ادامه مسیر سیدالشهدای خدمت،

دو اقدام مهم دولت سیزدهم در راستای توسعه بازار کار

دو اقدام مهم دولت سیزدهم در راستای توسعه بازار کار به گزارش کار در محل، یک کارشناس بازار کار تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار و احیای واحدهای راکد را همچون اقدامات مهم کارنامه دولت سیزدهم برشمرد و به دولت آینده سفارش کرد: به سمت اقتصاد دیجیتال و استفاده از فرصت های نهفته در بخش های آی تی، اینترنت و فضای مجازی گام بردارد برای اینکه این بخش ها ارتباطات ما را با دنیا گسترده تر می کند و سهم ما را در اقتصاد دیجیتال می افزاید.



حمید حاج اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا، در ارزیابی اقدامات دولت سیزدهم در عرصه اشتغال و بازار کار اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که دولت سیزدهم رقم زد، بحث صدور مجوزهای کسب و کار بود که بوسیله راه اندازی سامانه درگاه ملی مجوزها صورت گرفت و دولت سیزدهم و مجلس یازدهم پیگیر آن بودند.

تسهیل صدور مجوزها به توسعه بازار کار منجر شد

وی اضافه کرد: تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار یک کار انگیزشی بود که به توسعه بازار انجامید و تمایل افرادی برای داشتن کسب و کار را بیشتر کرد.

حاج اسماعیلی با اشاره به اینکه کارهای بسیار زیادی در راستای بهبود بازار کار باقی مانده است، اظهار امیدواری کرد: با همکاری مجلس دوازدهم و روی کار آمدن دولت جدید در راستای هموار کردن مسیر صدور مجوزها وشکوفایی هرچه بیشتر بازار کار شاهد اقدامات خوبی باشیم.

اهتمام شهید رئیسی به احیای واحدهای راکد

این کارشناس بازار کار از اهتمام دولت شهید رئیسی به احیای کارخانه های راکد بعنوان یکی دیگر از اقدامات مهم و اساسی دولت نام برد و اظهار داشت: کارگاه هایی که ظرفیتشان کاهش پیدا کرده یا خاموش شده بودند توسط دولت سیزدهم احیا شد و این اهتمام از پیش از آن در قوه قضاییه وجود داشت و در دولت سیزدهم با نگاه جدی تر مورد پیگیری قرار|گرفت.

دولت سیزدهم تحریم ها را به فرصت تبدیل کرد

وی با بیان تحریم ها مشکلات زیادی برای کشور بوجود آورده و هزینه ها را بالا برده بود اظهار نمود: با درایت دولت سیزدهم این مشکلات و موانع تبدیل به فرصت شد. بسیاری از قطعات و کالاها را باید از خارج وارد می کردیم ولی به علت تحریم و عدم نقل و انتقال رسمی پول امکانپذیر نشد و در نهایت به سمت تاسیس شرکتهای دانش بنیان رفتیم و با تاکید بر ظرفیتهای داخلی برای تولید این کالاها و قطعات گام برداشتیم که این اقدام موجب توسعه بازار کار خواهد شد.

توسعه بازار کار با روش های سنتی ممکن نیست

به گفته حاج اسماعیلی هم اکنون توسعه بازار کار بوسیله روش های سنتی دیگر امکان پذیر نیست و باید به دنبال تغییر راهبردها و استراتژیک در بازار کار باشیم تا بتوانیم تحولی در بازار کار ایجاد نماییم.

دولت آینده به سمت اقتصاد دیجیتال گام بردارد

وی ضمن اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری سفارش کرد: آن چه حالا در دنیا در محوریت است و می تواند به کشور کمک نماید این است که به سمت اقتصاد دیجیتال برویم. در حال حاضر بیش از ۴۵ درصد سهم اقتصاد دیجیتال در اقتصادهای دنیا افزوده شده است و باید به این سمت برویم برای اینکه اقتصاد دیجیتال روش هایی را پیش روی ما می گشاید که از فناوری های آی تی و پلت فرم های اینترنتی و فضای مجازی استفاده نماییم.

آی تی وفضای مجازی بهترین مشوق برای کارجویان

این کارشناس بازار کار تصریح کرد: داده های اطلاعاتی موجب می شود هم روش ها را با هزینه های کمتر پیاده نماییم، هم راندمان را بالا ببریم و در عین حال مشاغلی با طیف گسترده برای کشور تعریف نماییم، این مسأله می تواند برای جوانان و زنان فرصت شغلی ایجاد و فارغ التحصیلان را جذب بازار کار کند.

حاج اسماعیلی خاطرنشان کرد: حوزه آی تی، اینترنت و فضای مجازی مشوق خوبی برای کارجویان است و می تواند آنها را به سرعت جذب بازار کار کند. در عین حال فرصت های بسیاری در این بخش ها نهفته که باید در تعامل با کشورهای جهان از این فرصت ها و ظرفیت ها استفاده نماییم این فرصت ها، ارتباطات ما را با دنیا گسترده تر می کند و سهم ما را در اقتصاد دیجیتال بالا می برد.





منبع:

1403/03/15
14:44:12
0.0 / 5
196
تگهای خبر: اشتغال , اقتصاد , اینترنت , بازار كار
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است