برنامه ریزی حج ۱۴۰۰ در دستور كار سازمان حج و زیارت قرار گرفت

برنامه ریزی حج ۱۴۰۰ در دستور كار سازمان حج و زیارت قرار گرفت کار در محل: در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج با اشاره به تجربه راه اندازی تدریجی عمره مفرده در عربستان، موضوع حج1400 در دستور کار قرار گرفت.



به گزارش کار در محل به نقل از مهر، در نشست امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد، اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت، گزارشی از وضعیت و پروسه عملیات حج ۱۴۰۰ ارائه کرد و اظهار داشت: باتوجه به تجربه عمره مفرده در وضعیت کرونا در عربستان و نزدیک شدن زمان مذاکرات حج ۱۴۰۰ این مساله در دستور کار مسئولان و مدیران سازمان حج و زیارت قرار گرفته است.
وی با اشاره به تعطیلی حج ۹۹ اظهار نمود: به دستور ریاست سازمان حج و زیارت، این سازمان به دنبال آنست که سناریوهای مختلف درباب اعزام زوار به حج را مورد مطالعه و برنامه ریزی قرار دهد و با ملاحظه سیاست های اعلام شده دراین زمینه اقدام متناسب انجام دهد.
علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست به ضرورت پیگیری موضوع حج ۱۴۰۰ اشاره نمود و اظهار داشت: باتوجه به تولید واکسن کرونا، احتمال حضور زوار در حج تمتع با رعایت پروتکل های بهداشتی بیشتر شده است؛ اما هنوز تا زمان مذاکرات حج با دولت عربستان کیفیت و کمیت آن معین نیست تا متناسب با آن برنامه ریزی شود.
در ادامه این جلسه محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت با اشاره به دوازده میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه ها و بهینه سازی خدمات، حج ۱۳۹۸ اظهار نمود: با برنامه ریزی و پیگیری های انجام شده این وجوه با هماهنگی بانک ملی و باتوجه به شرایط خاص کرونائی به حساب تمامی زوار بازگشت داده شد.
وی اضافه کرد: برای هر زائر بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تومان به حساب بانکی شان واریز شد و این مبلغ در نزد بانک ملی برای حجاج محفوظ است و در اطلاع رسانی به زوار اعلام کردیم در وضعیت بحران کنونی کرونا حجاج محترم از رفتن به بانک ها اجتناب کنند، برای اینکه این وجوه بدون مراجعه به بانک قابل برداشت است و جای نگرانی نیست.
بر اساس این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم در این نشست از اقدام صورت گرفته برای بازگشت وجوه مازاد حج ۱۳۹۸ تقدیر و آنرا اقدام بسیار عالی ارزیابی و اظهار نمود: خوشبختانه با ابتکاری که در حج صورت گرفت و به دنبال حسابرسی های دقیق باطرف های عربستانی، این مبلغ از هزینه های زوار صرفه جویی شد که این اقدام و ابتکار عمل بسیار شایسته و بهادار است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اشاره کرد: مناسب می باشد اطلاع رسانی شود برآوردهای هزینه حج به صورت دقیق صورت گرفته، ولی با ابتکار عمل و اقدامات اندیشیده شده از طرف حج و زیارت در بعضی هزینه ها صرفه جویی شد و مازاد به حساب تمامی زوار بر حسب پرداخت های آنان واریز شد.
حجت الاسلام نواب، همین طور با اشاره به گزارش ارائه شده درباب برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته برای حج ۱۴۰۰ اشاره کرد: سناریوهای مختلف برای اعزام با حفظ عزت و کرامت زوار پیش بینی و متناسب با آن اقدام گردد.
وی در ابتدای این جلسه ترور دانشمند هسته ای شهید فخری زاده را محکوم و اظهار نمود: این ترورها هیچ گاه در اراده دانشمندان و ملت ایران خللی وارد نمی کند و همچنان فخری زاده ها و سلیمانی های زیادی در کشور وجود دارند که برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی ایستادگی و برای پیشرفت کشور جانفشانی خواهند کرد.


منبع:

1399/09/21
13:16:49
5.0 / 5
993
تگهای خبر: بانك , تولید , خدمات , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است