معاون مشاركت های مردمی كمیته امداد اعلام كرد

افزایش۴۶درصدی كمكهای مردمی درسالجاری

افزایش۴۶درصدی كمكهای مردمی درسالجاری به گزارش كار در محل معاون مشاركت های مردمی كمیته امداد از رشد ۴۶ درصدی كمك های مردمی طی ۹ ماه سال جاری اطلاع داد و اظهار داشت: سرانه صدقه هر ایرانی روزانه ۱۱۶ ریال است.



به گزارش كار در محل به نقل از مهر، علیرضا عسگریان معاون مشاركت های مردمی كمیته امداد اظهار داشت: بودجه سال ۹۶ و ۹۷ را چالشی بستیم و هنگامی كه بحران پارسال به وجود آمد، فكر می كردیم با افت كمك های مردمی مواجه شویم اما رشد ۴۶ درصدی را تجربه كردیم.
وی اضافه كرد: در جشن نیكوكاری گذشته كمك هایی كه جمع آوری شد از رشد ۶۱ درصدی برخوردار بود.
وی با اشاره به اینكه در صدقات نقدی و غیر نقدی ۲۵ درصدی داشتیم، اظهار داشت: در مجموع ۳۰۶ میلیارد تومان میزان صدقات نقدی و غیر نقدی بود كه جمع آوری شد و به صورت متوسط در ۹ ماه هر ایرانی ۳۲ هزار تومان صدقه داده است.
به گفته عسگریان، سرانه صدقه روزانه تك تك افراد ۱۱۶ ریال محاسبه شده است. این در شرایطی است كه در سال قبل این مبلغ ۱۰۷ ریال بود.
معاون مشاركت های مردمی كمیته امداد از جمع آوری ۱۰۸ هزار صندوق صدقات در معابر اطلاع داد و تصریح كرد: این میزان طی سه سال جمع آوری شد و امسال هم ۳۵ هزار صندوق جمع آوری شده است.
وی اضافه كرد: هم اكنون تعداد صندوق های بزرگ معابر ما ۱۸۴ هزار صندوق است.
عسگریان به دریافت صدقه پیامكی اشاره و خاطرنشان كرد: نیكوكاران و مردم می توانند از راه اپلیكیشن *۸۸۷۷# كمك های خویش را به نیازمندان ارسال نمایند.
معاون مشاركت های مردمی كمیته امداد تصریح كرد: طی ۹ ماهه سال جاری، از راه صدقه پیامكی، دو هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان كمك جمع آوری شد و تعداد مشاركین ما از این طریق، ۵۰ هزار نفر هستند.
وی در مورد طرح اكرام محسنین اظهار داشت: این طرح مربوط به فرزندانی می شود كه پدر و مادر دارند اما توانایی رسیدگی به این فرزندان را ندارند و از راه حامیان به این افراد كمك می شود. به صورتی كه تعداد ایتام به ۱۲۷ هزار و ۲۶۴ نفر می رسد و تعداد محسنین هم به ۱۸۷ هزارو ۹۰۱ نفر می رسد.
عسگریان با اشاره به اینكه ۶۷۰ هزار حامی كمك های خویش را برای ایتام و محسنین عرضه می دهند، خاطرنشان كرد: سال قبل كل منابع ما كه از راه كمك های مردمی جمع آوری شد، ۷۱۰ میلیارد تومان بود كه سال جاری طی ۹ ماه این كمك ها به ۶۲۶ میلیارد تومان رسیده كه حدود ۳۴ درصد رشد داشته است.
معاون مشاركت های مردمی كمیته امداد اظهار داشت: طی ۹ ماه سال جاری حامیان ما به ازای هر یتیم به صورت متوسط ۳۲۴ هزار تومان پرداخت كرده اند كه نسبت به ۹ ماه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
به گفته وی، در میزان كمك های محسنین هم ۴۵ درصد رشد داشتیم. به صورتی كه به ازای هر فرزند محسنین ۱۲۴ هزار تومان در ماه پرداخت شده است.
