در نشست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با زاكانی مطرح شد؛

متمرکز کردن ایده های کارآفرینی در بخش های جنوبی شهر

متمرکز کردن ایده های کارآفرینی در بخش های جنوبی شهر به گزارش کار در محل معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بر آمادگی معاونت عملی و فناوری برای بسط همکاری با شهرداری تهران اصرار کرد و اظهار داشت: کارآفرینی در محدوده های کم برخوردارتر از لحاظ اقتصادی، رشد بیشتری دارد.


به گزارش کار در محل به نقل از مهر، بامداد امروز سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دیدار با علیرضا زاکانی، شهردار تهران با اعلان اینکه صنایع فرهنگی با یک دید اقتصادی وارد می شوند و فرهنگ را تجاری می کنند، اظهار داشت: شهرداری به تنهایی نمی تواند مشکلات شهر را حل کند. در نوآوری های شهری نیز هرجا شهرداری تصدی گری نکند و مجری کار نباشد، شرکت های دانش بنیان و خلاق می توانند ورود پیدا کرده و با هم رقابت کنند و نوآوری های جدید را به وجود آورند، در این صورت شهرداری هم می تواند درآمد کسب کند. وی ادامه داد: شهرداری در بین بازار بزرگی قرار دارد که می تواند آنرا در اختیار شرکتها گذاشته و در آمد کسب کند و باید در گام نخست به اصطلاح زمین این بازی را به این شرکتها بدهد تا بتوانند فعالیت کنند. توزیع کالا در شهر، حمل و نقل و پسماند بازاری بزرگ برای استارت آپ ها است و شهرداری باید در این عرصه خودرا سهیم بداند. بیشتر شهرهای چین با این ایده ها توسعه پیدا کردند و البته تهران نیز پس از تورنتو در شهرهای نوآور در رده ۴۱ جهان قرار دارد. در حقیقت شهرداری می تواند قسمتی از درآمدها را بوسیله این شرکتها کسب کند و یک مدل برد برد شکل بگیرد. ستاری بر آمادگی معاونت عملی و فناوری برای بسط همکاری با شهرداری تهران اصرار کرد و اظهار داشت: در حوزه اتوبوس ها و موتور سیکلت های برقی کارهای گسترده ای داریم و شهرداری می تواند سیستم های حمایتی مانند؛ اجازه ورود موتور سیکلت های برقی بوسیله وضع قانون به محدوده طرح ترافیک را اعمال نماید. امیدواریم با همکاری شهرداری بتوانیم این ایده ها را در مناطق مختلف شهر خصوصاً بخش های جنوبی شهر عملیاتی نماییم، چونکه کارآفرینی در محدوده های کم برخوردارتر از لحاظ اقتصادی، رشد بیشتری دارد. تهران به مثابه یک شتاب دهنده بزرگ و شهر نوآور است مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این نشست، با اعلان اینکه صنایع دانش بنیان و صنایع فرهنگی و خلاق دو محور اصلی تلاش در معاونت علمی و فناوری هستند، اظهار داشت: باید برای تبدیل تهران به شهر دانش و شهر فرهنگ بوسیله شرکت های دانش بنیان و شرکت های خلاق و دیجیتال اقدام نماییم. الیاسی اضافه کرد: تهران به مثابه یک شتاب دهنده بزرگ و شهر نوآور است و تبادل و همکاری بین شرکت های دانش بنیان و خلاق و شهر می تواند به رشد همزمان شهر و این شرکتها منجر شود. استقرار ۷۸۰ شرکت خلاق در تهران پرویز کرمی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم اظهار داشت: بحث صنایع فرهنگی و خلاق در قانون مترقی مجلس در سال ۱۳۹۸ را پیگیری کردیم و از پنج شرکت در سال ۱۳۹۲ به حدود هفت هزار شرکت در زمینه اقتصاد دانش بنیان رسیدیم. شرکت های خلاق در کنار شرکت های دانش بنیان قرار گرفتند و به نوآوری و توسعه کسب و کارهای نوین کمک می کنند. بگفته کرمی؛ از ۱۴۰۰ شرکت خلاق در کشور، ۷۸۰ مورد آن در تهران مستقر هستند که در کسب و کارهای دیجیتال، مد و لباس، صنایع دیداری و شنیداری، گردشگری و میراث فرهنگی خلاق هستند. دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: گردش مالی صنایع خلاق در دنیا ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار است که حدود ۳۰ میلیون شغل به وجود می آورد و ما نیز در کشور باید توجه بیشتری به این مساله داشته باشیم. به همین دلیل ۱۲۰ خدمت به شرکت های دانش بنیان می دادیم که ۸۰ مورد از این خدمات را به شرکت های خلاق نیز ارائه می نماییم. وی با اعلان اینکه امکان بهره گیری کسب و کارهای نوپا در ماموریت های محلی شهرداری تهران همچون تاکسی های اینترنتی وجود دارد، اظهار داشت: این مهم، در قالب آن شرکت های خلاق به وجود می آید. از جانب دیگر، فرهنگ سراها از هویت کاری خود خالی شدند و استقرار خانه های خلاق و نوآوری در این فرهنگسراها و استقرار آنها در اماکن مسکونی می تواند از جانب شهرداری تهران برای مساعدت با این شرکتها صورت گیرد. علاوه بر این، چنین اقداماتی سبب می شود تا سازمان های شهرداری ها چاق و فربه نشوند. تمرکز بر قوای متحرکه در تولید اتوبوس منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این نشست درباره کارهای برقی سازی وسایل حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی هوا اظهار داشت: پروژه های اتوبوس برقی، موتور سیکلت برقی و تاکسی های هیبرید، طراحی و ساخت واگن مترو را در برنامه ها داریم. دو پروژه درباره اتوبوس برقی در کشور انجام شده و باید روی پروژه قوای محرکه که ۶۰ درصد قیمت اتوبوس را در بر می گیرد تمرکز نماییم. وی عنوان کرد: در طراحی اتوبوس با شرکت واحد همکاری نزدیکی داشتیم و اتوبوس های کاملاً برقی، شارژ ترکیبی و بردافزای گازسوز را دراین زمینه پیشنهاد دادیم. اتوبوس هایی که نسبت به اتوبوس های چینی و اروپایی بین ۱۰ تا ۴۰ درصد ارزان تر است. البته در حوزه اتوبوس ها در دوره پیشین مدیریت شهری پیش قرارداد تولید ۵۰۰ دستگاه تنظیم شده که می تواند در این دوره به عقد قرارداد نهایی منجر شود.


منبع:

1400/07/11
11:03:43
0.0 / 5
450
تگهای خبر: اقتصاد , اینترنت , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است