رنو برای ساخت موتور خودروی برقی به چین رو کرد

رنو برای ساخت موتور خودروی برقی به چین رو کرد به گزارش کار در محل، منابع آگاه اعلام نمودند رنو پروژه ای را با شرکت والئو برای طراحی یک موتور خودروی برقی جدید بدون عناصر خاکی کمیاب، پایان داده و الان به دنبال یک تأمین کننده چینی ارزان تر است.


خودروسازانی همچون رنو، جنرال موتورز و تامین کنندگانی مانند شرکتهای بورگ وارنر، زِداِف فریدریشسهافن آگ و والئو، موتورهای برقی بدون احتیاج به عناصر خاکی کمیاب را توسعه می دهند.
رنو در اواخر سال ۲۰۲۳ اعلام نمود با شرکت والئو روی یک موتور برقی جدید، قدرتمندتر و جمع و جورتر بدون عناصر خاکی کمیاب کار می کند که آنرا نوآوری ساخت فرانسه توصیف کرد.
چین، ۷۰ درصد از معادن و ۸۵ درصد از پالایش عناصر خاکی کمیاب جهان را در اختیار دارد و تصمیم پکن برای اعمال محدودیت های فزاینده صادرات بر عناصر خاکی کمیاب، صنعت خودروسازی را برای تامین این عناصر با مشکل مواجه کرده است.
رنو از سال ۲۰۱۲، از موتورهای بدون عناصر خاکی کمیاب بهره برده در حالی که والئو با استفاده از تکنولوژی جدید سیم مسی، تخصص خویش را در زمینه بخش ثابت موتور (استاتور) به کار گرفته است.
یکی از منابع آگاه اظهار داشت: پروژه موتور «ای ۷ اِی» (E۷A) دیگر با شرکت والئو صورت نمی گیرد. وی ادامه داد: این پروژه در کل سیستم ارزش، به جز استاتور که می تواند از یک تامین کننده چینی خریداری شود، کاملا توسط خود شرکت صورت خواهد گرفت.
تصمیم رنو برای پایان دادن به مشارکت والئو در پروژه موتور بدون عناصر خاکی کمیاب و جستجوی این خودروساز فرانسوی برای یک تامین کننده چینی کم هزینه تر، قبل از این گزارش نشده بود. منابع آگاه اظهار کردند: این اقدام به سبب احتیاج به کاهش هزینه ها و با عرضه قیمت های بسیار رقابتی توسط تامین کنندگان چینی انجام شده است.
رنو، کوچک ترین خودروساز در بین خودروسازان سنتی بوده و در چند سال گذشته، همکاریهای گوناگونی را جهت کمک به مدیریت هزینه های در رابطه با توسعه خودرو های برقی به وجود آورده است. همینطور به تامین کنندگان چینی روی آورده است که در خط مقدم فناوری خودرو های برقی بوده اند.
موتورهای جدید بدون عناصر خاکی کمیاب، نسل بعدی خودرو های برقی جمع و جور رنو را تا سال ۲۰۲۸ به حرکت در خواهند آورد.
بر اساس گزارش رویترز، موتور «ای ۷ اِی» ۲۰۰ کیلووات قدرت خواهد داشت که ۲۵ درصد بیش از نسل فعلی است و به کمک سیستم ۸۰۰ ولتی خود که دو برابر ولتاژ مدلهای فعلی خودرو های برقی رنو است، زمان شارژ بسیار کوتاه تری دارد.
به طور خلاصه، خودروسازانی همچون رنو، جنرال موتورز و تأمین کنندگانی مانند شرکتهای بورگ وارنر، زِداِف فریدریشسهافن آگ و والئو، موتورهای برقی بدون احتیاج به عناصر خاکی کمیاب را توسعه می دهند.
رنو در اواخر سال ۲۰۲۳ اظهار داشت با شرکت والئو روی یک موتور برقی جدید، قدرتمندتر و جمع و جورتر بدون عناصر خاکی کمیاب کار می کند که آن را نوآوری ساخت فرانسه توصیف کرد.
چین، ۷۰ درصد از معادن و ۸۵ درصد از پالایش عناصر خاکی کمیاب جهان را در اختیار دارد و تصمیم پکن برای اعمال محدودیت های فزاینده صادرات بر عناصر خاکی کمیاب، صنعت خودروسازی را برای تأمین این عناصر با مشکل مواجه کرده است.
رنو از سال ۲۰۱۲، از موتورهای بدون عناصر خاکی کمیاب بهره برده در صورتیکه والئو با استفاده از فناوری جدید سیم مسی، تخصص خویش را در حوزه بخش ثابت موتور (استاتور) به کار گرفته است.
یکی از منابع آگاه گفت: پروژه موتور ای ۷ اِی (E۷A) دیگر با شرکت والئو صورت نمی گیرد. منابع آگاه اظهار کردند: این مبادرت به سبب احتیاج به کاهش هزینه ها و با عرضه قیمت های بسیار رقابتی توسط تأمین کنندگان چینی انجام شده است.
رنو، کوچک ترین خودروساز در میان خودروسازان سنتی بوده و در چند سال گذشته، همکاریهای گوناگونی را برای کمک به مدیریت هزینه های در ارتباط با توسعه خودروهای برقی به وجود آورده است.


منبع:

1404/08/21
09:56:37
0.0 / 5
151
تگهای خبر: خرید , شركت , صنعت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
کار در محل

پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

کاردرمحل: همراه شما در جستجوی بهترین خدمات؛ از کشف کسب و کارها تا ارتباط مستقیم و آگاهی از آخرین اخبار، همه چیز در یک جا

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است