در جلسه شورای عالی استانها مطرح شد؛

تاكید وزیر راه بر توسعه خطوط اقماری مترو

تاكید وزیر راه بر توسعه خطوط اقماری مترو كار در محل: وزیر راه و شهرسازی بر توسعه خطوط اقماری مترو بعنوان یكی از راهكارهای كاهش آلودگی هوا تاكید نمود.


به گزارش كار در محل به نقل از مهر، محمد اسلامی در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران اظهار نمود: امیدواریم برای رفع مهمترین دغدغه های مردم، پیشبرد اهداف و هماهنگی و تعامل در كشور به شكلی عمل نماییم كه راندمان و پیشرفت كارمان به حداكثر برسد و مردم بتوانند از نتایج آن به شكل ملموس بهره مند شوند.
وی اضافه كرد: مهم این است كه ما بتوانیم دغدغه های مردم را به سیاست و رویكرد و برنامه تبدیل نماییم و در این راستا برنامه محور عمل نماییم. این مساله را در دستور كار قرار داریم و با اولویت به آن می پردازیم.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: شهرسازی در حوزه شهرداری و همین طور تصویب طرح های جامع زمانبر (به مدت ۱۰ یا ۱۲ سال) بود، اما حالا تغییرات روی شرح خدمات برنامه ریزی را به شكلی صورت داده ایم كه برای تجدید طرح های جامع به آن نكات اصلی كه امروز گرفتاری اصلی مردم در شهرها است دقت كنیم و آن روش سنتی را ادامه ندهیم؛ یعنی باردیگر از اول یك تغییر جامع را بنویسیم.
اسلامی افزود: كاستی ها و عدم انطباق ها و آثار و نتایج منفی و مثبت طرح گذشته روی كار مردم تاثیراتی داشته است كه دلیلهای آن یا اقدامات خلاف سابق در طرح شهرداری ها و یا دست اندركاران این طرح ها بوده است كه باید آنها را تعیین تكلیف و لطمه شناسی نماییم و برای بهبود آن تصمیم گیری صورت بگیرد كه این امر برای ما حائز اهمیت می باشد.
وی با اشاره به آلودگی هوای كلانشهرها اشاره كرد: باید بتوانیم با تمهیدات و تدابیری تردد خودرو ها را به حداقل برسانیم و در این راستا مصوباتی داشتیم همچون اینكه شركت های قطار حومه ای را ایجاد نماییم و این جزو برنامه های ما است كه انشاءالله این شركت ها ایجاد شوند. مقدمات این طرح ها را فراهم نموده ایم تا ضمن مشاركت با شهرداری، قطارهای حومه ای فعال شوند و مسافران را از حومه به پایتخت و كلانشهرها انتقال بدهیم و این امر موجب می شود خودرو های كمتری به مراكز استان ها و كلانشهرها تردد داشته باشند.
وزیر راه و شهرسازی همین طور اظهار داشت: نكته سوم كه مورد تاكید قرار گرفت و برای ما اهمیت دارد این است كه برای قطع ارتباطات برون شهری و درون شهری بتوانیم زمینه ای را فراهم بكنیم كه قطار از بیرون شهر به داخل شهر و همین طور از بیرون شهر و پایین شهر به داخل شهر تردد داشته باشد كه این مساله لزوم حمایت، همكاری و مدیریت شهرداری ها و شوراها را می طلبد.
اسلامی با اشاره به تعیین مكانی برای برگزاری جلسات شورای عالی استان ها و همین طور شورای استان ها اظهار داشت: شورای عالی استان ها و شورای استان ها در استان ها و پایتخت باید مكان مستقل و مشخصی داشته باشند و خودشان بتوانند تامین مالی بكنند ما این مساله را در دستور كار قرار داده ایم تا بتوانیم برای شورای عالی استان ها یك جایی به صورت مشخص راه اندازی نماییم.
وی در پاسخ به سوالی درباره ساخت مسكن در بافت های فرسوده برای مسكن اولی ها اظهار داشت: هیچ برنامه ای در این خصوص در دستور كار نداریم، ممكنست كسی بخواهد یك ساختمانی در این مكان ها بسازد اما ما چنین برنامه ای نداریم و از چنین ایده ای هم حمایت نمی نماییم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به زلزله اخیر در آذربایجان شرقی و دلیلهای خسارات كم در این حادثه اشاره كرد: یكی از دلایلی كه خسارت ها حداقل بود و واقعا جای شكرگذاری دارد این بود كه بافت سازی در این مناطق به درستی انجام شده. نوسازی خانه های روستایی نیز یكی از دلیلهای برجسته این مساله است. سالانه با همكاری وزارت راه و بنیاد مسكن باید كار نوسازی و بازسازی ۲۰۰ هزار واحد روستایی صورت گیرد كه در این زمینه همكاری مردم بسیار مهم می باشد. نزدیك به ۷۰ درصد روستاهای استان آذربایجان شرقی نوسازی شده است. بنده به منظور بازدید به ۱۰ روستایی كه كار نوسازی در آنها انجام شده سركشی كردم كه این جای خوشی داشت.
وستاهایی كه خیلی همكاری كرده بودند خانه هایشان حتی یك ترك هم برنداشته بود اما خانه هایی كه بهر دلیلی از این طرح استقبال نكرده بودند متاسفانه خساراتی به همراه داشتند بدین سبب باید از این فرصت استفاده بكنند بیایند ثبت نام بكنند كه خانه هایشان را نوسازی بكنند و ایمنی داشته باشند.
اسلامی با اشاره به دستور رئیس جمهور در خصوص اینكه مناطق زلزله زده باید در جایی مناسب اسكان پیدا كنند و دولت اجاره بهای این مكان ها را پرداخت می كند اظهار داشت: روز گذشته در جلسه هیئت دولت، آقای روحانی این مساله را تكیلف كردند كه با عنایت به فصل سرما هموطنان زلزله زده بتوانند جایی را اجاره بكنند. این مساله ابلاغ هم شده و روز گذشته آقا جهانگیری معاون اول رئیس جمهور كه بازدیدی از این مناطق داشتند در جریان سخنرانی خود در جمع مردم به این مساله اشاره كردند.
وی اظهار داشت: چون در آن دو شهرستان زلزله زده در آذربایجان شرقی به خصوص شهرستان سراب مردم عموما دامدار هستند و نمی توانند جای دیگری از محل نگهداری دام هایشان نقل مكان كنند، ما از روز گذشته شروع به ایجاد فضاهای موقت بجای چادر كردیم كه كار نصب آنها شروع شده تا بر این اساس مردم بتوانند در محل های خود استقرار داشته و نزدیك دام های خود باشند تا انشاءالله خانه هایشان ساخته بشود.
وزیر راه و شهرسازی اظهار نمود: استقرار به شكل كانكس را تایید نمی نماییم چونكه ممكنست عواقبی به دنبال داشته باشد اما این سازه های پیچی را خیلی راحت می توانیم در هر جایی نصب و مستقر نماییم و بعد از آن كه خانه ها از نو ساخته شدند این سازه ها را باز می نماییم و در جای دیگر كه نیاز باشد نصب شود. بنیاد مسكن الان به سرعت در حال نصب و ساخت چنین سازه هایی در این مناطق است.


منبع:

1398/08/25
01:46:46
5.0 / 5
4695
تگهای خبر: ثبت نام , خدمات , شركت , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است