روایتی از لرستان تا سیستان

از مدرسه سازی تا اشتغال زایی

از مدرسه سازی تا اشتغال زایی كار در محل: بركتِ ستاد اجرایی فرمان امام آبادانی از لرستان تا سیستان می باشد حالا به یُمن تلاش های این بنیاد شاهد محرومیت زدایی در بخش هایی از كشور می باشیم.



خبرگزاری مهر- گروه استان ها: كیلومترها از مركز استان فاصله می گیریم، حتی از شهر هم دور می شویم، به جایی می رسیم كه خانه های خشتی و گلی روستایی خودشان را نشان می دهند، جایی دور و صعب العبور كه مردمانش با محرومیت خو گرفته اند، اینجا می توان چهره فقر را بیشتر از هرجای دیگری دید و لمس كرد.
كمبودها را كه بشماری از راه و جاده شروع می شود و بعد از مسكن و معیشت به مدرسه و خانه بهداشت می رسد؛ پازل محرومیت اینجا تكمیلِ تكمیل است؛ انگار كه سال هاست چهره روستا را غبار گرفته است.

اما این همه ماجرا نیست؛ هنوز می شود «همت» را دید كه با آستین های بالا زده از عمق مشكلات واهمه ندارد؛ همتی از «قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا» تا «بنیاد بركت» كه شاید می خواهند كاستی همت برخی مسئولان را جبران كنند.
در مسیر روستاهایی را دیده ایم كه حالا برای رسیدن به شهر جاده دارند، برای اهالی مدرسه ساخته اند و قرار است خانه دار هم شوند؛ هرچقدر كه بخواهیم از عمق محرومیت بگوییم بازهم نمی شود از همت و تلاش عرصه محرومیت زدایی گذشت.
صدای «صلوات» رشته افكارم را پاره می كند؛ امروز مدرسه روستا افتتاح شد و حالا مردم منتظرند كه «بركت» این بنیاد را در بهبود دیگر زیرساخت های استان، شهر، منطقه و روستایشان ببینند.فعالیت اقتصادی با طعم محرومیت زدایی
ستاد اجرایی فرمان امام به دستور رهبر كبیر انقلاب اسلامی در سال ۶۸ ایجاد شد تا این نهاد غیردولتی، بركت انقلاب را به دل مناطق مختلف كشور از دورترین روستاها گرفته تا كلان شهرها، واحدهای اقتصادی و ... ببرد.
رهبر فرزانه انقلاب همواره در سخنان خود بر ضرورت آسان كردن زندگی مستضعفان و توجه ویژه به آنان تأكید داشته اند؛ امروز ستاد اجرایی فرمان امام با استفاده از ظرفیت شركت های اقتصادی همچون «بنیاد بركت» و «تدبیر» در مناطق محروم و كمتر توسعه یافته كشور حضور می یابد و نسبت به توانمندسازی جوانان با رویكرد اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و ... اقدام می كند.
مدارس بركت، مساجد، واحدهای تولیدی مشاركتی، خانه ها، اقدامات فرهنگی و آموزشی و ... تنها گوشه ای از اقدامات این نهاد پر خیروبركت است كه در گوشه گوشه ایران اسلامی به چشم می خورد.
استان های محرومی كه كمتر موردحمایت بخش های خصوصی و سرمایه گذاران قرارگرفته اند و به واسطه شرایط نامناسب زیرساختی و كم توجهی ها، در شاخص های اقتصادی، آموزشی و فرهنگی از سایر استان ها عقب تر هستند، مقصد و هدف ستاد اجرایی فرمان امام قرار می گیرند تا اقتصاد مقاومتی به مفهوم واقعی خود با رویكرد توانمندسازی درون گرا به واقعیت بپیوندد.

