در صحن شورا؛

بررسی گزارش حسابرسی تلفیقی سال 93 نیمه تمام ماند

بررسی گزارش حسابرسی تلفیقی سال 93 نیمه تمام ماند به گزارش كار در محل اعضای شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرسی تلفیقی سال ۹۳ شهرداری تهران را در صحن شورا بررسی كردند اما به علت بعضی از ابهامات، رسیدگی به آن نیمه تمام ماند.



به گزارش كار در محل به نقل از مهر، اعضای شورای اسلامی شهر تهران بامداد امروز برای اولین بار در دوره جدید گزارش حسابرسی عملكرد مالی شهرداری را موردبررسی قرار دادند. در دوره چهارم شورا، بررسی حسابرسی عملكرد مالی سال ۹۲ شهرداری به اتمام رسیده بود و امروز گزارش حسابرسی تلفیقی سال ۹۳ مورد بررسی قرار گرفت.
كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از اعضای شورا درخواست نمود بندهایی كه تخلف آنها محرز شده، بعد از بررسی در كمیسیون حقوقی از راه دستگاه قضایی هم پیگیری شود. همینطور گزارش كامل تلفیق به سال ۹۳ جهت مشاهده امور در سامانه شفافیت بارگذاری شود.
محسن هاشمی در جریان بررسی گزارش حسابرسی خطاب به اعضای شورای شهر اظهار داشت: برپایه درخواست كمیسیون برنامه و بودجه، تخلفات این گزارش باید در دستگاه قضا مورد پیگیری قرار گیرد ازاین رو آنچه امروز در صحن مطرح می شود بسیار مهم می باشد و باید به صورت دقیق به آن دقت كنیم چونكه امكان دارد تعداد زیادی متهم شوند.
وی خطاب به اعضای شورا اظهار داشت: می توانیم هیجانی به مبحث ورود پیدا كرده و یا بند به بند موارد را بررسی و پاسخ شهرداری را استماع كرده و پیشنهادات اعضا را هم مطرح نماییم.
مرتضی الویری در ادامه سخنان هاشمی تصریح كرد: این گزارش ۱۳۰ بند دارد كه اگر بخواهد خوانده شود، زمان زیادی از صحن می گیرد. این گزارش در اختیار رسانه ها و اعضای شورا است و در سامانه شورا بارگذاری می شود و پیشنهاد می كنم تنها تكالیفی كه كمیسیون برعهده شورا گذاشته و احتیاج به مصوبه دارد، در صحن مطرح شود.
هاشمی توضیح داد: برپایه گفته های شهرداری، پاسخ هایی كه آنها به حسابرس ارسال كرده اند، به علت آخر قرارداد لحاظ نشده است. ازاین رو هیچكدام از پاسخ ها در بند ها نیامده و امكان دارد برخی بندها حذف شود.
نظری در پاسخ به هاشمی اظهار داشت: اصل وظیفه ما رسیدگی به گزارشات حسابرسی است و حق مردم است كه تمام جزئیات آنرا بدانند.
حسن رسولی پاسخ داد: مهمترین ابزار نظارتی كه در مراجع قضایی هم اعتبار دارد، گزارش های حسابرسی است كه از اعضا می خواهم حوصله كنند، بی قراری نكنند و گزارش ها در صحن به صورت كامل رسیدگی شود.
زهرا نژاد بهرام در انتقاد به نحوه گزارش دهی در شورا خاطرنشان كرد: اگر پاسخ های شهرداری در نظر گرفته نشود، امكان دارد مواردی باشد كه تخلف نبوده و نقاط منفی برطرف شده باشد. اما گزارش یك طرفه سبب تشویش اذهان عمومی می شود.
فراهانی در این رابطه توضیح دهید: گزارش های حسابرسی در ابتدا هزار بند بود كه بعد از عرضه پاسخ ها، حذف و به ۱۳۲ مورد رسید. این ۱۳۲ مورد برخی تكالیفی برای شهرداری است تا توضیح بیشتری دهد و برخی احتیاج به پیگیری قضایی دارد.
هاشمی به اعضای شورا اظهار داشت: اگر بخواهیم بند به بند این گزارش را در صحن بررسی نماییم تعطیلات تابستانی را باید لغو نماییم كه نظری گفت تعطیلات زمستانی را لغو كردید تعطیلات تابستانی را هم لغو كنید.
بهاره آروین هم در این نشست توضیح داد: توضیحات شهرداری، توضیحات ویژه و خاصی نبود و در كمیسیون برنامه و بودجه ورد بررسی قرار گرفت. بعضی از بندها تخلف محرز است كه باید توسط كمیسیون حقوقی مورد بررسی و در نهادهای نظارتی پیگیری شود.
شهربانو امانی هم با اشاره به بخش هایی از گزارش افزود: بندهای مهمی در این گزارش عنوان شد چرا باید یك نهاد نظارتی، زمینی با تخصیص ۵۰ درصد در چارچوب تعاونی مسكن دریافت كند؟ این مورد باید برای اذهان عمومی مطرح شودكه هاشمی به شوخی خطاب به امانی اظهار داشت: از همین الان رد صلاحیت شدید.
ناهید خداكرمی در این نشست اظهارداشت: اگر در شورا كار نكنیم و همین گزارشات حسابرسی را سال به سال به نتیجه برسانیم برای مردم تهران كافی است. اینكه مردم بدانند ریال به ریال درآمدهای این شهر چگونه هزینه شده و اینكه چرا ۵ هزار واحد مسكونی با تخصیص به یك نهاد واگذار شده اما سایر مردم تهران از این قانون بی بهره اند.
خداكرمی اظهار داشت: برای رفع ابهام، بند به بند موارد بررسی و پاسخ شهرداری در همان زمان آورده شود.
نماینده شهرداری در این نشست توضیح داد: ما تأیید كننده تخلفات مدیریت گذشته نیستیم و در رسیدگی به تخلفات با شورا همسو هستیم اما گزارش حسابرسی سال ۹۳ با محدودیت های اسناد و مدارك مواجه بوده همینطور در بعضی موارد استانداردهای حسابرسی رعایت نشده است.
هاشمی در انتها با اشاره به اینكه وقت صحن شورا را تمدید نمی كنم تا در مورد نحوه بررسی گزارشات در هیئت رئیسه به نتیجه برسیم، ادامه بررسی را به جلسات آینده موكول نماییم.
به گزارش كار در محل به نقل از مهر در بندهایی از این گزارش به واگذاری قطعه زمینی برای ساخت بیمارستانی اشاره شده بود كه در جریان این واگذاری ۱۶ میلیارد ریال در سال ۹۰ تخفیف داده شده كه در مورد مجوز تخصیص و گزارش كارشناسی رسمی جهت اثبات متعارف بودن واگذاری، توضیحی داده نشده است. همینطور در بند دیگری از این گزارش به شارژ كارت مدیران، پرداخت حقوق و مزایای كاركنان، پاداش، مساعده جمعاً به مبلغ ۳.۸۸۲ میلیارد ریال پرداخت اشاره شده كه این پرداخت ها تحت سرفصل حسابهای دریافتی غیر عملیاتی منظور و مبلغ ۷۶ میلیارد ریال هم به حساب هزینه منظور شده است. در این ارتباط مجوزهای لازم، رسید دریافت وجه مدیران و كاركنان مشاهده نشده است.

1398/05/01
17:38:02
5.0 / 5
4675
تگهای خبر: ابزار , بودجه , حقوق , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است