عضو كمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران؛

تخفیف به آبفا برای حفاری از جیب مردم

تخفیف به آبفا برای حفاری از جیب مردم به گزارش كار در محل رئیس كمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، عرضه تخفیف به شركت آب و فاضلاب برای حفاری را هزینه از جیب مردم دانست و خواهان توضیح شهرداری برای عرضه این لایحه شد.



به گزارش كار در محل به نقل از مهر، محمد سالاری، در جریان بررسی لایحه شهردار تهران در مورد پشتیبانی از اجرای شبكه فاضلاب تهران، در مخالفت با عرضه تخفیف ۵۰ درصدی به شركت آبفا برای حفاری اظهار داشت: شهرداری تهران باید توضیح دهد كه چرا در وضعیت بحران مالی، برای شركت فاضلاب ۵۰ درصد تقاضای تخفیف می كند؟ این مورد جای نگرانی و شائبه دارد، در صورتی كه این گونه اقدامات هزینه كرد از جیب مردم است. حالا هم از محل تبصره ۳، واگذاری انشعابات و از اشتراك ها تسهیلات زیادی به شركت فاضلاب داده شده تا این شركت وظایف ذاتی خویش را انجام دهد؛ عجیب است كه امروز شهرداری تقاضای تخفیف برای این شركت دارد.
وی افزود: شركت فاضلاب شهر تهران از بانك توسعه جهانی وام قابل توجهی گرفته، شهرداری تهران هم هم در گذشته و هم اكنون همكاریهای خوبی در این عرصه با آنها داشته است. ما در سنوات قبل هم امتیازات و رقم های زیادی را به این شركت برای اجرای شبكه های فاضلاب داده ایم در صورتی كه اینها جزو مأموریت های دولت می باشد.
عضو شورای شهر تهران خاطرنشان كرد: شبكه فاضلابی كه اجرا می شود مشروط بر این كه پساب فاضلاب برای آبیاری پارك ها استفاده شود، برای تهران خوب است، نه اینكه این پساب به جنوب شهر برود و برای آبیاری دشت های شهرهای اقماری استفاده گردد. حالا مبحث فرونشست هم یكی از اشكالات شهر است كه وزیر نیرو هم پیشنهاد داده این مورد بعنوان یك مبحث اولویت دار در كمیته مشترك شورا، شهرداری و وزارت نیرو بررسی شود. از جانب دیگر، ما بعنوان كمیسیون شهرسازی با كمیسیون سلامت و محیط زیست صدها ساعت كار كارشناسی انجام دادیم و مدلهای مالی برای تهیه قرارداد تهیه كردیم تا اجرای تصفیه خانه های مناطق ۴ و ۲۲ كه در دوره گذشته شورا مصوب شده را اجرا كنند، اما شركت فاضلاب وقتی به مدلهای مالی ورود می كند، شبكه اجرا شده و پساب را هم جزو آورده خود می داند، در صورتی كه بر مبنای مصوبه دولت، پساب باید به صورت مجانی در اختیار شهرداری هایی كه نسبت به ایجاد تصفیه خانه اقدام می كنند، قرار گیرد.
سالاری اضافه كرد: نهایتا بگونه ای معادلات مالی را در نظر می گیرند كه قیمت پساب چندین برابر آب شربی می شود كه به شهر تهران می فروشند، بدین ترتیب دیگر هیچ انگیزه ای برای ورود شهرداری ها به راه اندازی تصفیه خانه ها نمی ماند.
وی با تاكید بر اینكه در مدل مالی باید كمك های شهرداری جزو آورده شهرداری محسوب شود، تصریح كرد: من مخالف صد در صد عرضه تخفیف به این شركت هستم


منبع:

1398/08/19
21:44:20
5.0 / 5
4295
تگهای خبر: بانك , تسهیلات , شركت , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است