مدیركل دفتر مهندسی شركت راه آهن:

سوخت ارزان مانع برقی کردن خطوط ریلی شده است

سوخت ارزان مانع برقی کردن خطوط ریلی شده است به گزارش کار در محل، مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی شرکت راه آهن با اعلان اینکه برقی کردن برای صنعت ریلی مهم و اقتصاد کشور اهمیت دارد، اظهار داشت: سوخت ارزان سبب شده ما سراغ خطوط برقی نرویم؛ درحالی که در کشورهای همسایه همچون ترکیه 70 درصد خطوط خودرا برقی کردند.


به گزارش کار در محل به نقل از ایسنا، وحید علیقارداشی در نشست تخصصی چالش های توسعه حمل و نقل ریلی و نقش آن بر رشد متوازن اقتصاد ملی، با اعلان اینکه تا ۲۰ سال پیش ما راه آهن غیرمفید نمی ساختیم، اظهار داشت: این بدان معنا نیست که هر خط ریلی که از ۲۰ سال پیش تولید شده غیرمفید است، اما آن زمان الزامات را رعایت می کردیم؛ خطوط ریلی همچون تبریز جلفا، زاهدان میرجاوه از این جمله است، همین طور ما از تمام ظرفیتهای خط ریلی بندر امام خمینی (ره) به تهران استفاده می نماییم، خطوط بافق - بندرعباس و مشهد- سرخس نیز از نمونه های موفق است.
وی افزود: این راه آهن ها موفق بودند چون خوب بار و مسافر را پوشش دادند، اما راه آهن هایی که پس از این سال ها تولید شده، از نظر جذب بار و مسافر اشباع نشده است؛ نخستین عامل به سبب علت ایجاد طرح است. حالا هر نماینده شهرستان به خودش اجازه می دهد که درخواست ساخت راه آهن دهد که قبل از این سابقه نداشته است.
مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در این سال ها علاوه بر این که به تعداد طرح ها اضافه شده، در بخش های مختلف از طرف دولت و مجلس، ایستگاه هایی هم به راه آهن اضافه می شود. اضافه شدن خطوط ریلی و ایستگاه ها، به مفهوم ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه است که برای کشور بار اقتصادی دارد آن هم در شرایطی که باید برای خطوطی که توجیه اقتصادی دارند هم اولویت بندی نماییم، چه برسد به خطوطی که اصلا توجیه اقتصادی ندارند.
علیقارداشی اشاره کرد: اگر ریل قوی می خواهیم، باید ریل دوخطه قوی پرظرفیت بسازیم؛ چند کریدور اصلی در کشور باید دوخطه شوند و این حتی به ساخت پثرزخ هاق جدید اولویت دارد. در دنیا از ریل دوخطه به دوخطه، سپس به دوخطه برقی و در آخر به سمت خط ریلی سریع السیر رفتند و ما هنوز درگیر خطوط ریلی یک خطه هستیم.
وی با اعلان اینکه برقی کردن برای صنعت ریلی مهم و اقتصاد کشور اهمیت دارد، اظهار داشت: سوخت ارزان سبب شده ما اصلا سراغ خطوط برقی نرویم؛ درحالی که در کشورهای همسایه همچون ترکیه ۷۰ درصد خطوط خودرا برقی کردند. درعین حال باید توجه داشت که نگهداشت آن چه داریم از زیرساخت و ناوگان به توسعه اولویت دارد.




منبع:

1402/11/30
13:43:43
0.0 / 5
291
تگهای خبر: اقتصاد , تولید , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است