جایگزین اروپایی ها برای سفرهای هوایی

جایگزین اروپایی ها برای سفرهای هوایی کار در محل: به گزارش کار در محل، قطارهای جدید راه دور جایگزینی برای سفر هوایی بین کشورهای اروپایی است و تقاضا برای این نوع حمل و نقلِ سازگار با محیط زیست در حال افزایش می باشد، اما هنوز جای زیادی برای پیشرفت در راه آهن ها وجود دارد.


به گزارش کار در محل به نقل از فرانس ۲۴، قطار شبانه «پاریس ـ وین» که از زمان راه اندازی در دسامبر ۲۰۲۱ حدود ۷۰ درصد از بلیت های موجود آن فروخته شده، عملاً یک خانه کامل در راه مسافرتی است.
سرویس «نایت جت» (Nightjet) که توسط شرکت ترابری ریلی اتریشی «اوبی بی» (OBB) اداره می شود، ساعت هفت ونیم عصر از ایستگاه شرقی پاریس حرکت می کند و ساعت ۱۰ بامداد روز بعد به «وین» پایتخت اتریش می رسد. ارزان ترین بلیت این سفر از ۲۹.۹۰ یورو شروع می شود. این یکی از چندین خط راه آهن جدید است که در سرتاسر اروپا برای متصل کردن شهر های بزرگ با خطوط ریلی به راه افتاده است.
شرکت ایتالیایی «TrenItalia» امیدوار است که راه آهن مستقیمِ «پاریس ـ مادرید» را تا آخر سال ۲۰۲۴ راه اندازی کند. این شرکت پیشتر خطوطی را برای اتصال پاریس، لیون، تورین و میلان در سال ۲۰۲۱ تاسیس کرده بود.
یک قطار بین پاریس و برلین مجهز به تخت خواب، مقرر است در انتهای سال ۲۰۲۳ حرکت نماید و یک اتصال سریع السیر جدید بین دو پایتخت تا سال ۲۰۲۴ ایجاد نماید و به این ترتیب، زمان سفر ۱۰ ساعته فعلی را به ۷ ساعت کم کند.
«مارک اسمیت»، کارشناس راه آهن و صاحب یک وبسایت سفر با قطار اعتقاد دارد که علاقه به سفرهای قطاری طولانی مدت در هشت سال قبل به صورت پیوسته درحال افزایش بوده است و امروزه مسافرانِ رو به رشد قطار، دو انگیزه اصلی دارند؛ آنها از سفرهای هوایی اشباع شده اند و می خواهند ردپای کربنی از خود به جای نگذارند.
استدلال های زیست محیطی وجود دارد که برای سفر با قطار قانع کننده است. طبق محاسبات (OBB)، یک پرواز دوساعته از «پاریس» به «وین» منجر به انتشار ۴۱۹.۶ کیلوگرم کربن در مقایسه با ۴۱.۵ کیلوگرم در مسافرت با «نایت جت» می شود.
با این حال، فقدان اقدام سیاسی برای اولویت دادن به روش حمل و نقل سازگار با محیط زیست همچنان وجود دارد. باآنکه قانونی که در ماه می در فرانسه عرضه شد، پروازهای کوتاه مدت را به علل زیست محیطی در صورت وجود راه آهن جایگزین که کمتر از دو ساعت زمان ببرد، ممنوع می کند، اما این قانون دارای خلأهای زیادی بود که تنها سه مسیر سفری را شامل شد.
هنوز هم میتوان از پاریس به «لیون» یا «بوردو» پرواز کرد، حتی اگر معادل های راه آهن پرسرعت وجود داشته باشد و انجام این کار نسبتاً ارزان است. گزارش «صلح سبز» (Greenpeace) در سال ۲۰۲۳ نشان داد که بلیت قطار در مسیرهای برون مرزی در اروپا به صورت متوسط دو برابر گران تر از بلیت هواپیما است که بخشی از آن به علت معافیت های مالیاتی اعطاشده به خطوط هوایی است.
ظهور سفرهای هوایی مقرون به صرفه در دهه ۱۹۹۰ بود که ایده سفرهای سریع و ارزان را که می توانستند در برنامه تعطیلات آخر هفته گنجانده شوند، بیان کرد و قطارهای شبانه اروپا را که به طور عمده سودی برای مسافران نداشتند از گزینه ها حذف نمود.
هرچند سفرهای هوایی دشوارتر شد، حمله تروریستی یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ به صورت قابل توجهی تقاضا برای حفظ امنیت فرودگاه و زمان انتظار مسافران در فرودگاه ها را افزایش داد. برای مثال، یک پرواز یک ساعت و نیمه بین «پاریس» و «نیس»، دیگر خیلی سریع تر یا راحتتر از یک سفر پنج ساعت و نیمه با راه آهن نبود و موقعیت قطار در شهر، ایستگاه ها و امکانات سخاوتمندانه در قطارها هم در نظر گرفته شد.
این به آن معنا نیست که سفر با قطارهای طولانی مدت در اروپا همیشه ساده است. عبور از یک یا چند مرز بین المللی با قطار می تواند به معنای رزرو از راه چندین عرضه دهنده راه آهن ملی باشد.
«جان ورث» که مسؤولیت یک پروژه راه آهن مرزی را برعهده دارد، می گوید که مسیرها و قیمتها اغلب توسط بازارهای منطقه ای تعیین می شود و صنعت راه آهن در اروپا هنوز بشدت ملی است و آنها به طور عمده به خدماتی که در بازارهای ملی خود عرضه خواهند داد فکر می کنند.
خط مستقیمی که «پاریس» و «بارسلونا» را به هم متصل می کند، مظهر خیلی از مزایا و معایب سفر به اروپا با قطار است. به لطف صدها میلیون یورو بودجه اتحادیه اروپا برای ارتقای این مسیر، خط آهن پاریس ـ بارسلونا به یک مسیر پرسرعت با مدت زمان شش ونیم ساعت تبدیل گشته است. بدین سان مسافران اگر بلیت این قطار را تهیه کنند، می توانند برای صبحانه به صرف یک کروسان در پایتخت فرانسه باشند، در ایستگاه «لیون» قدم بزنند و بموقع برای ناهار زیر آفتاب مدیترانه به ایستگاه راه آهن «بارسلون سانتس» برسند.
البته در بعضی از نقاط اروپا قطارهای بسیار کمی تردد می کنند. شرکت ملی راه آهن فرانسه، تنها دو قطار سریع السیر را در روز راهی می کند که قیمت گران ترین بلیت های آن برای سفر یک طرفه به ۲۵۰ یورو می رسد. این درحالی است که در همین مسیر، ده ها پرواز در روز و شب با قیمت مناسب تر صورت می گیرد.
با تمام این تفاسیر، قطارها حدودا همیشه با ظرفیت تکمیل شده حرکت می کنند، بخصوص در فصل تابستان که صندلی ها از ماه ها قبل فروخته می شوند.
«اسمیت»، کارشناس راه آهن اعتقاد دارد که افزایش تقاضا برای سفر با قطار مسلماً از جانب دولت و اساسا از جانب شرکتهای قطار نبوده و اساسا این تقاضا در میان مردم شکل گرفته است.



1402/05/27
02:55:33
0.0 / 5
245
تگهای خبر: بودجه , خدمات , سایت , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است