رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد؛

بازگشت باردیگر مركز پزشكی هلال احمر به سازمان حج و زیارت

بازگشت باردیگر مركز پزشكی هلال احمر به سازمان حج و زیارت به گزارش کار در محل رئیس سازمان حج و زیارت از بازگشت باردیگر مرکز پزشکی هلال احمر به این سازمان آگاهی داد و اظهار داشت: فاصله فیزیکی میان سازمان حج و زیارت و مرکز پزشکی هرچه کمتر باشد به نفع  زوار و حجاج است.


به گزارش کار در محل به نقل از مهر، علی رضا رشیدیان در جریان بازگشت مجدد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به ساختمان سازمان حج و زیارت ضمن ابراز خرسندی از این امر اظهار داشت: سازمان حج و زیارت در جهت عرضه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب به زائرین در دوره ای از ظرفیت وزارت بهداشت و درمان استفاده می کرد و پس از آن از ظرفیت هلال احمر که در حوزه های اضطراری و بحران ها همیشه خدمت رسان است برای عرضه این خدمات بهره گرفته است. وی اظهار داشت: در واقع جمعیت هلال احمر به علت ظرفیت های قابل توجه مردمی در تأمین کادر درمانی خود و حضور در شرایط بحران و تجارب مدیریت اجرایی برای خدمات در شرایط کوتاه مدت همخوانی و قرابت بیشتری با مأموریت ها و وظایف سازمان حج و زیارت در عرضه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج، عمره گذاران و زائرین ایرانی از مبدا تا مقصد و بالعکس دارد. وی ضمن اشاره به جابجایی این مرکز پزشکی و خروج آن از سازمان حج و زیارت و تأثیرات این فاصله فیزیکی در گذشته اظهار داشت: به نظر این فاصله فیزیکی میان سازمان و مرکز پزشکی هرچه کمتر باشد به نفع زائرین و حجاج است و بازگشت مجدد آن منشأ اثر بیشتری خواهد بود. رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: عرضه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائرین ایرانی با عنایت به شرایط جسمی و خصوصیت های جسمی مردم ما، شرایط و تفاوت های کشور مقصد، وضعیت اجرای مناسک و اعمال زیارتی در زیارتگاه ها و هم مسائل خاص حوزه سلامت و احتمالات خاص بهداشتی و درمانی این بخش می طلبد که یک مرکز تخصصی به طور مستمر و هماهنگ با اجراییات سازمان در جهت حفظ سلامتی حجاج و زائرین برنامه ریزی و اقدام نماید تا امکان بهره مندی هر بیشتر آنها از ظرفیت های دینی، معنوی و اخلاقی از فرصت حج و عمره و زیارت فراهم گردد. وی خاطرنشان کرد: بی گمان همراهی و هماهنگی بین بخش های مختلف خدمات اجرایی حج و زیارت از بدو ثبت نام تا اعزام و اسکان و خدمات فرهنگی با برنامه ریزی و نظارت اجرایی بر الزامات بهداشتی و عرضه خدمات درمانی خود اقدامی مهم در جهت بهره مندی هر چه بیشتر زائرین از این سفرهای معنوی است. رشیدیان در ادامه یکی از مهم ترین برنامه هایی که زمینه رشد و ارتقا شرایط بهداشتی و درمانی در این عرصه را فراهم می آورد، توجه به آموزش زائرین و حجاج در جهت خودآگاهی و پیشگیری دانست و اظهار داشت: این مهم هم باید از جانب هیأت پزشکی حج و زیارت مورد توجه قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه عدم همراهی، هماهنگی و کارتیمی بین کارگزاران و حوزه بهداشت و درمان می تواند شرایط را برای زائرین دشوار کند، اظهار داشت: در حالیکه هماهنگی ها و ملاحظات بهداشتی و درمانی پس از ثبت نام در زمان سازماندهی و آموزش ها قطعا نتایج بهتری به دنبال دارد. رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: باید تمامی سازوکارها و برنامه های مدنظر در حوزه زائرین حج و سفرهای عتبات بگونه ای دنبال می شود که عزت، کرامت، امنیت و سلامت زائرین به همراه بهره مندی از زیارتی معنوی را به همراه داشته باشد که هدف اصلی و محوری فعالیت ماست. وی ضمن اشاره به بروز بحران کرونا در ادامه به تهیه پروتکل ها و دستورالعمل ها بهداشتی با همکاری وزارت بهداشت و درمان، هلال احمر و ستاد ملی کرونا اظهار داشت: همینطور تفاهم نامه های همکاری بهداشتی در مورد وضعیت اپیدمی کرونا با کشورهای مقصد زیارت با همکاری وزارت امور خارجه هم تنظیم شده و امید است در صورت نهایی شدن توافقات با کشورهای مقصد، زمینه عرضه خدمات توأم با عزت، کرامت، امنیت و سلامت زائرین فراهم گردد. رشیدیان وظیفه مرکز پزشکی حج را به جهت شرایط موجود و پراکندگی جغرافیایی دفاتر حج و زیارت سنگین دانست و تصریح کرد: شرایط بحران کرونا باعث می شود که به شدت نسبت به ملاحظات بهداشتی و سلامت زائرین حساسیت داشته باشیم. وی اظهار داشت: تلاش ما آن است در صورت فراهم شدن امکان سفرهای زیارتی؛ امکان سفری کاملاً ایمن فراهم نماییم و قطعا مبحث سلامت زائرین برای ما حائز اهمیت می باشد و به آن توجه ویژه ای داریم. رئیس سازمان حج و زیارت در جریان بازگشت باردیگر مرکز پزشکی حج و زیارت به این مجموعه که با حضور تعدادی از مدیران سازمان انجام شد، از همکاری کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر و خدمات سید علی مرعشی رئیس و دیگر اعضای مرکز پزشکی برای تلاش و برنامه ریزی در عرضه خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین قدردانی کرد.


منبع:

1399/11/02
12:36:51
0.0 / 5
245
تگهای خبر: ثبت نام , خدمات , سازمان , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است