رئیس شورای شهر تهران؛

شهرداری دو هزار میلیارد تومان از نیروهای مسلح طلب دارد

شهرداری دو هزار میلیارد تومان از نیروهای مسلح طلب دارد كار در محل: رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: هم اكنون شهرداری ۲ هزار میلیارد تومان از نیروهای مسلح طلب دارد كه این بدهی از محل پسماند و عوارض نوسازی است كه تابحال محقق نشده است.



به گزارش كار در محل به نقل از مهر در جریان بررسی برنامه ۵ ساله سوم شهرداری تهران مواد ۳۴ و ۳۵ مورد بررسی قرار گرفت. ماده ۳۴ به سوژه كاهش هزینه های توسعه و نگهداری فضای سبز اختصاص دارد.
در جریان بررسی این ماده، اعضای شورا پیشنهاد كردند تبصره ۴ این ماده درباب اجرای طرح های موضعی برای معابر ویژه و بوستان های فرامنطقه ای حذف شود كه اعضا با ۱۸ رأی با حذف این تبصره موافقت كردند.
همچنین به پیشنهاد احمد مسجدجامعی درباب تبصره ۲ كه در آن برای كاهش هزینههای نگهداشت، پیشنهاد حذف المان های غیرضروری را داده بودند باز مورد اصلاح قرارگرفت و حذف آنها از این تبصره حذف شد.
مسجد جامعی در توضیح این پیشنهاد اظهار داشت: آنچه فضای سبز را با جنگل متفاوت می كند همین آثار هنرمندانه و ثمین و شناسنامه دار است. به صورت مثال تندیس رفتگر در پارك شهر یك اثر ثمین است و من مخالف حذف المان ها از فضای سبز هستم.
صدراعظم نوری توضیح داد: این بند هدفش كاهش هزینه ها و مدیریت توسعه فضای سبز و بوستانها است. گاهی هزینه های المان ها هیچ نسبتی با ساخت و ساز خود بوستان ندارد كه محسن هاشمی از وی خواست مثالی در این رابطه عنوان كند.
حق شناس باز با اشاره به اینكه توجه مدیریت شهری به فضاهای عمومی افزایش یافته است، اظهار داشت: این المان ها می تواند نگاه عابران را به آثار هنری جذب نماید و این هزینه هوشمندانه ای است كه در نهایت این تبصره با ۱۸ موافق اصلاح گردید.
در ادامه اعضای شورا ماده ۳۵ كه به سوژه تعیین تكلیف بدهی های دولت به شهرداری اختصاص داشت را مورد بررسی قرار دادند كه بعضی از اعضا پیشنهاد حذف آنرا دادند كه هاشمی به شوخی به اعضا اظهار داشت: اگر همه مواد را همین گونه حذف نماییم خودمان بی ماده می مانیم.
مجید فراهانی با اشاره به بند یك این ماده اظهار داشت: مشابه همین تبصره را در ماده ۲۷ داریم و به سبب تشابه پیشنهاد حذف آنرا مطرح می كنم. اعطا باز همین پیشنهاد را به سبب تكراری بودن بیان كرد كه اعضا با آن موافقت كردند.در ادامه محسن هاشمی درباب ماده ۳۵ برنامه كه به تعیین تكلیف بدهی های شهرداری تاكید دارد اظهار داشت: در بند ۳ ماده ۳۵ شهرداری مجاز است مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی، خصوصی و تعاونی كه در قالب قوانین و مقررات مربوطه تا آخر سال ۹۶ به وجود آمده را با اسناد خزانه اسلامی، یا سایر اوراق بهادار دولتی قابل واگذاری به غیر، در سقف بودجه غیرنقدی مصوب و برمبنای تخصص اداره كل خزانه داری به ارزش اسمی آنها تسویه نمایند.وی اضافه كرد: اگر اعضای شورای شهر این بند از ماده ۳۵ را حذف نمایند درباب تهاتر ها دست شهرداری بسته میگردد.هاشمی در توضیح این بند از ماده ۳۵ برنامه سوم توسعه به جلسه بامداد امروز خود با نیروهای مسلح اشاره نمود و اظهار داشت: هم اكنون شهرداری ۲ هزار میلیارد تومان از نیروهای مسلح طلب دارد كه این بدهی از محله پسماند و عوارض نوسازی است كه تابحال محقق نشده است.
در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران ماده ۳۵ شهرداری با ۱۹ رأی موافق تصویب كردند.

1397/10/24
20:40:12
5.0 / 5
4912
تگهای خبر: بودجه , حقوق , ساخت و ساز , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است