تصویب تغییر نرخ های خدمات شهرداری به صورت یكجا در بودجه سنواتی

تصویب تغییر نرخ های خدمات شهرداری به صورت یكجا در بودجه سنواتی كار در محل: با رأی اعضای شورای شهر تهران مقرر شد تا از این پس جدول تغییر نرخ بهای خدمات شهرداری در قالب لوایح بودجه سنواتی به شورا نمایش شود.


به گزارش كار در محل به نقل از مهر، بررسی لایحه «تكلیف شهرداری تهران به نمایش جدول بهای خدمات در قالب لوایح بودجه سنواتی» موضوعی بود كه اعضای شورای شهر تهران به تصویب آن رای موافق دادند.

بهاره آروین، مخبر كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در این خصوص با تاكید بر اینكه این طرح از سمت تمامی اعضای كمیسیون برنامه و بودجه طراحی و به صحن شورا نمایش شده است، اظهار داشت: اگر این طرح در مدت كنونی مورد بررسی و تصویب قرار نگیرد به سبب قرار گیری در فصل بودجه برای سال جاری منتفی است.

وی درباب مضمون طرح گفت: بهای خدماتی كه در طول سال توسط شورای شهر تصویب میگردد حاوی اثرات درآمدی برای سازمان ها است و این در شرایطی است كه به سبب پراكندگی، تغییرات درآمدی قابل پیگیری نیستند.

عضو شورای شهر تهران افزود: از طرفی چون سازمان های ستادی اغلب به موقع لوایح اصلاح تعرفه های خودرا به شورا نمایش نمی كنند، شاهد می باشیم كه خدمتی در طول سالیان بدون تغییر تعرفه باقی می ماند كه به سبب افزایش نرخ تورم این ثبات به صرفه و صلاح شهرداری نیست، ضمن اینكه افزایش یكباره باز اثرات عمومی دارد.

آروین گفت: بر همین مبنا طرحی در كمیسیون برنامه و بودجه تدوین شد تا برمبنای آن شهرداری را مكلف كند تا تمامی خدماتی كه باید مورد اصلاح قرار گیرند به صورت یك جا در بودجه سنواتی به شورا نمایش شوند با این تاكید كه این اقدام هم زمینه های نظارت و هم نظم بخشی را در شهرداری تهران فراهم می آورد و اجرایی شدن آن در جهت شفافیت و تحقق انضباط بخشی است.

او همینطور گفت: برمبنای جزئیات این طرح، شهرداری نمی تواند در هر زمانی لایحه اصلاح بهای خدمات را به شورا نمایش كند و تنها در اصلاحیه بودجه می توانند این جدول را ارائه نمایند.

در همین خصوص زهرا صدراعظم نوری به عدم تغییر برخی تعرفه ها در طول سالیان اشاره نمود و خواهان طراحی سازوكاری برای آن شد.

شهربانو امانی باز در همین خصوص اظهار داشت: زمانی كه در این طرح آمده است كم است به گونه ای سپس تصویب شورا و تائید فرمانداری در زمان ۱۵ روز و ابلاغ آن به شهرداری فرصت را برای شهرداری كه ۱۵ آذر ماه اعلام نموده بسیار محدود می كند و عملا امكان دارد اجرایی نشود.

مرتضی الویری با تاكید بر اینكه تصویب این طرح شفافیت را بالاتر برده و درآمدها را واقعی تر می كند، اظهار داشت: این طرح یك ماه قبل نمایش شده است و امروز باز دیر شده است اما جلوی ضرر را هر زمان كه بگیریم در آن منفعت است.

سید ابراهیم امینی درباب این طرح اظهار داشت: زمانی كه برای این طرح مقرر شده است خیلی عملیاتی نیست، از این رو می توان این طرح را بعنوان یك تبصره در بودجه سنواتی امسال مورد تصویب قرار داد تا در بودجه سال آتی عملیاتی شود.

سید حسن رسولی گفت: اساس این طرح التزام بخشی به فرایندهای بودجه عملیاتی است، از این رو باید چنین مصوبه ای را در شورا داشته باشیم و نباید با آوردن آن در قالب یك تبصره، صورت مسئله را پاك نماییم.

وی اشاره كرد: این سوژه در برنامه سوم توسعه شهر تهران آورده میگردد اما این مصوبه می تواند منجر به تجهیز بهتر شهرداری و غنی سازی بودجه شهرداری برای سال آینده شود.

بهاره آروین در همین خصوص خطاب به معاون شهردار تهران اظهار داشت: این سوژه ارتباطی با بهای خدمات كه از طرف سازمان برنامه و بودجه تعیین میگردد ندارد و خدماتی كه مورد نظر است موضوعاتی را در بر می گیرد كه تعیین بهای آنها از وظایف شورای شهر تهران است.

او همینطور اصرار كرد كه هنوز برای تصویب این طرح دیر نشده است و شورا در حال ورود به فرایند بودجه نویسی است و ما می توانیم این سوژه را در آن وارد نماییم.

در نهایت این دستور جلسه با ۱۴ رأءی موافق و ۳ رأی مخالف به تصویب رسید.

محمد سالاری در همین خصوص پیشنهادی را نمایش كرد تا برمبنای آن شهرداری مكلف به اجرای این مصوبه در سال پیش رو باشد كه فراهانی گفت: لوایح شهرداری باید تا ۱۵ آذر تجمیع شود اما شورای شهر تا ۲۵ بهمن فرصت دارد تا بودجه را بررسی و تصویب كند، از این رو هنوز برای این مصوبه دیر نشده است.

1397/08/27
00:25:49
5.0 / 5
4561
تگهای خبر: بودجه , خدمات , سازمان , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است