مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی؛

درمان مساله اول تأمین اجتماعی است

درمان مساله اول تأمین اجتماعی است به گزارش کار در محل، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: مساله درمان، مساله اول سازمان تأمین اجتماعی و بلکه از مسائل اولویت اول کل کشور است.


به گزارش کار در محل به نقل از مهر، میرهاشم موسوی، در جلسه «بررسی چالش ها و تبیین اهداف و برنامه های بخش درمان» که با حضور ویدئوکنفرانسی مدیران درمان تأمین اجتماعی استان ها برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و آرزوی بهره مندی از فیوضات این ایام و هم گرامیداشت هفته دولت، عنوان کرد: روز پزشک و روز داروساز را به مجموعه کادر درمان کشور بخصوص همکاران شاغل در این عرصه در سازمان که بار بسیار سنگینی را در عرصه سلامت به دوش می کشند، تبریک و تهنیت عرض می کنم. چنین روزی را باید به کسانی که در راه خدمت رسانی به مردم قرار گرفته اند تبریک گفت، آن هم خدمتی که در آن مساله سلامت و حفظ حیات انسان ها مطرح است. وی ادامه داد: خداوند به پزشکان و کادر درمان و داروسازان عنایت کرده و آنها را در این راه قرار داده و این نعمتی است که خداوند به آنها عطا کرده است. در واقع خداوند برخی را برگزیده و مثل خودش قرار داده است؛ چون که طبیب اصلی خداوند است. موسوی، ضمن تشکر از کارکنان تأمین اجتماعی بابت خدمت رسانی به مردم، تاکید کرد: این مطالب خیلی مهم است و اگر درصورتیکه درست جا نیفتد، بقیه مسائل هم به سرانجام نمی رسد. این نگاه به مساله درمان باید در کل حوزه سلامت حاکم شود. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه ضمن اشاره به برخی نکات و مشکلات مطرح شده از جانب مدیران استانی، عنوان کرد: مساله درمان، مساله اول سازمان تأمین اجتماعی و بلکه از مسائل اولویت اول کل کشور است؛ یعنی چه در بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی چه در بخش دانشگاهی و وزارت بهداشت و چه در بخش خصوصی، مساله درمان در اولویت است. در همین سال اول دولت سیزدهم، با این که کشور درگیر کرونا بود و روی دولت فشارهای جدی بود، تقویت بخش درمان در اولویت قرار گرفت. وی ادامه داد: همچنان هم در سال اول دولت حداقل به خاطر رویکرد تحولی که مطرح است، دو مطلب در اولویت قرار دارد. بحث نسخه الکترونیکی و همینطور آغاز طرح دارویار و ریالی کردن پرداخت ها نشان داده است که اولویت دولت، بحث درمان است. موسوی همینطور اظهار داشت: در ابتدای قبول مسئولیت هم دو اولویت اعلامی داشتیم که یکی بحث پرداخت حقوق مستمری بگیران و دومی همین مساله درمان بود. همچنان معتقدم که همه خدمات ما یک طرف؛ اما پیشانی خدمات ما حوزه درمان است، چون که سلامت پنجاه درصد جامعه به سازمان تأمین اجتماعی مربوط می شود. