مهدی همتی مقدم خبر داد:

پیگیری شهرداری تهران برای دریافت معافیت۵ساله اتوبوس های فرسوده

پیگیری شهرداری تهران برای دریافت معافیت۵ساله اتوبوس های فرسوده به گزارش كار در محل مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران از پیگیری شهرداری تهران از دولت به منظور دریافت معافیت ۵ ساله برای اتوبوس های فرسوده شهر به منظور بازسازی اطلاع داد.


به گزارش كار در محل به نقل از مهر، وصول عوارض شهرداری بعنوان یكی از عوامل تحصیل درآمدهای پایدار شناخته می شود. عوارض اجرای طرح ترافیك یكی از همان درآمدهای پایدار شهری است كه بنابر ماده هفتم مصوبه «تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده های مركزی شهر تهران» باید در توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و اقدامات پیشگیرانه برای كاهش اثرات ناشی از آلودگی هوا صرف شود. مدیریت شهری جدید تلاش دارد در راه مدیریت شهری گذشته پا نگذارد و ۱۰۰ درصد این عوارض را مطابق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران هزینه كند. عوارض وصولی از درآمد طرح ترافیك سال ۹۸ برپایه اطلاعات دریافتی از معاونت حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران، از آغاز سال ۱۳۹۸ تاكنون، ۲۲۰ میلیارد تومان از درآمد طرح ترافیك محقق شده است. همینطور پیشبینی می شود كه تا آخر سال، حدود ۴۲۰ میلیارد تومان از درآمد شهرداری تهران ناشی از اجرای طرح ترافیك باشد. درصورتی كه برنامه هدف معاونت حمل و نقل و ترافیك از وصول درآمد طرح ترافیك جدید در سال جاری، ۵۸۲ میلیارد تومان است. خیلی از رسانه ها اجرای طرح ترافیك جدید كه با حذف رانت همراه بود را ناكارآمد و به منظور افزایش درآمد شهرداری دانستند. درصورتی كه برپایه این آمار، درآمد طرح ترافیك سال ۱۳۹۸ نسبت به سال قبل كاهش پیدا كرده است. در همین رابطه؛ مهدی همتی مقدم با اشاره به اینكه ۲۳۳ میلیارد تومان از درآمد طرح ترافیك سال جاری در چارچوب كمك های فنی جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و شبه عمومی هزینه خواهد شد، توضیح داد: مقرر است علاوه بر ۲۳۳ میلیارد تومان، ۳۲ میلیارد تومان دیگر از محل درآمد سایر سازمان های این معاونت تأمین شود كه در مجموع ۲۶۵ میلیارد تومان به همراه ۷۴۵ میلیارد تومان از صندوق كارآفرینی امید به توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران اختصاص دهیم. وی با اشاره به اینكه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه توسط صندوق كارآفرینی امید به افرادی كه در بخش حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری كنند پرداخت می شود، عنوان كرد: درحال حاضر منابع طرح ترافیك حاصل شده و صندوق كارآفرینی امید هم به تعهد خود عمل كرده است، با این حال، در مورد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با مشكل مواجه هستیم. مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با بیان اینكه تابحال حدود ۲۰۰ دستگاه تاكسی از این محل نوسازی شده اند، اظهار داشت: طی تفاهم نامه ای كه با ایران خودرو منعقد شده ۱۰ هزار تاكسی برای نوسازی ناوگان تاكسیرانی پایتخت باید تأمین شود. طبق آخرین جلسه ای كه با ایران خودرو داشتیم، نوسازی ۵ هزاردستگاه تاكسی تا آخر سال عملیاتی خواهد شد. به قول همتی؛ با عنایت به مشكلاتی كه بر سر راه نوسازی اتوبوس ها وجود دارد، در این شرایط هدف شهرداری، بازسازی اتوبوس ها است. وی با اشاره به اینكه هزار دستگاه اتوبوس هم از این محل بازسازی خواهند شد، خاطرنشان كرد: متأسفانه برای بازسازی اتوبوس ها مشكل مصوبه هیئت دولت وجود دارد چونكه اگر بخواهیم اتوبوسی را بازسازی نماییم باید مصوبه ای در خصوص ادامه فعالیت اتوبوس علیرغم رسیدن به سن فرسودگی داشته باشیم تا دولت این اجازه را صادر كند. البته به دنبال دریافت معافیت ۵ ساله برای اتوبوس های فرسوده شهر به منظور بازسازی هستیم. اگر این امر محقق شود مانعی برای بازسازی اتوبوس ها وجود نخواهد داشت و هزار دستگاه تا آخر سال بازسازی خواهند شد. مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران همینطور در مورد هزینه بازسازی اتوبوس ها، عنوان كرد: هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس حدود ۴۰۰ میلیون تومان است و در كل ۴۰۰ میلیارد تومان از این منابع برای بازسازی هزار دستگاه اتوبوس صرف خواهد شد.

1398/10/05
15:32:23
5.0 / 5
3882
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است