رونق اشتغال در پرتو عمل به آموزه های امام رضا(ع)

رونق اشتغال در پرتو عمل به آموزه های امام رضا(ع) به گزارش كار در محل تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: امروز اشتغال و تولید در كشور می‌تواند در پرتو عمل به آموزه‌های حضرت رضا(ع) رونق پیدا كند.


حجت‌الاسلام‌ سید ابراهیم رئیسی ظهر چهارشنبه در دیدار با اعضاء ستاد گرامیداشت دهه كرامت رضوی، با تأكید بر لزوم تلاش در جهت رونق هرچه بیشتر جشن‌های میلاد رضوی، اظهار كرد: باید با همه ظرفیت‌های اداری، فرهنگی، اجتماعی و نخبگان در جهت رونق دهه كرامت و برگزاری متفاوت آن نسبت به سنوات گذشته تلاش كرد.
 
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اظهار كرد: ظرفیت جذب مردم در كلام و سیره حضرت رضا(ع) وجود دارد و این هنر اهل قلم و فرهیختگان جامعه است كه زیبایی كلام را برای جامعه بشری تبیین كنند.
 
وی تحقق جامعه سازی قرآنی را در پرتو كلام حضرت رضا(ع) ممكن دانست و بیان كرد: گرامیداشت هر ساله دهه كرامت بدون برنامه‌ریزی فرهنگی خلاقانه، علمی و مؤثر، نتیجه مطلوبی به دنبال نخواهد داشت. باید جامعه را آگاه ساخت كه تأسی از شخصیت حضرت ثامن الحجج(ع) در نسل‌ها و ادوار مختلف مایه سعادت دنیوی و اخروی انسان است.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح كرد: سیره و آموزه‌های زندگی حضرت ثامن الائمه(ع) باید در متن زندگی انسان معاصر وارد شود و این مهم جز با آشكار شدن زیبایی كلام حضرات معصومین(ع) ممكن نیست.
 
فرهنگ اسلامی غنی از آموزه‌های تمدن ساز است
 
وی فرهنگ اسلامی را غنی از آموزه‌های تمدن ساز و كاربردی دانست و افزود: گنجینه‌های عظیمی از كلام نورانی و راهگشای ائمه (ع) در اختیار ما است، كه متأسفانه با بی‌توجهی از كنار آن‌ها رد می‌شویم و به دنبال نسخه نجات از بیگانگان هستیم.
 
رئیسی سیره رضوی را گنجینه‌ای عظیم از علم و حكمت خواند و اظهار كرد: بزرگترین رسالت جشن‌های دهه كرامت آشنایی جامعه با حقایق سیره رضوی است. باید برای دانشگاه مشخص شود كه حضرت رضا(ع) باب العلم هستند، بازار ما باید بداند كه عمل به بایدها و نبایدهای حضرت ثامن الحجج(ع) باعث رونق بازار و تولید می‌شود. امروز اشتغال و تولید در كشور می‌تواند در پرتو عمل به آموزه‌های حضرت رضا(ع) رونق یابد.
 
وی دهه كرامت را فرصتی مناسب برای ورود سیره رضوی به متن جامعه معرفی و بیان كرد: آموزه‌های امام علی بن موسی الرضا(ع) باید در متن تصمیم سازی و تصمیم‌گری‌های كشور قرار داشته باشد، بخشنامه‌ها و سخنرانی‌ها برای تبیین و تنویر افكار عمومی خوب است، اما كافی نیست. برای ترویج سیره رضوی در جامعه باید در اقدام، عمل و اجرا زیبایی‌های كلام ائمه اطهار(ع) را برای جامعه روشن كرد.
 
عضو شورای عالی حوزه علیمه خراسان جشن‌های دهه كرامت را جلوه‌ای از شادی و نشاط مبتنی بر ارزش‌های اسلامی برشمرد و خاطرنشان كرد: در جشن‌های دهه كرامت رضوی باید نشان داد كه فرح و شادمانی می‌تواند مبتنی بر آموزه‌های دینی در جامعه شكل بگیرد. می‌توان در چهار چوب ارزش‌های دینی فرح و نشاط‌ را برای جامعه بویژه جوانان به ارمغان آورد.
 
وی با تأكید بر اهمیت موضوع توجه به جوانان و نوجوانان، عنوان كرد: قطعاً می‌توان با راهكارهای صحیح برترین شادمانی و نشاط‌ را در پرتو آموزه‌های رضوی برای جوانان و نوجوان ایجاد كرد، اما یافتن این راهكارها از متن فرهنگ و سیره رضوی مستلزم كار كارشناسی و ورود نخبگان و صاحب نظران به این عرصه است.
 
رئیسی با تأكید بر اینكه تزریق و ترویج روحیه نشاط در میان جوانان در چارچوب فرهنگ رضوی و ارزش‌های دینی باید در دستور كار باشد، اظهار كرد: دهه كرامت رضوی فرصت مغتنمی برای گسترش و ترویج روحیه نشاط و شادمانی اسلامی در میان جامعه و جوانان است.
 
توجه به نسخه های شادی در دین اسلام
 
وی افزود: نباید تصور كرد نشاط جوانان تنها محدود به شادی‌های ناسالم الهام گرفته از فرهنگ غربی می‌شود. نسخه‌های بسیار غنی از نشاط، فرح و شادمانی در دین و ارزش‌های دینی اسلام وجود دارد و این برعهده فرهیختگان و مسئولان است كه آن‌ها را به جامعه معرفی كنند.
 
تولیت آستان قدس رضوی تصریح كرد: دهه كرامت بهترین زمینه برای هم اندیشی و همراهی در جهت رفع مشكلات كشور به بركت نام حضرت رضا(علیه‌الاسلام) است. جمعیتی كه در اماكن متبركه جهان اسلام حضور می‌یابند و گرد پرچم حضرات معصومین(علیهم‌السلام) جمع می‌شوند، در دنیا بی نظیر است و تمام هنر ما این است كه از ظرفیت‌های در دسترس در راستای اهداف متعالی الهی و اسلامی استفاده كنیم.
1396/04/21
19:21:15
5.0 / 5
6279
تگهای خبر: اشتغال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است