بنیاد بركت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است كه در حوزه های وسیعی در راستای خدمت به محرومین و نقاط كم تر توسعه یافته فعالیت دارد كه مواردی از قبیل توانمندسازی اقتصادی و كارآفرینی، توسعه فضاهای آموزشی از طریق تأسیس مدارس بركت، انجام امور زیربنایی، ساخت مراكز فرهنگی مذهبی، توسعه خدمات بیمه ای، مالی و حمایتی، ساخت بیمارستان و افزایش دسترسی آحاد جامعه به ویژه هم وطنان ساكن مناطق محروم به خدمات بهداشتی و درمانی را شامل می شود.
در روزها و ماه های اخیر سفر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان های مختلف كشور نوید خبرهای خوش را برای اجرای پروژه ها و طرح های مختلف درزمینهٔ های آموزشی، كارآفرینی، اقتصادی، فرهنگی، مذهبی، درمانی و ... دارد تا به یمن بركت «بنیاد بركت» زمینه برای شكوفایی و رشد استان های كمتر توسعه یافته و محروم كشور بیشتر از گذشته فراهم شود.
استان لرستان؛ سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیاردی برای خدمت به محرومان
یكی از استان هایی كه طی هفته های گذشته شاهد انعقاد تفاهم نامه و سفر مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام بوده استان لرستان است.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری بنیاد بركت در استان لرستان، با آسیب شناسی اقتصاد كشور گفت: در این رابطه اگر مردم وارد نشوند و مشاركت نكند، مشكلات اقتصادی برطرف نمی شود.
مخبر افزود: مردم هرگاه در مسائل ورود كردند، موفق شدیم؛ در این زمینه نیز لازم است تا فرهنگ صحیح كار رابین مردم جا بیندازیم و با مشاركت و توانمندی بالای مردم در اقتصاد موفق شویم.
اشتغالزایی برای ۱۹۵ هزار نفر در مناطق محروم و آمادگی ۲ هزار نفر برای اجرای طرح های اقتصادی مشاركتی با ستاد اجرایی فرمان امام
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه با مرور كارنامه بنیاد بركت، از زیرمجموعه های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) درزمینه توانمندسازی اقتصادی مردم مناطق محروم، یادآور شد: در بنیاد بركت با اجرای ۳۱۰ طرح توانمندسازی اقتصادی با مردم مشاركت برای ۱۹۵ هزار نفر در مناطق محروم اشتغال زایی كردیم، امروز نیز بیش از ۲ هزار نفر طرح جدید اقتصادی ارائه داده اند تا با ما همكاری و درزمینه اشتغال زایی برای مردم مناطق محروم مشاركت كنند.
آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان به اقدامات چشم گیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم اشاره كرد و گفت: استان لرستان ظرفیت های بسیاری دارد و امیدواریم بیش از گذشته شاهد خدمات ارزشمند ستاد اجرایی در استان باشیم.
وی با تقدیر از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سراسر كشور، دكتر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را چهره ای توانمند و ولایی و پرتلاش دانست و ادامه داد: ستاد اجرایی در سراسر كشور منشأ خیروبركت است.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد بابیان اینكه خدمت كردن به مردم و رفع مشكلات آن ها، داشتن احساس مسئولیت و انجام دادن كاری برای رضای خدا سبب بركت می شود، گفت: نشانه رضایت خدا خدمت به نیازمندان است.
آیت الله میرعمادی افزود: از ویژگی های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) رفع محرومیت از جامعه و رفع مشكلات محرومان است و این اقدامات ماندگار هستند.

وی با تأكید بر اینكه امیدواریم امسال شاهد سرمایه گذاری چشم گیر در راستای تولید و اشتغال باشیم، عنوان كرد: طبق قولی كه رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به ما دادند، مقررشده تا تعدادی مسجد و خانه عالم دیگر در مناطق محروم روستایی احداث شود.
هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز با تبیین زمینه های مستعد سرمایه گذاری در لرستان، اظهار داشت: سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مردم لرستان، علاوه بر كاهش نرخ بیكاری، در جلوگیری مهاجرت مردم نیز نقش بسزایی دارد.
وی ضمن تقدیر از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان لرستان، گفت: اوایل سال ۹۳ نشستی با دكتر مخبر داشتیم و من وضعیت استان را گزارش دادم؛ بر همین اساس تا این لحظه ۱۲۴ میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان سرمایه گذاری شده است.
در پایان سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به لرستان، تفاهم نامه محرومیت زدایی و توسعه استان لرستان به امضا رسید؛ بر اساس متن اولیه این تفاهم نامه، حجم سرمایه گذاری ستاد اجرایی در استان لرستان ۴۲۰ میلیارد تومان تعیین شده بود كه این عدد بر اساس مذاكرات نشست و موافقت رئیس ستاد، به ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

