مدیركل امور فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی؛

۲۱ هزار میلیارد تومان هزینه ماهانه بیمه شدگان تامین اجتماعی

۲۱ هزار میلیارد تومان هزینه ماهانه بیمه شدگان تامین اجتماعی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: ماهانه به طور متوسط 21 هزار میلیارد تومان برای خدمت رسانی تامین اجتماعی به مستمری بگیران، بیمه شدگان و جامعه هدف هزینه می شود.


به گزارش کار در محل به نقل از مهر، علی جهانی، با اعلان اینکه سازمان تامین اجتماعی بعنوان بزرگ ترین و گسترده ترین بیمه گر اجتماعی، ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی خدمات متنوع و گسترده خودرا در زمینه های درمانی و بیمه ای در قالب تعهدات کوتاه مدت و طولانی مدت ارائه می دهد. وی با اشاره به این که میزان هزینه های خدمات ماهانه این سازمان نسبت به سال قبل ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است، اظهار نمود: برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان، سازمان تامین اجتماعی همیشه تلاش نموده است تا خدمات بهتری را به مستمری بگیران که از اولویت های اصلی این سازمان هستند، عرضه نماید. جهانی با اعلان اینکه پنج ایستگاه کاری مؤثر با کارفرمایان مورد توجه، بازبینی، اصلاح و تقویت قرار گرفته است اضافه کرد: شفافیت سازی، بهبود روش ها، مقررات زدایی و پاسخگویی در موارد ۲۸، ۳۸، ۴۷، ۵۰، ۴۲، ۴۳ و ۴۴ قانون تامین اجتماعی تقویت و توسعه پیدا کرده است. وی به مشکلات و چالش های کارفرمایان در زمینه بیمه ای اشاره نمود و اظهار داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی و امور استانها بعنوان کانال ارتباطی و وکیل مدافع شرکای اجتماعی به دنبال تسهیل ارتباط، ارتقا سطح شفاف سازی و پاسخگویی می باشد و مشکلات کارفرمایان را پیگیری و حل و فصل خواهدنمود. جهانی با اعلان اینکه تحقق کارهای سازمانی با تاکید بر مشارکت و محوریت شرکای اجتماعی در گروه های بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران ممکن شده که ما را در رسیدن به اهداف کلان سازمان یاری می کند اشاره کرد کارفرمایان همیشه به منزله اصلی ترین منبع تامین کننده بودجه سازمان و تلاشگران عرصه عمل و اجرا دارای جایگاه ویژه ای هستند که نقش اثر گذاری در جامعه ایفا می کنند. مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی با اعلان اینکه سازمان تامین اجتماعی برای تحقق برنامه هایش باید سه گام را عملیاتی کند، اضافه کرد: گام اول شفاف سازی؛ گام دوم مقررات زدایی و گام سوم پاسخگویی و تسهیل فرایندها است. وی با اعلان اینکه توانمندی این سازمان در گرو مشارکت سه ضلع اصلی کارفرمایان، کارگران و دولت شکل می گیرد اذعان کرد: سازمان تامین اجتماعی باید در توسعه و تقویت تعاملات دوسویه و ارتباط خود با مجموعه کارفرمایان بعنوان ذی نفعان و شرکای اجتماعی به شکل مستمر و پویا گام های مثبت و مطلوبی را بر داشته و در ستاندن مطالبات این عزیزان تلاش کند. جهانی با تاکید بر این که شرکای اجتماعی خصوصاً کارفرمایان از اولویت های اصلی سازمان تامین اجتماعی است، اظهار داشت: شناسایی مشکلات، نقطه نظرات و دستیابی به راهکارهای اجرائی این حوزه از اهم کارهای اداره کل فرهنگی و اجتماعی است تا میزان رضایتمندی مخاطبان افزایش یابد. وی با اعلان اینکه نحوه پاسخگویی با کارفرمایان و مخاطبان این سازمان باید اصلاح گردد و در راه صحیح قرار بگیرد تا خیلی از مشکلات بر طرف شود اظهار داشت: گسترش تعامل دو سویه و تشریک مساعی با تشکل های کارفرمایی، کارگری و بازنشستگی از اهم برنامه های این اداره کل است. جهانی با اعلان اینکه با برگزاری دوره های آموزشی می توان آگاهی کارفرمایان، پیمانکاران از قوانین و مقررات این سازمان را ارتقا داد و مواردی که موجب بروز مشکلاتی همچون جرایم بیمه ای، خسارات مالی و متعاقب آن نارضایتی و اختلاف بین کارفرما، پیمانکار، کارگران و سازمان می شود را حل کرد یاد آور شد: این دوره های آموزشی بمنظور آشنایی کارفرمایان و پیمانکاران با قوانین و مقررات تامین اجتماعی بوده که نسبت به تکالیف و حقوق خود آگاهی پیدا کنند.

1400/03/28
13:41:42
0.0 / 5
163
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است