رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

حذف سهمیه استخدام دستگاه ها در صورت عدم رعایت قانون سه درصد

حذف سهمیه استخدام دستگاه ها در صورت عدم رعایت قانون سه درصد كار در محل: رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینكه امسال ۱۵ هزار معلول دارای شغل شدند اظهار داشت: چنانچه دستگاهی قانون سه درصد استخدام معلولان را رعایت نكنند سهمیه استخدام شان حذف میگردد.


به گزارش كار در محل به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی در مراسم روز جهانی معلول كه پگاه امروز برگزار گردید اظهار داشت: برنامه ریزی استراتژیك با نگاه علمی و تخصصی و فرآیند محور كیفیت بخشی خدمات و استفاده از ظرفیت های سازمان های غیردولتی سه استراتژی مهم سازمان بهزیستی است كه با همكاری دولت اجرایی میگردد. وی اظهار داشت: الزامی شدن غربالگری ژنتیك، غربالگری شنوایی سنجی، بینایی سنجی و اوتیسم و آلزایمر از اقداماتی كه سازمان بهزیستی در جهت كاهش معلول زایی برای جامعه انجام می دهد چونكه الان شاهد نقطه عطفی در توانبخشی هستیم. رئیس سازمان بهزیستی اظهار داشت: هم اكنون ۷۵ درصد از نوزادان در بدو تولد غربالگری شنوایی می شوند و همین طور در تنبلی چشم باز تا ۵ میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفته اند. وی اظهار داشت: قانون جامع یكی از مطالبات بحق معلولان است و ما وظیفه داریم در تمامی زمینه ها آنرا اجرایی نماییم و وزیر رفاه باز برای اجرایی كردن آن در جلسه ای با دكتر نوبخت داشت تا منابع لاز م برای آن اختصاص یابد و پیگیر سوژه است. وی با اشاره به اینكه ۲۲۰۰ مركز نگهداری معلولان در كشور فعال است، اظهار داشت: ۸۵۰ مركزی شبانه روزی و بقیه روزانه هستند و در تهران باز به جز دو مركز مابقی به بخش غیردولتی واگذار شدند. بندپی به قانون سه درصد استخدام معلولان اشاره نمود و گفت: در صورت رعایت نكردن این قانون سهمیه استخدام دستگاه ها حذف میگردد. او همینطور به اشتغال مددجویان و معلولان اشاره نمود و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تابحال ۲۷ هزار شغل برای مددجویان به وجود آمده كه بیشتر از ۱۵ هزار شغل برای معلولان بوده است.
رئیس سازمان بهزیستی، تقبل بیمه كارفرمایی، اختصاص وام های كم بهره به كارفرمایان را از اقدامات بهزیستی برای اشتغال معلولان دانست و اظهار داشت: هر كارفرمایی كه مبادرت به استخدام یك فرد معلول كند از این تسهیلات برخوردار میگردد.

1397/09/12
21:45:34
5.0 / 5
4831
تگهای خبر: استخدام , اشتغال , بهزیستی , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است