رئیس هیأت مدیره شركت بهره برداری متروی تهران و حومه مطرح كرد؛

باید بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری صرف حمل و نقل عمومی شود

باید بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری صرف حمل و نقل عمومی شود به گزارش کار در محل، رییس هیأت مدیره شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه اظهار داشت: باید بیش از 50 درصد از بودجه شهرداری صرف حمل و نقل عمومی شود.


به گزارش کار در محل به نقل از مهر، آئین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه امروز، ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۱ اجرا شد. این مراسم با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، رییس و اعضای هیأت مدیره و تعدادی از معاونین و مدیران این شرکت اجرا شد. جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سخنان خود در این مراسم با تکیه بر این که با وجود افزایش قیمت در تمامی بخش ها، قیمت بلیت مترو افزایش نداشته است، اظهار داشت: اگر شهروندان اطمینان داشته باشند که با پرداخت پول بیشتر، خدمات بهتر و بیشتری دریافت می کنند، حتما از آن استقبال خواهند کرد. بهرامی بر ضرورت اصلاح فرآیندهای اداری و مالی و حذف دستورالعمل های دست و پاگیر بمنظور سرعت بخشیدن به کارها تاکید کرد و اضافه کرد: هر کجا کاری به خاطر روند طولانی مکاتبات اداری متوقف شده باشد، باید بلافاصله با ایجاد تحول آنرا برطرف نماییم و نباید این موضوع، مانع تحقق خدمت به شهروندان شود. معاون شهردار تهران، لزوم استفاده از سرمایه های انسانی شرکت بهره برداری مترو را که متشکل از نیروهای باتجربه و جوان و متخصص است، مورد تاکید قرار داد و اشاره کرد: مترو باید از درآمد پایدار برخوردار باشد و به این منظور با مشارکت بخش خصوصی می توانیم درآمدهای پایدار ایجاد نماییم، ضمن این که به موازات آن می توان هزینه نگهداشت مترو را نیز کم کرد. در ادامه این مراسم رییس هیأت مدیره شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از نامی به خاطر قبول مسئولیت در دوره گذر و بحران های اجتماعی تقدیر کرد و اظهار داشت: در همین دوره کوتاه اتفاقات خوبی رقم خورد و شاهد ایجاد ثبات در شرکت، به ویژه بخش منابع انسانی و همین طور مدیریت هزینه ها و جذب منابع بودیم. سید مناف هاشمی با اشاره به این که لذت بخش ترین حوزه کاری که در آن حضور داشته حمل و نقل بوده است اضافه کرد: در این عرصه تأثیر کار خودرا روزانه می توانیم ببینیم و این نشان از اهمیت این بخش دارد. اگر شهرداری ۵۰ درصد بودجه خودرا هم برای این بخش بگذارد کافی نیست. وی اشاره کرد: بااینکه درباب مترو و حساسیت هایش صحبت می کنیم؛ اما هنوز در این عرصه آنچه باید اتفاق بیفتد نیفتاده است و پس از گذشته ۴۵ سال از شروع ساخت و بیش از ۲۳ سال از بهره برداری، مترو هنوز آنقدر که باید بودجه در اختیار ندارد. رییس هیأت مدیره شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به تأثیرگذاری مستقیم خدمات مترو در سطح رضایتمندی شهروندان اظهار داشت: باید بیش از ۵۰ درصد از بودجه صرف حمل و نقل شود و از آن میزان ۸۰ درصد برای ساخت و بهره برداری مترو بگذاریم. با این کار شاهد رفع مشکلات حوزه تاکسیرانی و اتوبوس رانی و از همه مهم تر کاهش آلودگی هوا هم می توانیم باشیم. مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با تکیه بر تخصص و توان فنی کارکنان شرکت مترو و شرکت بهره برداری اظهار داشت: بدون شک چنین نیروهای انسانی در هیچ کجای کشور وجود ندارد و این دو شرکت از این حیث، از گنجینه ها و مفاخر شهرداری تهران هستند. مسعود درستی اضافه کرد: در سه دهه گذشته شیب پیشرفت مهندسی کشور هرچقدر که باشد در صنعت مترو، چه در زمینه ساخت و چه در بخش بهره برداری، این شیب از حد متوسط بالاتر است. وی با اشاره به این که مترو یکی از جاهایی است که خدمات شهردار، اعضای شورای شهر و مدیریت کلان شهری را نشان میدهد اظهار داشت: همین موضوع پیچیدگی کار را بیشتر می کند. امیدوار هستم از پس این مسئولیت سنگین با همراهی نیروی های داخلی بر بیایم و روزهای خوبی را برای مجموعه بهره برداری متروی تهران و حومه رقم بزنیم. درستی در آخر از هیأت مدیره و معاون حمل و نقل و ترافیک خواست توجه ویژه به مترو داشته باشند و اشاره کرد: متروی تهران جز ۲۰ متروی برتر دنیا است و همکاران ما در بیش از ۲۳ سال بهره برداری بدون هیچ حادثه ای که منجر به مرگ شود خدمات رسانی کرده اند که همین می تواند یک خاصیت خاص برای شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای داشتن رتبه تک رقمی در جهان باشد. شرکت بهره برداری مترو نیاز به مدیر وارداتی ندارد سرپرست سابق شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز گزارشی از عملکرد خود در این سه ماه ارائه داد و اظهار داشت: تمام تلاش خودرا کردم تا با کار جهادی و شبانه روزی با وجود نقصان هایی که در زمینه فنی و منابع انسانی وجود داشت، کار را پیش ببرم. حامد عباسی نامی اضافه کرد: زمانی که وارد شرکت شدم یک شرایط متزلزلی داشتیم؛ اما ثانیه ای کار متوقف نشد و تا دقیقه ۹۰ کار کردم؛ چونکه معتقدم شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با ۷ هزار و ۶۶۰ نیروی رسمی یک دانگ شهرداری تهران است و نیروهای درجه یک و توانمندی دارد که اگر از آنها استفاده گردد می توانند منشأ اثر باشند. این مساله را در همین مدت به اثبات رساندیم که این شرکت نیاز به مدیران وارداتی ندارد. سرپرست سابق شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از تدابیر خوب حوزه حراست، انتظامات و پلیس مترو نیز قدردانی و اشاره کرد: این ایام که با ناآرامی هایی چه در سطح شهر چه در زیرزمین روبرو بودیم با تدابیر خوبی که اندیشیده شد شاهد کمترین خسارت به اموال عمومی این شرکت بودیم. قبل از این مسعود درستی به عنوان مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه مشغول به کار بود و تجربه کار به عنوان مدیرعامل مؤسسه حرا، مجری پروژه تهران -پردیس را هم در پرونده کاری خود دارد.


منبع:

1401/08/30
12:53:44
0.0 / 5
358
تگهای خبر: بودجه , خدمات , شركت , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است