حناچی:

قلب اقتصاد تهران در بازار می تپد

قلب اقتصاد تهران در بازار می تپد به گزارش كار در محل شهردار تهران اظهار داشت: بازار تهران قلب اقتصاد تهران است شاید بازار استانبول آراسته تر از بازار تهران باشد، اما حتما زنده تر از بازار تهران نیست و بازار تهران شاید فرسوده تر باشد اما زنده تر است.



به گزارش كار در محل به نقل از مهر، پیروز حناچی در مراسم گرامی داشت روز تهران در كاخ گلستان اظهار داشت: كاخ گلستان اثر ثبت جهانی تهران است. نوروز ۱۱۰۵ آقا محمدخان قاجار در این مكان تاج گذاری كرد و تهران را پایتخت اعلام نمود.
شهردار تهران اظهار داشت: ما در حد شمالی حصار صفوی قرار داریم و كنار محلات تاریخی دوران صفوی نظیر عودلاجان و بازار تهران قرار گرفته ایم.
حناچی اشاره كرد: در دوره پهلوی اول خیابان های زیادی از این محله گذر كردند و این اتفاق شبیه همان چیزی بود كه در پاریس رخ داده بود.
وی افزود: نخستین خیابان تهران لاله زار است و قدیمی ترین آن هم هست اما این خیابان هایی كه كنار گلستان كشیده شدند نخستین آثار دوره تجددگرایی در تهران است.
شهردار تهران اضافه كرد: جای جای این محدوده می توان خاطرات دوران چند صد ساله تهران را جستجو كرد برای مثال همین نزدیكی میدان ارگ تهران و تكیه دولت را شاهدیم. همین محدوده ای كه نشسته اید نورزوها سلام نوروزی داده می شده و پشت سرتان توپی وجود داشته كه مردم به این توپ و شلیك آن اعتقاد داشتند.
وی اشاره كرد: با شناخت مسیر خانه پدری می شود حس تعلق به مكان ایجاد كرد و این یكی از كلید واژه های معماری امروز جهان است. ما شاید خیلی جاها نرفته باشیم اما وقتی می رویم دل مان نمی خواهد از آن بیرون بیاییم و این نتیجه توجه به روح معماری است.
شهردار تهران اظهار داشت: البته وقایع تلخی هم در این كاخ رخ داده و برخی پادشاهان برای خنك شدن دل شان بقایای استخوان های پادشاهان قبلی را دفن كردند. معتقدم همه آنچه پادشاهان قاجار انجام دادند بد نبوده برای مثال امروز گنجینه ای از تصاویر قدیمی داریم كه به واسطه عكاسخانه دوره قاجار ثبت شده است.
وی همین طور اظهار داشت: چند متر آن طرف تر بازار تهران را داریم كه قلب اقتصاد تهران است و هنوز هم قلب اقتصادی ایران و تهران اینجا می تپد. شاید بازار استانبول آراسته تر از بازار تهران باشد اما حتما زنده تر از بازار تهران نیست و بازار تهران شاید فرسوده تر باشد اما زنده تر است. از قهوه خانه دویست ساله در كنجی از بازار تا قبر لطفعلی خان زند همه سبب شده تا بازار تهران غنی تر باشد.
شهردارتهران اشاره كرد: بازاریان تهران شبكه اجتماعی داشتند كه نمی گذاشتند كسی از كسبه زمین بخورد یا ورشكست شود و امروز هم همین شبكه را حفظ نموده اند و این یعنی اینكه پول همه ارزش بازار نبوده است.
حناچی اظهار داشت: هفته تهران فرصتی است به جهت اینكه یادآوری نماییم چه در گذشته داشته ایم و اینكه ترسیم نماییم چه آینده ای باید داشته باشیم.


منبع:

1398/07/16
15:21:23
5.0 / 5
4303
تگهای خبر: اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است