در گزارش كار در محل عنوان شد؛

شناسایی خانوارهای فاقد بیمه درمان

شناسایی خانوارهای فاقد بیمه درمان به گزارش کار در محل معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه اظهار داشت: در تلاشیم بوسیله انعقاد تفاهم نامه با سازمان بیمه سلامت، خانوارهای کم درآمد و فاقد بیمه پایه درمان را شناسایی نماییم تا امکان پوشش بیمه ای آنها فراهم گردد.



داریوش ابوحمزه در گفتگو با خبرنگار مهر کمبود اطلاعات و داده را از مهم ترین کاستی های حوزه بیمه درمانی کشور دانست و اضافه کرد: متأسفانه در حوزه بیمه سلامت بخش عظیمی از جامعه کم درآمد کشور ما از هیچ گونه بیمه درمانی برخوردار نیستند. بنابراین ما در تلاش هستیم تا از راه انعقاد تفاهمنامه و شروع همکاری با سازمان بیمه سلامت، خانوارهای کم درآمد و فاقد بیمه پایه درمان را شناسایی و داده های این خانوارها را به سازمان بیمه سلامت عرضه دهیم تا از این طریق از بیمه پایه درمان برخوردار شوند.
وی افزود: این همکاری در مرحله اول در استان تهران شروع شده و در صورت حصول نتیجه مطلوب در سایر استانهای کشور هم ادامه خواهد داشت.
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: آیین نامه دیگری هم که بر اساس اطلاعات پایگاه رفاه ایرانی ها تهیه شده در ارتباط با معافیت خانوارهای کم درآمد از پرداخت حق بیمه برای صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی می باشد. بر اساس این آیین نامه خانوارهای کم درآمد برای برخورداری از تسهیلات این صندوق نیازی به پرداخت حق بیمه ندارند که این افراد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نهادهای ذیربط معرفی خواهند شد.
وی در مورد بهبود معیشت کارگران هم اضافه کرد: همینطور برای بهبود معیشت کارگران پیشنهاد اصلاح ماده ۸۶ قانون تأمین اجتماعی برای لحاظ در بودجه ۱۴۰۱ تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است که بر مبنای آن کارگران به جای این که بعد از ۷۲۰ روز بیمه پردازی از حق عائله مندی بهره مند شود، بعد از ۳۰ روز از این حق بهره مند خواهند شد و این کمک خوبی به معیشت کارگران که به طور عمده در دهک های پایین درآمدی هستند خواهد نمود. همینطور لایحه دائمی شدن اصلاح این ماده هم درحال ارسال به کمیسیون اجتماعی دولت هم است.
ابوحمزه تصریح کرد: برای برخی دیگر از صدمه های اجتماعی هم اقدامات ویژه ای انجام شده است. بعنوان مثال پیگیری اصلاح آیین نامه قانون در ارتباط با کودکان کار و پیگیری اجرای قانون پشتیبانی از اطفال و نوجوانان از این جمله هستند. بر اساس آیین نامه ای که برای قانون پشتیبانی از اطفال و نوجوانان نوشته شده هر دستگاه تکالیف خاصی دارد که ما در معاونت رفاه اجتماعی پیگیر اجرای این تکالیف از دستگاههای مختلف هستیم.
به گفته وی، یکی از وظایف این معاونت پاسخ به اعتراضات در حوزه یارانه نقدی و معیشتی می باشد. در شش ماهه اخیر بیشتر از ۳ هزار درخواست و اعتراض کتبی در حوزه یارانه ها مورد بررسی قرار گرفته است. همینطور هموطنان بیشتر از ۱۵۶ هزار تماس تلفنی در ۶ ماهه اخیر داشته اند که مسائل ایشان توسط همکاران ما بررسی و اقدامات لازم پیگیری شده است.
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به پیگیری وزیر و برگزاری اولین نشست شورایعالی رفاه در دولت سیزدهم که در ۵ سال گذشته برگزار نشده بود، عنوان کرد: در این نشست با همت وزیر و توجه ویژه ریاست جمهور مصوب شد که دستگاههای مختلف با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراهی کامل داشته باشند تا برنامه جامع عملیاتی مبارزه با فقر چند بعدی عرضه و اجرا شود.


منبع:

1400/12/23
12:41:16
0.0 / 5
395
تگهای خبر: بودجه , بیمه , تسهیلات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است