عباسی نامی مطرح كرد؛
توسعه پایانه مهرشهر قدمی در جهت کاهش فاصله حرکت قطارها
به گزارش کار در محل، سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در بازدید از خط ۵، از نزدیک مشکلات و موضوعات این خط را بررسی و دستوراتی در جهت افزایش ظرفیت پایانه مهرشهر صادر کرد.
به گزارش کار در محل به نقل از مهر، حامد عباسی نامی سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در بازدید از خط ۵، از نزدیک مشکلات و موضوعات این خط را بررسی و دستوراتی در جهت افزایش ظرفیت پایانه مهرشهر صادر کرد.
وی در بازدید از خط ۵ با حضور در پایانه مهرشهر از نزدیک وضعیت سوله های تعمیر، نگهداری و انبارها را بررسی و برای رفع مشکلات، راهکارهایی ارائه نمود. وی با تاکید بر این که پایانه ها بعنوان قلب تپنده هر خط برای تأمین جریان ایمن ناوگان در شبکه های ریلی شناخته می شوند و فرآیندهای در رابطه با کاهش ریسک در شاخصهای بهره برداری، میزان آماده به کاری قطارها و انجام درست و صحیح و بموقع تعمیرات در این فضا صورت می گیرد اضافه کرد: حفاظت بیشتر و دقیق تر از پایانه های مترو باید مورد توجه قرار گیرد.
سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ضمن تاکید بر رفع نقصها بناهای فنی پایانه مهرشهر، مکانیزه کردن دوربین ها برای مانیتورینگ انبارها و اورهال دستگاه تراش چرخ؛ از ایجاد یک سوله رنگ اورهال و اضافه کردن فضا برای پارک قطارهای خط ۵ و توسعه پایانه هم اطلاع داد. نامی همینطور از انشعاب این خط به راه آهن حد فاصله اتمسفر تا کرج در منطقه کلاک استان البرز هم بازدید کرد و خواهان تعیین و تکلیف موارد حقوقی و حفاظتی این انشعاب شد.
وی ضمن اشاره به این که بیشتر از بیست و سه سال از بهره برداری خط ۵ متروی تهران می گذرد اضافه کرد: پس از گذشت این همه سال، باید مشکلات حفاظتی و امنیتی خط انشعابی بر طرف شود.
نامی خاطرنشان کرد این خط انشعابی با هدف انتقال قطارها از آغاز بهره برداری مترو افتتاح شد و هم اکنون می تواند بعنوان یک خط استراتژیک در زمان های بحران برای انتقال تجهیزات و یا وسایل امدادی به مترو مورد استفاده قرار گیرد.
سرپرست شرکت بهره برداری مترو در انتها از انشعاب راه آهن کرج تا مهرشهر به طول ۱۰ کیلومتر، بازدید و رهنمودهایی را در جهت بهره برداری و محافظت از این خط عرضه داد.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب