قاضی عسگر خبر داد:

تلاش تهران برای افزایش تعداد زائران حج تمتع سال۹۷

تلاش تهران برای افزایش تعداد زائران حج تمتع سال۹۷ كار در محل: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: در تلاش هستیم كه از عربستان پنج هزار سهمیه دیگر بگیریم كه بر این اساس شمار زائران ایرانی در حج تمتع سال آینده به ۹۰ هزار نفر خواهد رسید.



به گزارش كار در محل به نقل از صدا و سیما، سید علی قاضی عسگر در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبكه دو سیما اظهار داشت: سال ۹۷ طبق برنامه حدود ۸۲ هزار زائر به همراه سه هزار نفر از عوامل اجرایی به حج تمتع اعزام می شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اضافه كرد: این تعداد بر مبنای مصوبه طائف و به ازای هزار سهمیه حج برای هر یك میلیون نفر جمعیت كشورهای مسلمان در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: با عنایت به اینكه زائران ایرانی در سال ۹۵ به حج تمتع مشرف نشدند در تلاش هستیم كه از عربستان پنج هزار سهمیه دیگر بگیریم كه بر این اساس شمار زائران ایرانی در حج تمتع سال آینده به ۹۰ هزار نفر خواهد رسید.
قاضی عسگر با اشاره به اینكه اولویت ثبت نام در حج ۹۷ با كسانی است كه تا ۳۰ دی ۱۳۸۵ ثبت نام كرده اند و اگر پنج هزار سهمیه جدید دریافت شود اولویت های بعدی اعلام خواهد شد.
وی اضافه كرد: تا امروز ۷۰ هزار نفر ثبت نام كرده اند و پیش بینی می نماییم تا دو سه روز آینده ظرفیت ثبت نام حج ۹۷ تكمیل شود.
قاضی عسگر با اشاره به اینكه در چند سال قبل افزایش قیمت در حج تمتع نداشتیم اظهار داشت: بیشترین علت افزایش قیمت در حج تمتع نوسان در بازار ارز و یا افزایش هزینه ها در عربستان است.
وی اضافه كرد: نگاه ما منفعت طلبی در سفر حج تمتع نیست و تلاش داریم تا این سفر با قیمت تمام شده صورت گیرد.
قاضی عسگر اظهار داشت: هزینه سفر حج تمتع ۹۷ بین ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۱۷ میلیون و یكصد هزار تومان متغیر است.
وی اضافه كرد: برای كاستن از هزینه ها مچ بندهای الكترونیكیو لباس مشترك حجاج در حج ۹۷ كنار گذاشته شده است.
قاضی عسگر اظهار داشت: در صورتی كه با صرفه جویی از هزینه های سفر حج تمتع كاسته شود مطالبات زائران از محل این كاهش هزینه ها به حساب آنان واریز خواهد شد.
وی اضافه كرد: با سرمایه گذاری سعودی امسال یك آشپزخانه جدید در مكه با ظرفیت ۹۰ هزار پخت در هر وعده غذایی راه اندازی می گردد.
قاضی عسگر با اشاره به اینكه حج امسال با حفظ كرامت حجاج برگزار گردید اظهار داشت: امنیت و حفظ كرامت زائران ایرانی در قرارداد حج تمتع سال ۹۷ مورد تاكید بیشتر قرار گرفته است.
وی اضافه كرد: چند سال پیش ۶۰۰ نفر از بعثه به حج اعزام می شدند در حالیكه این تعداد در حج امسال به ۳۰۰ نفر كاهش پیدا كرد و این سیاست در سال آینده هم ادامه خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: آموزش اعمال حج، به روز می گردد.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسكر­در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبكه دو اضافه كرد: ​در نحوه آموزشهای اعمال حج در شیوه جدید بجای سخنرانی روحانیون از پاورپوینت و برخی ابزارهای اینترنتی بكار گیری می گردد.
او به بازنگری در آئین مناسك اشاره نمود و ادامه داد: آئین مناسك نسبت به گذشته تغییراتی كرده، درشیوه قبلی افراد باید میان كعبه و مقام طواف می كردند اما هم اكنون بنا به نظر مراجع تقلید، زائرین می توانند خارج از حلقه مقام هم طواف را انجام دهند بدین سان دیگر فشردگی فیزیكی در حال طواف نخواهد داشت.
قاضی عسكر اظهار داشت: ​به كاروانها حكم شده كه باید در ساعت مقرر از جمرات عبور و مرور صورت پذیرد و هیچگونه تخلفی پذیرفته نمی گردد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: برگزاری مراسم برائت از مشركین در محل اسكان زائرین بلامانع است.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسكر با اشاره به حادثه منا، اضافه كرد: ما هنوز حادثه منا را فراموش نكرده ایم، هنوز پرونده آن حادثه برای ما بسته نشده است. مشاهده می گردد دولت عربستان مبالغی را تحت عنوان دیه به خانواده های حادثه دیده خارجی به غیر از ایران پرداخت می كند و توجیه عدم پرداخت دیه به ایرانی ها را هم نبود سفارت ایران در عربستان عنوان كرده است، در این راستا ما اعلام نموده ایم عربستان می تواند این مبالغ را از جانب سازمان حج و زیارت ایران پرداخت كند.
او به حادثه فرودگاه جده اشاره نمود و ادامه داد: حادثه فرودگاه جده از نظر ما خاتمه یافته ­زیرا در مورد مجرمان حكم قضائی اجرا شده است.

1396/12/21
14:25:38
5.0 / 5
5009
تگهای خبر: ثبت نام , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است