در این برهه مهم ترین كاری كه ما می توانیم انجام دهیم پیگیری اجرایی شدن این پروژه های بی سابقه در تاریخ بهداشت و درمان لرستان استسرمایه گذاری بنیاد بركت در حوزه بهداشت و درمان یكی دیگر از فعالیت های چشمگیر و اثر گذار این نهاد در كشور محسوب می شود تا طهماسب نظری مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشكی لرستان از سرمایه گذاری ۲۷ میلیارد تومانی بنیاد بركت در پروژه های درمانی این استان خبر بدهد.
وی تصریح كرد: جذب اعتبار ۲۷ میلیاردی از بنیاد بركت واقعاً حركت عظیمی بود.
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشكی لرستان ادامه داد: درهرصورت اگر می خواهیم از این فرصت به دست آمده استفاده شود باید همه در واحدهای مختلف نهایت تلاش و همبستگی را داشته باشند.
نظری یادآور شد: به نظر من در این برهه مهم ترین كاری كه ما می توانیم انجام دهیم پیگیری اجرایی شدن این پروژه های بی سابقه در تاریخ بهداشت و درمان لرستان است.
استان قزوین؛ ۷۵۰۰ واحد مسكونی به نیازمندان واگذار شد
استان قزوین، یكی دیگر از استان های كشور است كه بنیاد بركت برای سرمایه گذاری و رفع معضلات و مشكلات آن در حوزه های مختلف ورود پیدا كرده تا عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد بركت در حاشیه سفر خود به استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر مهم ترین فعالیت های انجام شده توسط این نهاد را تشریح كند و بگوید: ساخت مسكن برای محرومان و نیازمندان روستایی هم در اولویت برنامه های بنیاد بركت در كشور قرار دارد و در این راستا برای احداث ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسكونی در مناطق محروم كشور برنامه ریزی شده است.
برای ساخت این تعداد مسكن ویژه محرومان ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده كه تاكنون ۷۵۰۰ واحد مسكونی تكمیل و به نیازمندان واگذارشده و مابقی نیز در دو سال آماده می شود.