وی به طرح مبتنی بر نیاز اشاره نمود و افزود: برپایه این طرح، نیكوكاران در زمان های مختلف سال و با عنایت به نیاز افراد به آنها كمك می كنند و مراكز نیكوكاری ما هم برپایه نیاز فعالیت می كند.
عسگریان از رشد مراكز نیكوكاری اطلاع داد و اظهار داشت: امسال ۱۵۰ مركز نیكوكاری اضافه شده است و در مجموع در كل كشور طی ۹ ماه هزار و ۵۲۴ مركز بوجود آمده كه از رشد ۴۳۰ درصدی برخوردار بودیم و می خواهیم تعداد مراكز را تا آخر سال به سه هزار و ۲۰۰ مركز برسانیم.
معاون مشاركت های مردمی كمیته امداد خاطرنشان كرد: جمع كمك های مبتنی بر نیاز ما هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان بوده كه نسبت به سال قبل ۷۶ درصد رشد داشته است.
وی اضافه كرد: همینطور مبلغ كمكی كه از راه روش های نوین جمع آوری شده، ۷۱ میلیارد تومان بوده است.
عسگریان با اشاره به اینكه ۴۲ درصد از منابع امداد از راه مراكز نیكوكاری تأمین می شود، خاطرنشان كرد: میزان كمك های این مراكز نسبت به سال قبل از رشد ۱۳۵ درصدی برخوردار شده و امسال سه مركز نیكوكاری خبرنگاری تأسیس شده است.
معاون مشاركت های مردمی كمیته امداد تصریح كرد: امیدواریم سال آینده در همین زمان، ۵۰ تا ۱۰۰ مركز خبرنگاری در سطح كشور داشته باشیم.
وی در مورد جمع آوری زكات فطریه تصریح كرد: ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زكات فطریه جمع آوری كردیم و ۴۶ میلیارد تومان هم از راه مراكز نیكوكاری جمع آوری شده است.
عسگریان اظهار داشت: میزان كمك های زكات ما تا ۲۱ دیماه محاسبه شده است.
معاون مشاركت های مردمی كمیته امداد افزود: سال قبل ۵۳۴ میلیارد تومان میزان زكات واجب، فطریه، مستحبی و غیره بود. امسال تا روز گذشته ۵۳۵ میلیارد تومان زكات جمع آوری شد كه رشد ۲۶ درصدی داشت.
عسگریان اظهار داشت: كل فطریه جمع آوری شده ۱۹۰ میلیارد تومان بود كه رشد ۴۱ درصدی داشته و زكات هم ۳۴۴ میلیارد تومان بود كه رشد ۲۰ درصدی داشته است. معاون مشاركت های مردمی كمیته امداد در مورد روش های نوین، خاطرنشان كرد: ۸۰ درصد درآمدهای نقدی امداد از راه روش های نوین دریافت می شوند. معاون مشاركت های مردمی كمیته امداد از اجرای طرح هر كارمند یك حامی اطلاع داد و اظهار داشت: این طرح با هدف كمك به خانواده های نیازمند تدوین شده و از جانب معاون اول رئیس جمهور به دستگاه های دولتی پیشنهاد و اعلام شده است. وی ادامه داد: با دولت هماهنگ شده كه هر كارمند به صورت داوطلبانه كمك به یك خانواده نیازمند را بر عهده بگیرد كه این كمك ها از ماهی ده هزار تومان آغاز می شود و هدف این است كه ۱۰ میلیون كارمند در كشور به این طرح بپیوندند. عسگریان اظهار داشت: اجرای این طرح شروع شده و امیدواریم به طور گسترده در سطح ادارات مورد استقبال قرار گیرد.

1398/10/24
14:26:54
5.0 / 5
4735
تگهای خبر: بودجه , كارمند , كمیته امداد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است