در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد؛

واكنش اعضای شورا به اعتراض فرمانداری

واكنش اعضای شورا به اعتراض فرمانداری به گزارش كار در محل اعضای شورای شهر تهران، در مخالفت با اعتراض فرمانداری به تغییر نام معبری به نام مرحوم تختی واكنش نشان دادند.



به گزارش كار در محل به نقل از مهر، اعضای شورای شهر تهران، در جلسه علنی روز سه شنبه شورا، اعتراض فرمانداری به دو نامگذاری معابر پایتخت را مورد بررسی قرار دادند.
محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در جریان بررسی اعتراض فرمانداری با اشاره به اینكه رویه ۲۰ ساله شورا به این صورت بود كه مصوبات كمیسیون نامگذاری مانند بقیه كمیسیون ها به هیئت تطبیق فرمانداری ارسال می شده و چند مورد هم فرمانداری به بعضی از نامگذاری ها اعتراض كرده است، اظهار داشت: برخی اعضا معتقدند نیاز نیست مصوبات نامگذاری معابر به كمیته تطبیق ارسال شود و برپایه قانون نامگذاری برعهده شورای شهر تهران است. اما برپایه دیدگاه دیگری می توانیم مانند موارد گذشته بر مصوبه خود اصرار كرده و جواب فرمانداری را ارسال نماییم.
وی اضافه كرد: در جلسه امروز در مورد تعیین روال برای مصوبات نامگذاری تصمیم گیری می شود با تاكید بر این نكته كه در طول ۲۰ سال قبل تمامی مصوبات به هیئت تطبیق ارسال شده است.
هاشمی خاطرنشان كرد: هیئت تطبیق به تغییر نام یكی از كوچه ها از تختی به جلیل شهناز معترض بودند.
در ادامه میرلوحی یكی از اعضای شورای شهر تهران با اشاره به اینكه اگر تغییر نامی نامناسب نباشد، نباید مورد اعتراض فرمانداری قرار گیرد، تصریح كرد: این مورد به صورت تلفنی مورد بررسی قرار گرفت كه استعلام تلفنی هیئت تطبیق كه از جانب میرلوحی بیان شده بود، مورد اعتراض بعضی از اعضای شورا قرار گرفت و اعلام نمودند كه برگزاری جلسات هیئت تطبیق به صورت تلفنی، درست نیست و نتیجه آن مورد اعتناد نیست.
مجید فراهانی عضو دیگر شورای شهر تهران در ادامه با گلایه از اعتراض به بعضی از مصوبات از جانب فرمانداری با یك تلفن، اظهار داشت: ما جلسات زیادی در مورد سیاست های بودجه سال آینده برگزار كرده ایم. ساعتها در كمیته بودجه این مورد بررسی گردید و بعد با یك تلفن، این مصوبه را لغو كردند. در حالیكه باید جلسات هیئت تطبیق از فرمانداری برگزار گردد.
حق شناس رئیس كمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر تهران در واكنش به بعضی از اظهارنظر ها در صحن، اظهار داشت: من انتظار داشتم از حیثیت و كیان شورا در مقابل فرمانداری دفاع نماییم. ما باید شأن قانونی خویش را حفظ نموده و نباید از اختیارات قانونی خود كوتاه بیاییم.
وی با اشاره به اینكه پیش از این تغییر خیابانی از شهید باهنر به شهید باكری اتفاق افتاده اما صدای كسی در نیامده است، تصریح كرد: اینگونه نیست كه نباید اسامی كه مناسب می باشد، تغییر یابد. چونكه مشكل آن است كه چرا این به نام جلیل شهناز، معبری تغییر نام یافته است. فردی كه ۴۰ سال برای هنر خون دل خورده است.
حق شناس خاطرنشان كرد: خیابان خانی آباد به نام تختی نامگذاری شده و تلاش كردم بعنوان فردی كه علاقه زیادی به تختی دارد، نمادهایی از وی در محل سكونت وی نصب شود.
در ادامه ابراهیم امینی توضیح داد: مصوباتی مانند نامگذاری، تنها جهت اطلاع هیئت تطبیق ارسال می شود نه برای اظهار نظر. این مورد در مورد باغات هم صدق می كند.
حجت نظری هم اظهار داشت: شورای شهر در این مدت تلاش هایی برای احیای نمادهای تختی در شهر داشته همچون ساماندهی زورخانه ای كه در محله تختی بوده و یا نصب باردیگر مجسمه قدیمی تختی كه در یكی از انبارهای قدیمی پیدا شد و باردیگر در آن محل برای هویت بخشی محلی نصب گردید.
وی خاطرنشان كرد: نمی توانیم به علت اعتراض بخشی از جامعه ورزشی، مصوبه شورا را نادیده بگیریم چونكه امكان دارد مدتی دیگر جامعه موسیقی به این تغییر نام اعتراض كنند. هر تصمیمی در شورا، موافقان و مخالفانی دارد.
در ادامه رئیس شورای شهر تهران، اظهار داشت: این رویه ۲۰ ساله است كه تمام مصوبات شورا به جز مصوبات باغات كه در قانون تاكید شده رأی شورا، رأی قطعی است به هیئت تطبیق ارسال می شود.
وی اضافه كرد: پاسخ این اعتراض به فرمانداری داده شود و بعد از آن در مورد روال مصوبات شورا در جلسه هم اندیشی بحث و بررسی شود.
احمد مسجد جامعی هم در مورد بعضی از اظهارنظر ها در صحن شورا اظهار داشت: این مخالفت به اینكه این نامگذاری به نام جلیل شهناز بوده یا نه ربطی ندارد بلكه از نگاه حق و حقوق محلی به آن نگاه شده و من به شدت از حق و حقوق محلی دفاع می كنم.
وی پیشنهاد كرد: برای تغییر نام اسامی مشترك، ضوابطی مشخص شود.
حسن رسولی هم در ادامه با اشاره به اینكه شورا، دولت و مجلس در این دوره همراه هم هستند، اظهار داشت: به نظر می رسد اگر در یك جلسه آقای حق شناس و میرلوحی ۱۰ دقیقه در جلسه هیئت تطبیق حضور داشته باشند، این مساله حل شود و بهتر است شورا با تعامل این مورد را پیگیری كند. در نهایت اعضاء مخالفت خویش را با اعتراض فرمانداری اعلام نموده و بر مصوبه گذشته خود پافشاری كردند.


منبع:

1398/10/24
19:22:24
5.0 / 5
4308
تگهای خبر: بودجه , حقوق , شورا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است