احداث ۱۱۰۰ مدرسه و اجرای یك هزار و ۲۹۶ طرح زیربنایی گوشه ای اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در قزوین
برنامه ریزی برای ساخت ۱۱۰۰ مدرسه با ۵۸۵۰ كلاس درس، بهره برداری از ۸۰۰ مدرسه با ظرفیت چهار هزار و۴۰۰ كلاس در مناطق محروم، برنامه ریزی برای اجرای ۳۱۰ طرح توانمندسازی، واگذاری ۱۶۰ طرح مشاركتی به كارآفرینان، ساخت ۴۵۰ باب مسجد، ۲۵ حوزه علمیه و دارالقرآن و ۱۳۰ خانه عالم، اجرای یك هزار و ۲۹۶ طرح زیربنایی نظیر آب رسانی، برق رسانی، پل سازی با هفت هزار و ۳۰ میلیارد ریال، اجرای ساخت ۱۲ بیمارستان با ظرفیت ۲ هزار تخت با حجم سرمایه گذاری چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در ۱۰ شهر محروم، جنگل كاری یك هزار هكتاری بیش از ۲۹۵ هزار اصله نهال در حاشیه شهر تهران، شهریار، لواسان، مسگر آباد، پرداخت ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب وام به ۵۵ هزار نفر و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تحت پوشش قرار دادن ۲۰ هزار نفر از ایتام و ... از دیگر محورهای سخنان عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد بركت در گفتگو با خبرنگار مهر در استان قزوین بود.
فریدون همتی استاندار قزوین نیز در سخنانی با تقدیر از سرمایه گذاری بنیاد بركت در این استان می گوید: همراهی بنیاد در اجرای طرح های مهم عمرانی، آموزشی، فرهنگی قابل تقدیر است و در این شرایط كمك دولت محسوب می شود.
وی ادامه داد: قزوین با داشتن ۴ هزار واحد صنعتی و تولید ۱۲۹۰ محصول ظرفیت های بسیار خوبی دارد كه در كنار توانمندی های كشاورزی می تواند برای سرمایه گذاری و مشاركت بنیاد بركت هم مناسب باشد.
استاندار قزوین تصریح كرد: بنیاد بركت در ساخت مدرسه در مناطق محروم، اجرای طرح های آب رسانی در روستاها، تكمیل طرح های نیمه تمام، توسعه گردشگری در روستاها، مرمت امامزاده ها، انتقال آب روستایی، طرح های بیابان زدایی، ایجاد مركز باروری در استان قزوین مشاركت كند.
همتی یادآور شد كه اعلام آمادگی بنیاد بركت برای اجرای ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه جای تقدیر دارد اما آمادگی داریم تا چند برابر این میزان را در استان برای مشاركت این بنیاد در طرح ها مهیا كنیم.
استان سیستان و بلوچستان؛ برای ارائه خدمات بنیاد بركت هیچ تفاوتی بین مذاهب وجود ندارد
برای اشتغال زایی در استان سیستان و بلوچستان ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در دستور كار استرئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۱۱ مرداد ماه به استان سیستان و بلوچستان به عنوان یكی از استان های محروم و كم برخوردار كشور سفر كرد تا در این سفر و در دیدار با آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بگوید: در زمینه اشتغال زایی در استان سیستان و بلوچستان ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در دستور كار است.
وی با اشاره به اینكه ۱۱۵ میلیارد تومان نیز برای ادامه اقدامات اجرایی و زیربنایی ازجمله مساجد و مدارس در استان دستور كاراست، افزود: نزدیك به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی بنیاد بركت در سیستان و بلوچستان هزینه شده است.
وی گفت: احداث ۱۰۸ مدرسه، ۵۰ مسجد و ۸۸ مركز جامع سلامت كه با مشاركت وزارت بهداشت در حال ساخت است ازجمله طرح هایی است كه تاكنون در استان سیستان و بلوچستان عملیاتی شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینكه احداث یك هزار واحد مسكن محرومین نیز در استان در حال اجرا است، گفت: ۳ شهر استان سیستان و بلوچستان به عنوان شهرهای پایلوت جهت ارائه خدمات الكترونیكی سلامت انتخاب شده اند.
وی خاطرنشان كرد: برای ارائه خدمات این نهاد هیچ گونه تفاوتی در بین مذاهب وجود ندارد كه این نشان دهنده وحدت بین اقشار، اقوام و مذاهب مختلف در ایران اسلامی است.
وی تصریح كرد: رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به مناطق محروم خصوصاً استان سیستان و بلوچستان دارند از همین رو امیدواریم این گونه اقدامات سبب آبادانی و بركت در این منطقه شود.
استان گیلان و اصفهان؛ مدرسه سازی
گیلان استان دیگری است كه مقصد محرومیت زدایی ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد بركت شد تا این نهاد با ورود به حوزه ای مختلف این استان به خصوص در حوزه احداث فضاهای آموزشی اقدامات مطلوبی انجام دهد؛ مدیركل آموزش وپرورش گیلان از ساخت و تحویل ۱۷ مدرسه به همت بنیاد بركت بااعتبار ۶ میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومانی در این استان خبر داده است.
مهدی حاجتی یادآور شد كه به همت بنیاد بركت امام خمینی(ره) ۱۷ مدرسه در شهرستان های مختلف استان گیلان ساخته و تحویل داده شده است.
وی آستارا، ماسال، املش، اطاقور، صومعه سرا، لنگرود، شفت، رضوانشهر و چابكسر را از شهرهایی نام می برد كه این مدارس در آن ها احداث شده است، افزود: برای ساخت این واحدهای آموزشی ۶ میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیركل آموزش وپرورش گیلان با اشاره به اینكه هدف بنیاد بركت ساخت مدرسه در مناطق محروم است، خاطرنشان كرد: در سال ۹۶، عملیات اجرایی ساخت سه مدرسه در تالش و یك مدرسه در رضوانشهر آغازشده كه برای ساخت آن سه میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
حاجتی ادامه داد: مدرسه سازی یكی از ماندگارترین فعالیت های بنیاد بركت است كه در راستای منویات مقام معظم رهبری در ساخت یك هزارم مدرسه در روستاها و مناطق محروم كشور انجام می شود.
احداث ۳ طرح آموزشی در شهرهای آران و بیدگل، سفید شهر و نوش آباداستان اصفهان مقصد دیگر بنیاد بركت برای ارائه خدمات بوده است، تا این نهاد علاوه بر سرمایه گذاری در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و ... اقدام به احداث طرح های آموزشی در شهرستان آران و بیدگل این استان كند به طوری كه مدیر آموزش وپرورش آران و بیدگل از آغاز احداث سه طرح آموزشی بنیاد بركت در این شهرستان خبر داده است.
محمد معدن دار در گفت وگو با مهر می گوید: این سه طرح آموزشی در دو شهر سفید شهر و نوش آباد و روستای محمدآباد بخش مركزی از توابع شهرستان آران و بیدگل احداث می شود.

