رئیس سازمان مدیریت بحران كشور خبر داد؛

تقسیم ۷۰ هزار بسته لوازم خانگی در مناطق سیل زده كشور

تقسیم ۷۰ هزار بسته لوازم خانگی در مناطق سیل زده كشور به گزارش كار در محل رئیس سازمان مدیریت بحران كشور اظهار داشت: ۷۰ هزار پك لوازم خانگی تهیه و در میان استان های مناطق مختلف كشور كه درگیر سیل بودند توزیع شده است.



به گزارش كار در محل به نقل از مهر، اسماعیل نجار، بامداد پنج شنبه در حاشیه جلسه كمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده در محل ساختمان وزارت كشور، اظهار نمود: از صبر و شكیبایی و همراهی ملت بزرگ ایران بویژه مردم حادثه دیده مناطق سیل زده بخصوص استان های گلستان، لرستان و خوزستان تشكر و قدردانی می كنم.
وی اضافه كرد: امكان تجاری، شهری، روستایی ۲۱ استان درگیر با سیل ارزیابی شدند كه ۱۶۹ هزار و ۳۷۷ واحد نیاز به تعمیر و نوسازی دارند.
نجار تصریح كرد: بنیاد مسكن انقلاب اسلامی مأموریت بازسازی خانه های تخریب شده در استان های سیل زده را در سطح كشور به عهده گرفته است و تمهیدات لازم برای این كار اندیشیده شده است.
وی بیان كرد: خیلی از دستگاه های اجرایی مقرر است با تفاهم نامه ای كه با بنیاد مسكن امضا كرده اند در امر بازسازی و نوسازی خانه ها مشاركت كنند.
رئیس سازمان مدیریت بحران كشور با اشاره به بحث اعتبارات در نظر گرفته شده برای مردم مناطق سیل زده اظهار داشت: بانك ها آماده پرداخت در بخش های مختلف هستند و در ارتباط با تأمین مسكن اضطراری برای روستاییان ۶ میلیون تومان برای شش ماه كه طی سه قسط به آنها پرداخت می شود و برای شهروندان دیگر ۱۲ میلیون تومان كه به صورت سه قسط به آنها پرداخت می شود، در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان كرد: این مبالغ در اختیار مردم مناطق سیل زده قرار داده می شود تا بتوانند جایی را اجاره كنند و در آن سكونت كنند تا خانه های خودشان آماده شود و اگر هم نتوانستند جایی را اجاره كنند دستگاه های مربوط تمام تمهیداتی كه لازم باشد انجام می دهند تا این افراد بدون خانه نمانند.
نجارافزود: حدود ۷۰ هزار پك لوازم خانگی همچون یخچال، فرش، گاز، دو تخته پتو و مقدار اندكی لوازم پخت و پز برای مردم مناطق سیل زده در نظر گرفته شده كه ۳۰ هزار پك از این تعداد از جانب ستاد فرمان اجرایی حضرت امام و ۴۰ هزار پك از راه پول هایی كه مردم به حساب هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واریز كرده اند مقرر است تهیه شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران كشور در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص مشخص شدن علت فوت ۲۱ هموطنی كه در سیلاب شیراز جان خویش را از دست دادند، اظهار داشت: این ۲۱ نفر بر اثر مستقیم سیلاب جان خویش را از دست داده اند البته كه باید مقصران اصلی این حادثه كه بر بستر رودخانه ساخت و ساز كرده بودند مشخص شوند و پاسخگوی این سهل انگاری خود باشند.


منبع:

1398/02/20
13:36:30
5.0 / 5
4287
تگهای خبر: بانك , ساخت و ساز , سازمان , شهروندان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است