رئیس كمیته امداد:

دولت برای كمك به محرومان برنامه ویژه ای داشته باشد

دولت برای كمك به محرومان برنامه ویژه ای داشته باشد به گزارش كار در محل رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینكه دولت باید برای نیازمندان برنامه های ویژه داشته باشد، اظهار داشت: جذب كمك های مردم بعنوان یك اولویت دنبال می شود،


به گزارش كار در محل به نقل از مهر، مرتضی بختیاری عصر چهارشنبه در دیدار با آیت الله سعیدی كه در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینكه كمیته امداد با فرمان امام خمینی(ره) كار خویش را شروع كرده است، اضافه كرد: نهاد انقلابی كمیته امداد بر مبنای نگاه امام خمینی(ره) در خصوص اینكه هیچ خدمتی بالاتر از كمك به فقرا نیست فعالیت خویش را به شیوه مطلوب دنبال كرده و به دستاوردهای بسیاری دست یافته است. وی اظهار داشت: بر مبنای فرمان رهبر معظم انقلاب توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای نیازمندان با حفظ كرامت و حرمت توسط كمیته دنبال می شود. رئیس كمیته امداد با اشاره به اینكه این نهاد مساله اشتغال زایی نیازمندان را به صورت ویژه دنبال می كند، اضافه كرد: توانمندسازی اعضای وابسته به كمیته امداد باید با تداوم باشد. وی بیان كرد: برای خدمت رسانی مطلوب با استفاده از افراد با تجربه به دنبال شناسایی نقاط محرومی هستیم كه مردم این مناطق از وضعیت مناسب معیشتی برخودار نیستند. بختیاری اظهار داشت: كمیته بعنوان نهادی انقلابی و الگو به حساب می آید كه باید مراقب اقدامات خود باشد. وی كمیته امداد را دارای وضعیت مطلوبی دانست و اضافه كرد: كمیته امداد همواره از بسترهای نوین ارتباطی استفاده می نماید. رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) در مورد نحوه واریز حقوق ماهیانه مددجویان كمیته امداد هم اضافه كرد: برای حفظ كرامت و حرمت مددجویان پرداخت ماهیانه به آنها به صورت حضوری صورت نمی گیرد و مبلغ ماهیانه به حساب بانكی آنها واریز می شود.
وی خاطرنشان كرد: بیشتر از پنج هزار مددكار اجتماعی در كمیته امداد آموزش های لازم را دیده اند تا بتوانند به بهترین شكل فعالیت كنند. بختیاری با اشاره به اینكه به دنبال استفاده از ظرفیت طلاب خواهر و برادر بعنوان مددكار اسلامی هستیم، اضافه كرد: با ایجاد مددكاری اسلامی در تلاشیم تا به مددجویان خدمات متفاوت فرهنگی و اجتماعی را عرضه دهیم. مددكاری اسلامی یكی از طرح های موفق كمیته امداد قم است وی مددكاری اسلامی یكی از طرح های موفق كمیته امداد قم دانست و اضافه كرد: با اجرای این طرح بانوان بی سرپرست ارتباطی با آقایان كارمند كمیته امداد ندارند و كار آنها در یك اداره تخصصی توسط بانوان كارمند كمیته امداد دنبال می شود. رئیس كمیته امداد بیان كرد: دولت و حاكمیت باید برای نیازمندان برنامه های ویژه داشته باشد تا بتواند به آنها به صورت مطلوب تر خدمت رسانی كند. وی با اشاره به اینكه جذب كمك های مردم بعنوان یك اولویت دنبال می شود، اضافه كرد: كمك های مردمی باعث تقویت الگوهای دینی همچون انفاق در جامعه می شود. بختیاری در ادامه تصریح كرد: ۳۰ درصد امور مددكاری به مراكز نیكوكاری با انجام نظارت دقیق بر فعالیت آنها برون سپاری شده است. وی اظهار داشت: هزار و ۴۱۰ مورد اشتغال برای مددجویان كمیته امداد استان قم پارسال انجام گرفته است كه امیدواریم طی سالجاری با تامین اعتبارات مورد نیاز آنرا به سه هزار مورد اشتغال برسانیم. رئیس كمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینكه به همت كمیته امداد ۷۰۰ هزار مددجو به اشتغال دائم رسیده اند، اضافه كرد: با ایجاد اشتغال دائم ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به نفع بیت المال شده است درحالی كه كل بودجه كمیته امداد كشور برای مددجویان معادل این مبلغ نیست.

1398/06/30
20:22:52
5.0 / 5
4413
تگهای خبر: اشتغال , اشتغال زایی , بانك , بودجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است