موسوی عنوان كرد؛

چالش های جدی پیش روی تامین اجتماعی

چالش های جدی پیش روی تامین اجتماعی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: با وجود این که چالش های پیش روی سازمان تامین جدی است اما برمبنای ارزیابی و تحلیل تخصصی ذیل مسائل مختلف، نسبت به آینده بسیار خوش بین هستیم.


به گزارش کار در محل به نقل از مهر، سید میرهاشم موسوی در مراسم معارفه مدیران کل غرب و شرق تهران بزرگ با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن و گرامیداشت ایام پیش رو دهه مبارک فجر اظهار داشت: امیدوار هستم به پاس این ایام و رشادت ها و ایثارگری هایی که به پای این شجره طیبه ریخته شده؛ نسبت به آرمان والای جمهوری اسلامی تکلیف خودرا ادا نماییم. وی با اشاره به اهمیت تبیین دستاوردهای کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: در زمینه های مختلف پیشرفت های شایان توجهی داشته ایم و مفتخر هستیم که در زمینه تامین اجتماعی نیز کوشش های مؤثری انجام شده و می توانیم بیش از گذشته در تحقق عدالت اجتماعی که دال مرکزی انقلاب اسلامی است؛ تأثیرگذار باشیم. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اعلان اینکه جمهوری اسلامی ایران هندسه قدرت را در منظومه جهانی نیز تغییر داد، اشاره کرد: این مکتب نشان داد با شعار ما می توانیم و با اتخاذ رویکرد دینی در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضور داشته باشیم. موقعیت امروز جامعه ما موقعیت خاصی است که خصوصاً نمود آن در فضای اقتصادی و معیشتی ملموس است و سازمان تامین اجتماعی در چنین شرایطی یکی از مهم ترین نهادهایی است که باید در زمینه اقتصادی و معیشتی نقش مؤثری ایفا کند. موسوی، افزایش امید به زندگی در کشور را از دیگر توفیقات نظام معرفی کرده و اظهار داشت: " امید به زندگی عامل انگیزاننده در معادلات کار است. در پیش از انقلاب سن امید به زندگی حدد ۵۵ سال بوده و پس از انقلاب این رقم به بالای ۷۷ سال بالا رفته است. دستاوردهایی که با اقدامات و کوشش های فراوانی حاصل شده که بسادگی نباید از آنها گذشت. این مساله با نگاه فرصت محور در سیاستگذاری سازمان تامین اجتماعی در دستورکار قرار گرفته است. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد: سازمان چالش های مختلفی دارد اما در مقابل فرصت های درونی فراوانی نیز دارد که باید احیا شود. با وجود این که چالش های پیشروی سازمان تامین جدی است اما برمبنای ارزیابی و تحلیل تخصصی ذیل مسائل مختلف، نسبت به آینده بسیار خوش بین هستیم. آینده ای که در تعامل مثبت با سایر نهادهای دولتی و تقنینی، در راه بهبود وضعیت قرار دارد. باید از ظرفیت های موجود سازمان بطور کامل استفاده گردد و مهم ترین ظرفیت سازمان، بدنه نیروی انسانی است. دراین زمینه مدیران باید شناسایی و استفاده از ظرفیت های موجود را در دستور کار قرار بدهند و انتصابات امروز هم برمبنای همین دیدگاه و از بدنه خود سازمان تامین اجتماعی انجام شده است. افرادی که به پشتوانه و شناخت دقیق سازمان با روحیه جهادی و انقلابی، تحول را محقق کنند. موسوی گسترش پوشش بیمه ای در کشور را از برنامه های تحولی و اولویت های سازمان تامین اجتماعی برشمرد و اضافه کرد: در اسناد بالادستی، قانون اساسی و برنامه های توسعه ای کشور همگانی بودن بیمه مورد تاکید قرار گرفته و توسعه آن برای سازمان بسیار مهم می باشد. این برنامه در قالب بیمه فراگیر خانواده ایرانی عنوان شد. اجرای این رویکرد ضمن افزایش توان سازمان به مطالبه مردم نیز پاسخ می دهد. داشتن بیمه حق اساسی مردم و تکلیف ما است. در اصل ۲۹ قانون اساسی حق بیمه همگانی یاد شده قرار گرفته و دولت مکلف شده از منابع عمومی برای حق همگانی استفاده نماید. رویکرد تیم جدید در سازمان بر این است که از مطالبه این حقوق واهمه ای نداشته و حتی در راه باخبر کردن و آموزش این حقوق است. موسوی، تحول، عدالت و اعتماد را از اهداف اصلی خود در سازمان دانسته و اظهار داشت: توسعه خدمات هوشمند دیگر برنامه ما خواهد بود. پیچیدگی قوانین و مداخلات سلیقه ای و برآمده از خطاهای انسانی باید به سمت شفاف شدن قواعد، تسهیل گری خدمات و در نهایت کاهش خطاها و افزایش رضایت ذی نفعان برود. اولویت کلان دیگر سازمان، توسعه و بروز رسانی خدمات برمبنای تحولات روز است. تغییراتی نظیر افزایش سالمندی یا تحولات ماهیت و ابزار کار، همچون مسائلی است که خدمات سازمان باید در تناسب با آنها مورد ارزیابی قرار گرفته و بروز رسانی شود. اگر می خواهیم سازمانی پویا باشیم باید متناسب با شرایط توسعه خدمات داشته باشیم. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ناپایداری منابع را یکی از چالش های سازمان دانسته و اظهار نمود: وضعیت سازمان ما به نسبت به سایر صندوق ها بهتر است اما باید اصلاحات ساختاری، پارامتریکی و تغیر رویه ها را مورد توجه بیشتر قرار دهیم. مسئله ناپایداری منابع بوسیله باز مهندسی فرآیندها درحال بهبود است. در نسبت با استانها نیز ما قائل به تفویض در زمینه عمل و اقدامات هستیم. موسوی یکی از مهم ترین مشکلات سازمان را ارتباط با مردم برشمرد که برای تحقق این موضوع، نیازمند شفافیت در عملکرد و پاسخگویی است. خدمات موجود سازمان نیازمند اطلاع رسانی و برقراری تعامل دوسویه با مردم است. پاسخگویی باید حتی قبل از مورد سوال قرار گرفتن، صورت گیرد. او در آخر از خدمات آقایان بیدهندی و سلیمان منش مدیران کل سابق قبلی ادارات کل شرق و غرب تهران تقدیر و حکم مدیریت ادارات کل شرق و غرب تهران بزرگ را به بختیار ملکی و سعید حسینی اعطا کرد.

1400/11/07
23:13:54
0.0 / 5
599
تگهای خبر: ابزار , اقتصاد , بیمه , تامین اجتماعی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است