بذرپاش برای نونوار کردن ناوگان هوایی چه کند؟

بذرپاش برای نونوار کردن ناوگان هوایی چه کند؟ به گزارش کار در محل، یک کارشناس صنعت هوایی اظهار داشت: ما باتوجه به بحث تحریم ها نمی توانیم از موسسات بین المللی برای تامین منابع مالی خرید هواپیما و نوسازی ناوگان استفاده نمائیم، بدین سبب باید چنین موسسه ای را در داخل ایران ایجاد نماییم که بانکها می توانند دراین زمینه فعال شوند.


علیرضا منظری در گفت و گو با ایسنا درباره ی اولویت های پیشنهادی به وزیر جدید راه و شهرسازی درباب حمل نقل هوایی اظهار داشت: یکی از اشکالات اساسی در زمینه وظایف وزارت راه و شهرسازی بحث ناوگان صنعت هوانوردی است که وضعیت مناسبی ندارد. در حال حاضر حدود ۱۰۰ فروند هواپیمای فعال داریم و بقیه به علت مشکلات در تامین قطعه، غیرفعال است.
وی اضافه کرد: از جانب دیگر به علت بحث تحریم ها و نیامدن هواپیماهای نو، ناوگان هوایی قدیمی شده و ظرف دو سه سال آینده در صورت تدبیر نشدن راهکارهای جدید، مشکلاتی را تجربه خواهیم کرد.
این کارشناس صنعت هوایی با بیان اینکه در چند سال قبل برنامه ریزی منظم و خوبی برای افزایش یا نوسازی ناوگان هوایی صورت نگرفته است تصریح کرد: نوع نظام مدیریتی در صنعت هوایی سبب شده تا شرکت های هواپیمایی نتوانند نقدینگی مناسب برای بازسازی هواپیماها را به دست بیاورند. باتوجه به تحریم ها باید مقررات درباب تسهیلاتی ورود قطعات هواپیما به داخل کشور وضع شود و بشود یک بازسازی اساسی روی هواپیماهایی که نیازمند قطعه هستند انجام داد.
منظری اشاره کرد: در یکی دو سال آینده شاید ما دیگر نتوانیم از هواپیماهای بوئینگ MD استفاده کنیم؛ مثل هواپیماهای توپولوف که چند سال قبل از رده خارج شد. بدین سبب لازم است تا جایگزین مناسبی برای MD داشته باشیم.
وی توان داخلی برای تامین قطعات هواپیما را محدود دانست و اظهار داشت: با وجود آن که دانش فنی در داخل کشور به رشد خیلی خوبی در بحث تعمیر و نگهداری رسیده اما از توانایی چندان بالایی برای تامین قطعات هواپیماهای موجود برخوردار نیست.
این کارشناس صنعت هوایی با اشاره به انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بیش از دو سال از عمر دولت فعلی باقی مانده و وزیر راه و شهرسازی باید حدود شش ماه را به شناخت مجموعه ی خود بپردازد. آن هم در یک وزارتخانه زیربنایی اقتصادی به نام راه و شهرسازی که حجم فعالیت هایش بسیار گسترده است.
منظری افزود: شاید بهتر باشد بخش حمل و نقل را از مسکن جدا نماییم. به خصوص در وضعیت فعلی که عموما موضوع ساخت چهار میلیون واحد مسکونی مطرح شده و از صحبت های روز گذشته نمایندگان مشخص بود که توجهشان بیشتر معطوف بخش مسکن می باشد. پس شاید بخش حمل و نقل مغفول بماند. درست است که تعداد مسافر در حمل و نقل هوایی چندان زیاد نیست اما از نظر راهبردی و راهبردی اهمیت ویژه ای دارد.
وی با اظهار امیدواری در خصوص اینکه از کارشناسان و نیروهای متخصص حوزه هوایی استفاده گردد اظهار داشت: من فکر می کنم وزیر قبلی وقت چندانی برای بخش هوایی اختصاص نداد.
منظری، راه حل تامین منابع برای نوسازی صنعت هوایی را ایجاد شرکتها و موسساتی در داخل کشور دانست و اظهار داشت: بطور معمول در دنیا شرکتها و موسسات مالی وجود دارند که مبادرت به خرید هواپیما می کنند و بصورت اقساطی در اختیار ایرلاین ها قرار می دهند. ما باتوجه به بحث تحریم نمی توانیم از موسسات بین المللی استفاده نماییم. بدین سبب باید چنین موسسه ای را در داخل ایران ایجاد نماییم. بانکها شاید بتوانند زمینه های تامین منابع مالی برای این هدف را ایجاد کنند. در غیر این صورت خود شرکت های هواپییمایی از توانایی مالی برخوردار نیستند.




منبع:

1401/09/18
12:54:04
0.0 / 5
392
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , تسهیلات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است