در شورای شهر تهران تصویب شد

تصویب اصلاحیه مصوبه دریافت عوارض فضای سبز در شهر تهران

تصویب اصلاحیه مصوبه دریافت عوارض فضای سبز در شهر تهران كار در محل: اصلاحیه مصوبه دریافت عوارض فضای سبز در شهر تهران به تصویب رسید.



به گزارش كار در محل به نقل از مهر، در جلسه فوق العاده نوبت عصر شورای شهر، بررسی اصلاحیه مصوبه دریافت عوارض فضای سبز در شهر تهران در دستور كار شورای شهر قرار گرفت كه رئیس كمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در دفاع از این لایحه با اشاره به این نكته كه پیشتر در این عرصه مصوبه ای داشتیم و عوارض آن بر مبنای ارزش درختان نبود اظهار داشت: مطالعه ای در این عرصه انجام شد و با همكاری شهرداری تهران لایحه ای به شورای شهر رسید كه در چارچوب لایحه فعلی مطرح گردیده است و بر مبنای ارزش اكولوژیك درختان را در حوزه مكانی و كاربری مورد توجه قرار دادیم.
وی با اشاره به اینكه در این ماده واحده فرمول عرضه كردیم تا عوارض حفظ و گسترش فضای سبز بر مبنای آن تعیین شود، افزود: از ۹۳۰ هزار قطعه زمین موجود در سال ۹۸، ۲۸ هزار و ۳۰۰ پرونده در كمیسیون ماده ۷ بررسی و ۶ هزار و ۲۰۰ مورد قطع درخت در آن مشمول دریافت عوارض شد.
این عضو شورای شهر تهران بیان نمود: ۵۸۰۰ پلاك عوارض دریافت شده -كه با قطع ۴۵۰۰ اصله درخت به نتیجه رسید- جریمه ای كمتر از ۲۰ میلیون تومان و ۳۳۰ پلاك از ۵ هزار و ۸۰۰ پلاك، عوارض بیشتر یكصد میلیون تومان داشت و در لایحه پیشنهادی شهرداری افزایش ۴۰ درصدی عوارض قطع درختان پیشبینی و در مناطق مختلف هم درختان به دو دسته مثمر و غیر مثمر تقسیم بندی شده است.
پس از اظهار نظر كمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر محمد سالاری رئیس كمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در مخالفت با كلیات این لایحه اظهار داشت: شورای شهر تكلیفی برای شهرداری تهران ایجاد كرد كه این لایحه را عرضه كند اما تا به امروز هیچ جلسه مشتركی با كمیسیون های تخصصی این حوزه برگزار نشده است و خروجی این بخش جلسه شورای شهر به صلاح نیست و نكته ای كه مسلم است این است كه با افزایش نرخ عوارض قطع درختان درخت های پایتخت افزایش پیدا نمی نماید.
رئیس كمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بیان نمود: بسته های تنبیهی جواب ده نیست و نگرانی من این است كه با افزایش ۴۰ درصدی عوارض قطع درختان ما در پایتخت دیگر شاهد كاشت درخت نباشیم.
پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران كلیات اصلاحیه مصوبه دریافت عوارض حفظ و گسترش فضای سبز در شهر تهران در صحن شورای شهر به رای گذاشته شد كه اعضای این شورا این لایحه را به تصویب رساندند.

1398/11/14
13:38:00
5.0 / 5
4181
تگهای خبر: خدمات , شهرداری , شهرسازی , شورا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است