حناچی مطرح كرد

زلزله و سیل بحران اصلی شهر تهران

زلزله و سیل بحران اصلی شهر تهران شهردار تهران با اشاره به اینكه دو پدیده طبیعی زلزله و سیل بحران اصلی شهر تهران هستند، اظهار داشت: قطع شدن به موقع برق، گاز و آب از خسارت های احتمالی كاهش می دهد.


به گزارش کار در محل به نقل از مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در آئین رونمایی از بهره برداری از سامانه های سازمان مدیریت بحران با اعلان اینکه سامانه هشدار سریع زلزله و پیش بینی یخبندان و فاز دوم پیش بینی و هشدار سیل امروز رونمایی می شود. اظهار داشت: دو بحران اصلی شناخته شده تهران، سیل و زلزله است. و در طول تاریخ هم از این دو پدیده طبیعی خسارات زیادی به تهران وارد شده است. وی افزود: شهر ری در روزگاری بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت داشته در اثر فعال شدن گسل ری بخش اعظمی از جمعیتش را از دست داده است و در دهه ۴۰ که تهران سیل های شدیدی را تجربه کرده است. شهردار تهران اشاره کرد: سامانه هشدار طبیعتاً این آمادگی را به وجود می آورد که وقوع حوادث قدری زودتر برای دستگاه های امدادی و زیربنایی مخابره شود، اظهار داشت: تجربیات نشان دهنده این است که قطع شدن بموقع برق، گاز و آب از خسارت های احتمالی کاهش می دهد. وی ادامه داد: در هنگام وقوع زلزله ها می بینیم که خسارات و لطمه های پس از زلزله به سبب عدم قطع گاز و برق و آب بیشتر از خسارات اولیه زلزله است. حناچی ابراز امیدواری کرد که سازمان مدیریت بحران از عدد ۲۶ حسگر هشدار به ۲۰۰ حسگر برسد تا انتقال اطلاعات دقیق تر باشد. وی ادامه داد: خوشحالم که در شرایط سخت تحریمی همکارانم رسیدگی به این مساله مهم را فراموش نکرده اند. حناچی با اشاره به اینکه موضوع تاب آوری شهری یکی از موضوعات مهمی است که همه شهرهای دنیا در دستیابی به آن تلاش می کنند، اظهار داشت: شناسایی بحران ها محتمل برای شهرها درباب تهران، که زلزله اصلی ترین آنهاست و سیل باتوجه به ۷ روده دره در کوهپایه البرز و یخبندان باتوجه به تغییرات آب و هوایی موضوعیت بیشتری پیدا کرده اند. شهردار تهران با اعلان اینکه آمادگی در مقابل ۳ بحران از وظایف مدیریت شهری است اظهار داشت: در سال ۱۹۹۵ در دنیا در زمینه زلزله تحولی را در شیوه برخورد به وجود آور چون زلزله ۳۰ ثانیه ژاپن با ۷.۳ دهم ریشتر که زلزله ای شهری بود تعداد تلفات پس از زلزله با خود آن برابری می کرد و با وجود آمادگی، ژاپنی ها غافلگیر شدند و پس از آن اتفاقات مهمی در دنیا رخ داد و تجربه کسب شد. وی درباب آمادگی در مقابل سیل در شهر تهران نیز گفت: اقدامات خوبی صورت گرفت، شاید نگرش تغییر کرده باشد اما سعی شده به ۳ کانال اصلی منتقل شود. وی تصریح کرد: هفته گذشته هم اقداماتی دراین زمینه صورت گرفت و در آینده هم ادامه دارد تا دیگر شاهد سیل های دوره ای نباشیم. حناچی اظهار داشت: سامانه هشدار زلزله مهمست از آن جهت که امواج اولیه موسوم به پی که خسارات کمتری دارند می توان آمادگی بوجود آورد. وی با اشاره به اینکه قسمتی از انتقال سوخت تهران بوسیله خطوط لوله انجام می شود و بعضی می گویند این سیستم را جمعش نماییم اما معتقدم جمع آوری آن عوارضی دارد و باید آمادگی داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه نگه داری سیستم ها هشدار هم بحث مهمی است، اظهار داشت: امیدواریم با تغییرات مدیریت شهری این کار دنبال شود. شهردار تهران، موضوع یخبندان را هم مساله مهمی برای تهران برشمرد که بوسیله این سنسورها زمینه ایجاد آمادگی را فراهم می آورد.

1399/08/17
14:05:51
5.0 / 5
1388
تگهای خبر: سازمان , مدیر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است