انتقاد سالاری به نحوه ارائه گزارش حسابرسان شهرداری:

گزارش های حسابرسی شهرداری ایراد ساختاری دارد

گزارش های حسابرسی شهرداری ایراد ساختاری دارد كار در محل: رییس كمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از عدم عرضه استنادات و همینطور عدم بررسی محتوایی عملكردهای مالی مورد بررسی در گزارش های حسابرسان انتقاد نمود.



به گزارش كار در محل به نقل از مهر، محمد سالاری در جریان بررسی گزارش «تفریغ بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران» با اشاره به اینكه اصول و چارچوب لازم برای عرضه این گزارش ها تا نقطه مطلوب فاصله بسیاری دارد، تصریح كرد: ما در شهرداری تهران در كنار بودجه عمومی شهرداری و تبصره های ذیل آن بودجه سازمان ها و شركت های شهرداری را داریم كه می بایست در قالب گزارش تلفیق تمامی این بودجه ها به صورت كلی مورد بررسی قرار گرفته و عملكرد تلفیقی آن ها با بودجه مصوب توسط حسابرس تفریغ مورد بررسی قرار گیرد.
وی خاطرنشان كرد: اگر ما بخواهیم ارزیابی درستی از وضعیت و نحوه عملكرد بودجه داشته باشیم باید گزارش تفریغ ناظر بر گزارش تلفیق باشد این در حالیست كه هر كدام از این گزارش ها بصورت مجزا تهیه شده و حتی در مورد تبصره ها هم عملا مدارك و استنادات لازم عرضه نشده است.
سالاری با اشاره به این كه گزارش تفریغ، بودجه مصوب شورا كه پس از تایید فرمانداری تهران ابلاغ می گردد را با عملكرد مقایسه می كند و میزان افزایش و كاهش و جابجایی را اعلام می كند اظهار داشت: اساسا می بایست ابتدا گزارش های عملكرد حسابرسی شوند و بعدا گزارش تفریغ تهیه شود اما نكته اساسی كه در اینجا وجود دارد اینست كه این گزارش در گذشته فقط در حوزه ریالی یعنی فاكتورها مقایسه شده در صورتی كه در قبال این فاكتور ها و تخصیص ها به لحاظ محتوایی و اینكه چه میزان كار انجام شده حسابرسی نشده است.
این عضو شورای شهر تهران در مورد تبصره های بودجه هم بیان كرد: گاها در تبصره های بودجه میزان هزینه ها و منابع اعتباری بسیار قابل توجه است و حتی طی سنوات گذشته به یك سوم و یا نصف بودجه كل شهرداری هم رسیده است. ما در مورد تبصره ها و دستورالعمل نحوه اجرا و همینطور نحوه تخصیص بودجه تبصره ها را نداشتیم و صرفا تبصره ها را ما در شورا تصویب می نماییم و شهرداری غالبا بدون تدوین دستورالعمل روش اجرای تبصره ها، بودجه را ابلاغ می كند.
رییس كمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران همینطور در مورد گزارش انحرافات از بودجه در گزارش های شهرداری اظهار داشت: در این گزارش ها انحرافات بیان می گردد اما دلایل و استنادات لازم اعلام نمی گردد، درحالیكه صرف اعلام انحرافات كفایت نمی كند بلكه این مورد كه چرا این انحراف صورت گرفته مهم است تا بعدا شهرداری بتواند مبتنی بر این استنادات در فرایندهای عملیات مالی اصلاحات لازم را انجام دهد.

1397/03/20
00:45:03
5.0 / 5
5701
تگهای خبر: بودجه , شهرداری , شورا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است