در گفتگو با مهر مطرح شد؛

نگرانی برای ایمنی مسافران خط ۷ وجود ندارد

نگرانی برای ایمنی مسافران خط ۷ وجود ندارد كار در محل: مدیرعامل شركت راه آهن شهری تهران و حومه درباب بهره برداری از خط هفت مترو و واكنش هایی كه درباب تكمیل نبودن این خط به وجود آمده توضیح داد.



علی امام مدیرعامل شركت مترو در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباب كامل نبودن هواكش های میانی خط هفت اظهار داشت: بحث ایمنی مسافران از مهمترین موضوعاتی است كه ما در جریان بهره برداری ایستگاه ها مدنظر قرار می دهیم و سامانه های متعددی پیش از بهره برداری رسمی در جهت بحث ایمنی مورد بهره برداری قرار می گیرند و سپس تأیید زمان بهره برداری رسمی ایستگاه ها اعلام می شود یكی از آن سامانه ها سیگنالینگ است و سامانه دیگر سامانه اطفای حریق است كه اگر حادثه ای در مترو صورت گرفت و آتش سوزی رخ داد چگونه مردم به سرعت از محل آتش سوزی تخلیه و با استفاده از سیستم های تهویه و هوارسان دود از ایستگاه ها تخلیه شود.
وی با تاكید بر اینكه در ایستگاه های مورد بهره برداری سیستم های هوارسان كه وظیفه هواكشی و هوادهی را دارند به وجود آمده است اظهار داشت: آنچه در زمان حریق مورد توجه است سناریوهایی است كه طراحان ایستگاه برای زمان بحرانی پیش بینی كرده اند كه این هواسازها هم اكنون در بخش خروج هوا و دمیدن هوا برای تازگی هوای ایستگاه ها راه اندازی شده اند.
امام اشاره كرد: در سایر كلان شهرهای دیگر كه خطوط مترو در آن فعال است و حتی مترو سایر كشورها چند سالی است سوژه هواكش ها حذف گردیده است برای اینكه هم هزینه تملك زمین وجود دارد و هم بحث برق رسانی و جت فن ها و سیستم های هوارسانی می توانند وظیفه مكش و دمیدن هوا را انجام دهد.
وی در پاسخ به این پرسش كه طولانی بودن خط هفت سبب نمی گردد وجود هواكش های میانی برای زمان های بحرانی لازم باشد، اظهار داشت: بهره برداری در مترو از قدیم به صورت فاز به فاز انجام می گرفته و همچنان خط هفت مترو در حال تكمیل است به این مفهوم نیست كه ایستگاه های مورد بهره برداری ایمنی ندارند و جان مردم در خطر است. می توان سناریوهای متفاوتی برای حفظ ایمنی جان مسافر طراحی كرد كه امكان دارد برخی دلسوزان از این سناریوهای جایگزین اطلاعی نداشته باشند. هم اكنون برای بهره برداری از این بخش خط هفت نیازی به هواكش های میان تونلی نیست اما سپس كاهش سرفاصله ها این سیستم باز تكمیل می شود.
وی در پاسخ به این پرسش كه شنیده شده برای خط هفت هواكش میان تونلی طراحی نشده اظهار داشت: طراحی این خط مربوط به گذشته است و ده سال است كه راه اندازی این خط شروع شده، در ۱۷ نقطه از این خط هواكش میان تونلی طراحی شده كه تعداد كمی از این نقاط به سبب داشتن معارض و یا كمبود نقدینگی زمین هایش را نتوانسته ایم تملك نماییم، اما بیشتر این زمین ها تملك شده است و بعضی از هواكش ها در حال بهره برداری است و در آینده به تدریج هواكش های میان تونلی باقی مانده خط هفت تكمیل می شود.

1397/12/24
00:51:44
5.0 / 5
4514
تگهای خبر: شركت , مدیر , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است