رئیس سازمان اداری و استخدامی كشور:

عرضه غیرهوشمند خدماتی که قابلیت هوشمندسازی دارند، ظلم به مردم است

عرضه غیرهوشمند خدماتی که قابلیت هوشمندسازی دارند، ظلم به مردم است به گزارش کار در محل، میثم لطیفی عرضه غیرهوشمند خدماتی که قابلیت هوشمندسازی دارند را ظلم به مردم دانست و اظهار داشت: رویکرد ما این بود که با احصا خدمات دولت و اصلاح فرایندهای عرضه آن به مردم، سرعت الکترونیکی سازی و هوشمندسازی خدمات دولت را سرعت ببخشیم.


به گزارش کار در محل به نقل از ایسنا، جلسه هم اندیشی معاونان توسعه مدیریت و منابع دستگاههای اجرایی با حضور معاون رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این وزارت خانه برگزار شد.
میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان، در این نشست که با حضور حسین امیر عبداللهیان؛ وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد، بر مسئولیت دستگاههای اجرایی در افزایش مشارکت مردم با تکیه بر تفکیک خدمات ستادی از عملیاتی و تمرکز بر مأموریت اصلی دستگاه ها با هدف افزایش بهره وری و رضایت مردم تصریح کرد.
وی ضمن اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تولید، اظهار داشت: بخش اعظمی از چرخه کار تولید در مجموعه های اداری دستگاههای اجرایی می باشد و این مسئولیت سنگین بر عهده ما قرار دارد که برای بهره ور کردن فرایندهای ستادی چرخه تولید، تدبیر نماییم.
معاون رئیس جمهور با بیان این که میزان بهره وری در نظام اداری و ارائه ی خدمت نیازمند بهبود است، اظهار داشت: در گذشته اینطور بوده که مسائل ساده را به چرخه شوراها و کمیسیون ها وارد کردند که این امر سبب ایجاد موانعی در راه مردم شده و نارضایتی را به دنبال داشته است، بنابراین کار امروز ما یک عزم جهادی در مانع زدایی و بهره ورسازی فرایندهای اداری است.
لطیفی با تکیه بر توجه به شعار امسال؛ جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار داشت: مردم دوست دارند در امور و حل مسائل مشارکت داشته باشند و ما نباید مانع مشارکت مردم باشیم و آنها را مسلوب الاختیار نماییم. دولت مردمی یعنی این که مردم مشارکت داشته باشند و دولت هم وظیفه حمایتی و نظارتی خویش را ایفا کند.
وی از واگذاری بخشی از امور به مردم به واسطه «سامانه خدمات» در آینده نزدیک اطلاع داد و اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، کارهای ستادی را دولت و کارهای عملیاتی به مردم سپرده شود. این کار ما و شماست که خدمات دولت را احصا نماییم و آنهایی که قابل واگذاری به مردم است را واگذار نماییم.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، عرضه غیرهوشمند خدماتی که قابلیت هوشمندسازی دارند را ظلم به مردم دانست و اظهار داشت: رویکرد ما در این زمان همین بود که با احصا خدمات دولت و اصلاح فرایندهای عرضه آن به مردم، سرعت الکترونیکی سازی و هوشمندسازی خدمات دولت را سرعت ببخشیم تا مردم بتوانند در هر ساعت از شبانه روز و هر جایی که هستند، بدون احتیاج به رجوع حضوری، کار اداری خویش را از راه پنجره ملی خدمات هوشمند انجام دهند که این امر مانع از برخورد، اتلاف وقت و فساد است.
معاون رئیس جمهور با این عنوان که بهره وری، حلقه مفقوده در تولید است، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم بهره وری محقق شود، نکته جدی آن مشارکت گرفتن از مردم در تولید کالا و خدمات است. متاسفانه گاهی قواعد و دستورالعمل هایی ایجاد می نماییم که نه تنها مانع مشارکت مردم بلکه آزاررسان هم هست؛ بنابراین مقابله با زیاده خواهی و فساد و همینطور اقدام جدی در مقررات زدایی را باید جدی گرفت.
لطیفی با تصریح این که باید از مدرک گرایی به سمت مهارت آموزی برویم، تصریح کرد: آموزش صرف در دانشگاه های فنی-حرفه ای به معنای مهارت نیست. مهارت آموزی به کارکنان و مردم باید جدی گرفته شود. همینطور باید ضمن تقویت تعاونی ها، از کسب و کارهای کوچک برای حرکت به سمت دانش بنیان شدن حمایت نماییم.
در این نشست که مدیران مراکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاههای اجرایی حضور داشتند، بعد از عرضه گزارش توسط معاونان سازمان اداری و استخدامی کشور، برخی از معاونان توسعه مدیریت و منابع هم به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در مورد مباحث طرح شده در جلسه پرداختند.




منبع:

1403/02/10
19:31:38
0.0 / 5
252
تگهای خبر: آموزش , استخدام , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است