وی افزود: ساخت آموزشگاه ۹ كلاسه بركت با تخصیص اعتبار یك میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع از مهم ترین طرح های بركت در شهرستان آران و بیدگل است كه كار احداث آن آغازشده است.
مدیر آموزش وپرورش آران و بیدگل تأكید كرد كه احداث دو مدرسه شش كلاسه در سفید شهر و محمدآباد بخش مركزی بااعتبار تقریبی دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح های بنیاد بركت در آران و بیدگل است كه در حوزه آموزشی عملیات احداث آن آغازشده است.
معدن دار تصریح كرد: تاكنون سه طرح آموزشی بنیاد بركت در بخش كویرات و یك طرح در شهر آران و بیدگل در سه سال اخیر به بهره برداری رسیده است.
استان همدان؛ سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریالی بنیاد بركت
به گفته عضو مجمع نمایندگان استان همدان، بنیاد بركت در این استان سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریالی داشته تا زمینه برای رونق و توسعه این استان در حوزه های مختلف آموزشی، اقتصادی، صنعتی و ... همدان به همت بنیاد بركت فراهم شود.
مدیركل نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان هم در این رابطه می گوید: ساخت ۴۰ مدرسه در استان همدان توسط بنیاد بركت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پیش بینی شده است.
امیر خجسته عضو مجمع نمایندگان استان همدان از سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریالی بنیاد بركت در استان همدان خبر می دهد و می گوید: بنیاد بركت تاكنون در پنج طرح توانمندسازی اقتصادی استان همدان با حجم سرمایه گذاری كل ۸۸۷ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال ۲۸۱۵ نفر مشاركت داشته كه پس از ثبات در فعالیت و تولید، از ۲ طرح فوق خارج شده و سهام خود را به شركای كارآفرین واگذار كرده و در سه طرح دیگر همچنان این مشاركت ادامه دارد.
وی یادآور می شود كه این مشاركت ها با سرمایه گذاری ۳۳۸ میلیارد ریالی درزمینهٔ تولید سیب زمینی منجمد شده، سرمایه گذاری ۸۱ میلیارد ریالی درزمینهٔ تولید كنتور برق و انواع كلید مینیاتوری و سرمایه گذاری ۱۳۴ میلیارد ریالی درزمینه ی تولید خمیر فلاف پالپ در جریان است، این در حالی است كه مشاركت در دو طرح اقتصادی جدید با ظرفیت سرمایه گذاری ۳۴۵ میلیارد ریال نیز از سوی بنیاد بركت در دست اقدام است.
عضو مجمع نمایندگان استان همدان اظهار داشت: بنیاد بركت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاكنون ۲۴ مدرسه را در روستاها و مناطق محروم استان همدان به بهره برداری رسانده و ساخت ۹ مدرسه دیگر را در روستاهای كهریز، ده حیدر، اسلام آباد، كهنه حصار، پرلوك، بادخوره، بابا رستم، زمان آباد و خاكریز در دست اقدام دارد.
خجسته بابیان اینكه حجم سرمایه گذاری بنیاد بركت در حوزه ساخت مدارس بركت در استان همدان بالغ بر ۱۲۵ میلیارد و ۹۶۹ میلیون ریال است، تصریح كرد: بنیاد بركت هم چنین ساخت ۱۲ مسجد را با حجم سرمایه گذاری ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در روستاهای مناطق محروم استان همدان در دست اقدام دارد كه تاكنون ساخت تعدادی از آن ها به پایان رسیده است.
استان مازندران؛ ایجاد شغل برای بیش از ۵۶۰۰ مازندرانی
۲۰۰ میلیارد اعتبار برای اجرای ۱۴ طرح توانمندسازی اقتصادی
بنیاد بركت به موضوع احیای واحدها و شهرك های صنعتی كشور نیز ورود پیدا كرده است تا این امر نوید بخش روزهای خوش برای واحدهای صنعتی راكد و یا نیمه تمام كشور باشد. مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی مازندران گفته است: بنیاد بركت در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی در اجرای ۱۴ طرح توانمندسازی اقتصادی مشاركت كرده است.
سید مصطفی موسوی تصریح كرد: مجموع سرمایه گذاری بنیاد بركت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در طرح های یادشده بالغ بر ۲۰۴۹ میلیارد ریال است.
موسوی تصریح كرد: توانمندسازی كارآفرینان در تولید موجب عدم وابستگی به كالای خارجی و درنتیجه، پویایی واحدهای تولیدی را فراهم می كند و سرمایه گذاری بنیاد بركت در استان، در طرح های تولیدی و صنعتی منجر به كارآفرینی برای بیش از پنج هزار و ۶۶۰ نفر شده است.

مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی مازندران خاطرنشان كرد: تولید كاغذ، ظروف یك بارمصرف، پیچ و مهره، شمش فولادی، محصولات معدنی و صنعتی، پارچه مخمل، پلیمرهای مهندسی، پكیج دیواری و محصولات لبنی، در این طرح ها تحقق یافته است.
لازم به توضیح است، بنیاد بركت پس از ۳ تا ۵ سال از راه اندازی هر طرح اقتصادی، سهام خود را در آن طرح به شریك كارآفرین خود واگذار می كند. این اقدام فرصتی را برای واحدهای تولیدی دیگر فراهم می كند تا بتوانند از ظرفیت بنیاد در راستای توانمندسازی اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، رونق تولید و ارائه محصولات باكیفیت استفاده كنند.
استان كهگیلویه و بویراحمد: مشاركت یك هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی
استان محروم كهگیلویه و بویر احمد نیز میزبان خدمات بنیاد بركت بوده است تا این امر زمینه را برای توسعه این استان كم برخوردار فراهم كند. معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری كهگیلویه و بویراحمد در این رابطه می گوید: بنیاد بركت در این استان مشاركتی یك هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی خواهد داشت.
مجید محنائی افزود: این بنیاد این میزان اعتبار را برای سرمایه گذاری، كارآفرینی، تولید و اشتغال در استان هزینه می كند.

اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در راستای ایجاد اشتغال، كاهش نرخ بیكاری و كمك به بخش تولید در كهگیلویه و بویر احمد بسیار مهم است
وی بیان كرد: از این میزان اعتبار، یك هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در بخش اقتصادی و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز در بخش صنایع دستی سرمایه گذاری خواهد شد.
محنایی ادامه داد: در این راستا صنایع و شركتهایی كه در استان آماده سرمایه گذاری هستند، پس از بررسی طرح توجیه اقتصادی به ستاد اجرائی حضرت امام (ره) معرفی می شوند.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری كهگیلویه و بویراحمد تصریح كرد: این امر در راستای ایجاد اشتغال، كاهش نرخ بیكاری و كمك به بخش تولید در استان بسیار مهم است.
استان ایلام؛ سرمایه گذاری ۱۷۷ میلیارد ریالی برای اجرای پروژه های آموزشی
سرمایه گذاری در حوزه احداث فضاهای آموزشی استان ایلام از دیگر اقدامات بنیاد بركت در كشور محسوب می شود تا مدیر كل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام بگوید: ۲۲ فضای آموزشی در این استان با مشاركت بنیاد بركت احداث شده است.
سعید هژبری اظهار می كند: بنیاد بركت احداث ۳۹ فضای آموزشی در این استان را متقبل شده كه تاكنون ۲۲ فضا به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: این بنیاد قرار است ۱۷۷ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه های آموزشی سرمایه گذاری كند.

مدیر كل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام تاكید می كند كه توسعه فضاهای آموزشی تنها با اعتبارات دولتی میسر نیست و همواره نیازمند كمك خیرین هستیم و در این راستا ۳۰ درصد اعتبار مدرسه سازی در استان با مشاركت خیرین تامین شده و در ساخت ۲۲۱ فضای آموزشی با ۷۳۶ كلاس درس مشاركت داشته اند.
نقش تأثیرگذار بنیاد بركت در تحقق اقتصاد مقاومتی
توجه و تأكیدات رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر مبنی بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی این موضوع را روشن می كند كه اقداماتی همچون توانمندسازی مناطق محروم و ایجاد اشتغال در استان های كمتر توسعه یافته، ایران را به سوی تحقق اقتصاد متكی بر توان داخلی و بومی پیش می برد و فرهنگ كارآفرینی و خوداشتغالی را گسترش می دهد.
به هرروی، امروز بیش از هر زمان دیگری اقتصاد ایران باید روی ریل درون گرایی قرار گیرد تا مردم با تكیه بر توانایی و دانش خود بتوانند اقتصاد كشور را رونق ببخشند و در توسعه ایران اسلامی مشاركت كنند.
 

1396/05/24
23:39:31
5.0 / 5
5647
تگهای خبر: اشتغال زایی , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است