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر حفظ انسجام سازمانی و هم افزایی بخش بیمه ای و بخش درمانی تاکید کرد و اضافه کرد: حوزه های استانی سازمان و همینطور ستاد و همه بخش های تصمیم گیر؛ اگر نگاه دقیق و منسجمی نداشته باشند کارها به خوبی پیش نمی رود. نگاه بخشی به حوزه درمان کارساز نیست. همه مشکلات ما با کنترل مصارف و توجه به منابع انسانی و زمینه های اصلاح فرآیندی اصلاح نمی گردد. قبل از هر چیز باید نگاه جامع، دقیق و منسجم بر کل سازمان حاکم باشد. لازم است نگاهمان راهبردی باشد تا بتوانیم مسائل را به درستی مدیریت نماییم. وی ادامه داد: دکترین، اهداف و سیاست ها، اسناد بالادستی و ارکان جهت گیری سازمان در بخش درمان کاملاً مشخص است؛ اما در اداره کردن مشکلاتی داریم. باید در هدایت و رهبری، برنامه ریزی، هماهنگی، سازماندهی، اجرا و پیاده سازی و ارزیابی و کنترل که شش مؤلفه مدیریتی است به شکل واقعی و علمی ورود نماییم تا نگاه جامع بر تصمیمات حاکم شود. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ضمن اشاره به این که طرح تحول سلامت، به خاطر فقدان نگاه کلان و جامع موفق نبود، تاکید کرد: اگر ما یک نگاه منسجم، جامع و دقیق نداشته باشیم، در مرحله ادعا متوقف می شویم و در عمل به نتیجه نمی رسیم. ایشان در ادامه بر پرهیز از گفتمان توصیفی در درون سازمان تاکید کرد و اضافه کرد: باید با شاخصهای کمی و کیفی با یکدیگر گفتگو نماییم و نظام ارزیابی و تبادل نظر ما باید از گزاره های توصیفی بیرون برود. بویژه که به نظر نمی رسد امروزه اصلاً موضوعی باشد که نتوان آنرا شاخص پذیر کرد. موسوی اضافه کرد: با اینکه ما توسعه خدمات درمان غیرمستقیم را در دستور کار داریم؛ اما در درمان مستقیم هم برنامه داریم. تغییر در شاخصهای هر کدام از این دو؛ باید تغییر در شاخصهای دیگری را به ما نشان دهد. ما هم به درمان مستقیم قائلیم و هم به درمان غیرمستقیم؛ اگر توسعه درمان غیرمستقیم داریم، اثرش را باید در درمان مستقیم هم ببینیم. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ضمن اشاره به این که خروجی سازمان هر چه که باشد؛ موفقیت ما منوط به رضایت مردم است، خاطرنشان کرد: باید حضور میدانی مدیران را جدی بگیریم تا مشکلات را از نزدیک درک و سپس این مشکلات را حل نماییم. وی ادامه داد: معاونت درمان سازمان در همین مدت کوتاه، عملکرد خوبی داشته و در این رابطه لازم است از معاون درمان و مدیران مربوطه تشکر کنم. کارهای بزرگی انجام شده است. پیش از دولت سیزدهم، آمار نسخه الکترونیک در کشور به ۶۵ درصد رسیده بود؛ اما در همین یک سال قبل دولت سیزدهم، به بیشتر از ۹۰ درصد رسیده است. طرح دارویار هم از اقدامات بزرگ دولت در حوزه سلامت کشور است. باید قدردان تلاش ها و اقدامات باشیم و دستاوردها و برنامه ها را برای مسؤلان، رسانه ها و افکار عمومی تبیین نماییم. در حوزه درمان تأمین اجتماعی تا آخر سال جاری ۲۳ درمانگاه افتتاح می گردد، ۳۳ درمانگاه هم درحال ساخت است و در مجموع یک هزار تخت بیمارستانی درحال تأسیس داریم. موسوی ضمن تاکید بر لزوم حفظ و تقویت روحیه تیمی و کار جمعی در سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: اقتضای تحول، کار تیمی و اعتماد به یکدیگر است. حضورهای میدانی و تصمیم گیری اقتضائی باید ادامه پیدا کند تا مشکلات درمانی مردم حل شود. لازم است تعاملات با بخش بیمه و مسائل درآمدی را جدی بگیریم و کنترل مصارف را در اولویت بگذاریم. او در آخر بر پیاده سازی نظام ارجاع برای کنترل مصارف، توجه به انضباط مالی و همراهی حداکثری با طرح های کلان کشور تاکید کرد.


منبع:

1401/06/03
13:51:51
0.0 / 5
362
تگهای خبر: بیمه , تامین اجتماعی , حقوق , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است