در كمیسیون برنامه و بودجه اعلام شد؛

بدهی میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی

بدهی میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی كار در محل: عضو كمیسیون بودجه مجلس، با اشاره به اینكه 110 هزار میلیارد تومان بدهی قطعی دولت به سازمان تامین اجتماعی است، از توافق برای تشكیل جلسه غیرعلنی مجلس جهت بررسی مشكلات صندوق های بازنشستگی خبرداد.



محمدرضا تابش در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد جلسه بامداد روز سه شنبه كمیسیون برنامه وبودجه اظهارداشت: در جلسه بامداد امروز كمیسیون روسای سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی كشور به تشریح وضعیت دستگاه های تحت امر، چالش های موجود، بحران های فرارو و راهكارهای مقابله با آنها پرداختند.
وی ادامه داد: برآوردهای انجام شده این بوده است كه حدود یكصد و ده هزار میلیارد تومان بدهی قطعی دولت به سازمان تامین اجتماعی است و حدود شصت هزار میلیارد تومان هم جای بررسی و توافق دارد.
عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح كرد: تعداد حقوق بگیران از صندوق بازنشستگی یك میلیون و ۳۲۸ هزار نفر است كه سالیانه ۳۳ هزار میلیارد تومان پرداخت می گردد و بطور متوسط این صندوق، ۲۷ سال پرداخت حقوق دارد؛ همینطور بر مبنای محاسبات انجام شده، میزان حقوق پرداختی تا سال ۱۴۰۸ بر اساس سال ۱۳۸۵ حدود ۴/۵ برابر و با لحاظ همسان سازی ۱۰/۷ برابر خواهد شد كه باید برای توازن و تعادل بین منافع و هزینه ها فكری اساسی كرد.
تابش ادامه داد: نمایندگان عضو كمیسیون هم نقطه نظرات و دلنگرانی های خویش را نسبت به آینده این صندوق ها بیان كردند و خواهان اقدامات عاجل برای برون رفت از این وضعیت و تامین آینده باثبات برای تداوم كار این دو دستگاه مهم كه قشر وسیعی از مردم و جامعه از خدمات شان بهره مند هستند، شدند.
وی تصریح كرد: مقرر شد با درخواست روسای كمیسیون های بودجه و اجتماعی مجلس از هیات رییسه، در جلسه ای غیرعلنی موضوعات مبتلا به این سازمان ها و صندوق ها و راهكارهای پیشنهادی برای فائق آمدن بر این مشكلات توسط قاطبه نمایندگان مورد رسیدگی و مورد اقدام هماهنگ دولت ومجلس قرارگیرد.
عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه كمیسیون اظهار داشت: اردكانیان هم به عرضه برنامه و تشریح جلسات خود پرداخت و گفت كه ما بدهكار طبیعت هستیم و چون در خیلی از مواقع، انسان باعث تخریب طبیعت شده است، می توانیم با بهره گیری از علم و خرد جمعی چالش ها را مرتفع سازیم. بطور قطع در گذشته نمی مانیم و با كمك نمایندگان و تجربیات ملی و بین المللی كسب شده، طرحی نو برای حل مشكلات پی ریزی می كنیم. با جذب قانونمند و بدون تبعیض جوانان كاردان و علاقمند، صنعت آب و برق را شكوفا خواهیم ساخت. همینطور متعهد خواهم شد تا موارد مطروحه از سوی نمایندگان كه بی واسطه و از لسان مردم بیان شده را مورد توجه قرار دهم.
 

1396/08/02
22:09:30
5.0 / 5
5813
تگهای خبر: تامین اجتماعی , حقوق , بازنشسته
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است