف شهرداری ها از ۱۱ حکم ۱۰ حکم ناقص اجرا شده و یک حکم نیز انجام نشده است، اظهار داشت: در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از محل منابع درآمد شهرداری به میزان ۵۰ درصد، حکم ناقص اجرا شده و در حوزه افزایش سالانه پنج درصد ناوگان حمل و نقل عمومی از محل وزارت کشور عدم انجام و از طرف شهرداری نیز نقص را شاهد می باشیم. عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اعلان اینکه اعمال جریمه برای ایجاد کنندگان آلودگی صوتی همچون وظایف شهرداری ها خصوصاً شهرداری تهران است، اشاره کرد: وظایفی که به شهرداری باز می گردد و شورا می تواند بر آن نظارت کند، از طرف سازمان ملی استاندارد اعلام گردد تا ما بررسی می نماییم.
منبع: كار در محل
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب