مدیركل حقوقی سازمان تامین اجتماعی تشریح كرد؛

بیشترین علت شکایات از سازمان تأمین اجتماعی

بیشترین علت شکایات از سازمان تأمین اجتماعی مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: ۲۰ هزار شکایت ضد سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری کاسته شده است.



به گزارش کار در محل به نقل از مهر، عمران نعیمی در ارتباط زنده با شبکه خبر با مبحث شکایت ضد سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری، اضافه کرد: بخش مهمی از شکایات در ارتباط با وسعت و حجم عظیم خدمات سازمان تأمین اجتماعی است. این سازمان بیشتر از ۴۵ میلیون نفر معادل بیشتر از نیمی از جمعیت کشور را زیر پوشش دارد. ۷۶ درصد جمعیت زیر پوشش صندوق های بازنشستگی کشور عضو سازمان تأمین اجتماعی و ۸۲ درصد بیمه شدگان اصلی کشور هم زیر پوشش این سازمان هستند.
وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی ۱۸ نوع خدمات عرضه می کند و هزینه هر ماه این سازمان ۲۰ هزار میلیارد تومان است.
نعیمی با تکیه بر این که حجم زیادی از شکایت ضد سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری ناشی از حجم گسترده خدمات و مأموریت های متنوع آن است، عنوان کرد: در مورد موضوعات پر شکایت این سازمان در دیوان عدالت اداری، کمیته صدمه شناسی با حضور کارشناسان دیوان و سازمان تأمین اجتماعی ایجاد و در این کمیته مسائل مورد شکایت شناسایی شده است.
مدیر کل امور حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی، احتساب سوابق بیمه ای، افزایش مدت مرخصی زایمان از ۶ به ۹ ماه، بازنشستگی بخصوص در مشاغل سخت و زیان آور، متناسب سازی حقوق بازنشستگان و اصلاح عناوین شغلی را از مسائل پر شکایت ضد سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری برشمرد و اظهار داشت: اعتراض کارفرمایان به میزان حق بیمه و جرایم، نحوه بازرسی از دفاتر قانونی و مسائل اداری و استخدامی ایثارگران از دیگر موضوعات پر شکایت در دیوان عدالت اداری است.
وی، راهکارهای سازمان تأمین اجتماعی در زمینه کاهش شکایات در دیوان عدالت اداری را در دو مدل کلی و ویژه برشمرد و عنوان کرد: با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری در مورد تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، تشکیل کمیته تنقیح و تلخیص بخشنامه ها با حضور ذی نفعان در دستور کار قرار گرفت. به دنبال فعالیت این کمیته ۲ هزار بخشنامه و مقررات سازمان تأمین اجتماعی به ۴۰ بخشنامه کاهش پیدا کرد. طرح ۳۰۷۰ را با هدف عرضه ۳۰ خدمت اصلی به صورت غیرحضوری و کاهش ۷۰ میلیون بار رفتن به واحدهای این سازمان را اجرا کردیم. تشکیل شورای مقررات زدایی از دیگر اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در این بخش بود.
نعیمی با اشاره به اینکه به صورت ویژه برای مسائل پر شکایت سازمان در دیوان عدالت اداری هم اقدامات مؤثری انجام شد، اظهار داشت: کمیته ادعای سابقه در شعب تأمین اجتماعی تشکیل شده است و بیمه شدگانی که در این خصوص مشکل دارند می توانند بدون رفتن به مراجع قانونی به شعب تأمین اجتماعی رجوع و مسائل خویش را پیگیری کنند. در ۶ ماه اول سالجاری ۴۵ هزار رفتن به شعب برای رسیدگی به ادعای سابقه بیمه داشتیم.
مدیر کل امور حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: مصوبه افزایش مرخصی زایمان از ۶ به ۹ ماه در تمامی واحدهای سازمان تأمین اجتماعی اجرا می شود و کاهش ۱۰ هزار شکایت در این حوزه را سبب شده است. در بخش متناسب سازی حقوق بازنشستگان هم اصلاح ضابطه و بخصوص محاسبه سخت و زیان آوری مشاغل در مستمری انجام شده که پیامد آن کاهش ۳ هزار پرونده در دیوان عدالت اداری در ۶ ماه نخست سالجاری است. همینطور با حذف ۲ درصد سرانه درمان بازنشستگان ایثارگر ۲ هزار شکایت در دیوان عدالت کاسته شده است.
وی با اشاره به اینکه تمامی شکایت ها ضد سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری را پاسخ می دهیم، خاطرنشان کرد: مطابق قانون حداکثر یک ماه فرصت داریم به شکایت مطرح شده در دیوان پاسخ دهیم. آرایی که در دیوان صادر می شد به صورت یقین در سازمان تأمین اجتماعی اجرا می شود.
نعیمی تصریح کرد: مسائلی که مورد شکایت قرار می گیرد اگر در سازمان تأمین اجتماعی قابل پیگیری باشد اساسا برای حل آن برنامه ریزی می نماییم. اما مسائل مورد شکایت که نیازمند تأمین منابع و دریافت مجوز است بمحض ابلاغ از دیوان آنها را هم اجرا می نماییم.

1400/09/18
12:21:04
0.0 / 5
572
تگهای خبر: استخدام , بازنشستگی , بیمه , تامین اجتماعی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است