حناچی مطرح كرد؛

تعدیل ترافیك شمال تهران با راه اندازی خط ۱۰ مترو

تعدیل ترافیك شمال تهران با راه اندازی خط ۱۰ مترو به گزارش کار در محل شهردار تهران اظهار داشت: با راه اندازی خط 10 متروی تهران، ترافیک شمال تهران به موازات بزرگراه همت و شهید زین الدین تعدیل می شود.


به گزارش کار در محل به نقل از مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در آئین شروع عملیات اجرائی راه اندازی اولین قطعه از خط ۱۰ مترو اظهار داشت: خوشحالم که در منطقه ۲۲ به یکی از وعده های که داده بودیم عمل می نماییم و یکی از خلاء ها و مشکلات این منطقه را حل می نماییم. این منطقه در سالهای اخیر توسعه زیادی حتی بیشتر از طرح مصوب داشته است و متناسب با آن فکری برای حمل و نقل عمومی و دسترسی جمعیت به سایر نقاط شهر نشده است. نتیجه این است که شریان های موجود مثل همت و حکیم در ساعات شلوغی عملاً قفل می شوند. امیدوارم با راه اندازی این خط ترافیک شمال تهران به موازات بزرگراه همت و شهید زین الدین تعدیل شود. یکی از تبعات اجرای این خطوط این است که خیلی از تراکم های جمعیتی که در نقاط دیگری از مترو مثل ایستگاه صادقیه است تعدیل می شود. وی ادامه داد: در این دوره بطور متوسط ۱۰ کیلومتر در سال به مترو اضافه کردیم و علاوه بر زحماتی که در دوره های قبل بود سعی کردیم این حرکت عقب نیفتد هر چند که شرایط اقتصادی ما به شدت حاد بود و مشکلات ناشی از تحریم ظالمانه آمریکا و کرونا پیش آمده بود اما همیشه دو موضوع اصلی یعنی ترافیک و آلودگی در دستور کار شهرداری بوده است. البته اعتقاد داریم که حمل و نقل عمومی تهران موضوعی حاکمیتی است و به اندازه اهمیت آن مورد پشتیبانی دولت قرار نگرفته است. حناچی با اشاره به نقش توسعه حمل و نقل در جهان اظهار داشت: در دنیا حمل و نقل ریلی دو نقش را بر عهده دارد یا اتصال ها در مناطق توسعه یافته را بهبود می بخشد و یا مکان هایی را واجد سرمایه گذاری می نماید. ما در ادامه خط سه در جنوب شهر این هدف را دنبال می کردیم. شهردار تهران با تاکید بر اتصال شهرهای اقماری تهران به مترو اظهار داشت: به هشتگرد وصل شدیم پرند را در دستور کار داریم و ایستگاه فرودگاه امام به زودی به پرند متصل خواهد شد و این اتفاق مطمئناً راندمان مترو را بالاتر می برد. وی افزود: ۳۰ ایستگاه مترو تا انتهای دوره به بهره برداری می رسد و هر ایستگاه بیش از ۳۰ هزار مسافر را به شبکه حمل و نقل ریلی اضافه می کند. البته در توسعه مترو نقطه بحرانی تامین واگن است و الان به اندازه زیرساخت هایمان واگن نداریم و این باید به شکل سریع حل شود. بگفته حناچی قرارداد ساخت ۶۳۰ واگن با چین منعقد شده است و در تلاش هستیم ۴۰۰ واگن را با حداکثر توان ساخت داخل به سرانجام برسانیم. وی با اعلان اینکه کلانشهرها راهی جز توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلاینده ها ندارند، اضافه کرد: این مشکل برای همه کلانشهرها است اما تعدادی از آنها با مدیریت مستمر این مسئله را حل کرده اند و برخی هم با برنامه ریزی حل می کنند. آینده حمل و نقل عمومی تهران به سمت حمل و نقل پاک و برقی پیش خواهد رفت و این هدف شهرداری تهران است. شهردار تهران درباره واردات اتوبوس های برقی اظهار داشت: در تلاش هستیم نخستین پارت اتوبوس های برقی را وارد نماییم و یکی از خطوط اصلی بی آر تی با اتوبوس های برقی تجهیز خواهد شد و با هماهنگی معاونت علمی و فناوری امیدواریم بتوانیم مشکل خودرو های برقی را حل نماییم. ایشان سپس ببان کرد: ۱۰ درصد آلودگی تهران به موتورها بر می گردد و برقی شدن آنها تحولی در هوای تهران ایجاد خواهدنمود. حناچی اظهار داشت: در این دوره تصویب طرح جامع ریلی تهران را در دستور کار داشتیم این امر از این جهت اهمیت دارد که امکان حرکت های سلیقه ای در آینده را به حداقل می رساند و یک مرجع تصویبی عالی در هماهنگی با بقیه برنامه ها خواهد بود. منابع محدود است و اتصال شبکه حمل و نقل ریلی تهران به اقمار بسیار مهم می باشد. وی با اشاره به پروژه های TOD بیان کرد: اطراف ایستگاه های تازه افتتاح شده نسبت به پیش از افتتاح ایستگاه متفاوت می باشد و باید روی این مساله سرمایه گذاری نماییم. حناچی در آخر با اشاره به ویدئو کمپینگ دیشب در برج آزادی برای حادثه تروریستی کابل این حادثه را به ملت افغان تسلیت گفت.


منبع:

1400/02/23
12:55:55
0.0 / 5
1014
تگهای خبر: اقتصاد , سرمایه گذاری , شهرداری , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است