بررسی برنامه سوم شهر تهران؛

حذف بند پرداخت تمام هزینه بلیت مترو توسط مسافر

حذف بند پرداخت تمام هزینه بلیت مترو توسط مسافر كار در محل: اعضای شورای شهر تهران مواد دیگری از برنامه ۵ ساله سوم پایتخت را مورد بررسی قرار دادند.



به گزارش كار در محل به نقل از مهر، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز (۲۵ دی ماه) كه به ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه سوم پنج ساله شهرداری تهران اختصاص داشت، به بررسی ماده ۵۲ پرداختند و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد حذف بند ۱۰ از این ماده را بیان نمود.
در بند ۱۰ این ماده آمده بود: شهرداری موظف به برنامه ریزی و قیمت گذاری بلیت حمل ونقل همگانی (ریلی و غیر ریلی) با اصلاح فرآیندهای موجود است؛ به نحوی كه تا اختتام برنامه قیمت تمام شده بلیت توسط مسافر پرداخت گردد.
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در این خصوص اظهار داشت: ما در كشورمان به سوخت سوبسید می دهیم و به حمل و نقل همگانی سوبسید نمی دهیم؛ در حالیكه سوخت باید گران شود تا مصرف آن پایین تر بیاید و حمل و نقل همگانی باید صورت بگیرد تا مردم بیشتر از آن استفاده كنند.
وی افزود: در حمل و نقل همگانی یك سوم از هزینه را باید مسافر پرداخت كند؛ همین طور یك سوم را دولت و یك سوم را شهرداری پرداخت می كند. ما باید همواره این روند را حفظ نماییم و اگر می گوییم مسافر باید سهم خودرا در حمل و نقل همگانی پرداخت كند، منظور همین یك سوم است. بدین سبب قانوناً نمی توان قیمت بلیت را در حمل و نقل همگانی خیلی بالا برد.
بند ۱۰ با موافقت اعضا حذف شد و ماده ۵۲ با حذف این بند به تصویب رسید.
در ادامه جلسه، اعضا ماده ۴۷ را بررسی كردند.
حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران، درباره این ماده كه مربوط به بحث حریم پایتخت است، اظهار داشت: عبارت حریم پایتخت با قانون تقسیمات كشوری كه مصوبه مجلس است مغایرت دارد. بنابر آن قانون، حریم پایتخت باید محدود به شهر تهران شود؛ وگرنه ورامین، كرج و... را باز شامل میگردد.
عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به این انتقاد خلیل آبادی اظهار داشت: ما یك حریم تهران داریم كه در طرح جامع ساماندهی سال ۱۳۷۲ برای تهران تعیین شده و محدوده ای كوچكتر دارد. همین طور در طرح جامع سال ۸۶ یك حریم بزرگتر تعریف شده كه بعنوان حریم پایتخت مصوبه شورای عالی شهرسازی است.
وی با اشاره به یك طرح راهبردی كه در شورای عالی شهرسازی و معماری آماده شده و به استانداری تهران ابلاغ گردیده است، اظهار داشت: این طرح در مورد هم پوشانی ها بحث دارد و به نظر من لازم است كه متولی حریم پایتخت مشخص شود.
علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران باز با اشاره به اینكه در طرح جامع تهران برای نخستین بار از عبارت حریم پایتخت استفاده شده است، اظهار داشت: كلمه حریم پایتخت در اسناد مرجع تصویب كه همان شورای عالی شهرسازی و معماری است، به رسمیت شناخته شده و بدین سبب هیچ اشكالی در استفاده از این عبارت در لایحه برنامه سوم توسعه شهری تهران نیست.
در ادامه جلسه ماده ۴۷ با همان عبارت حریم پایتخت به تصویب رسید.
در ادامه، ماده ۴۵ با حذف بند ۸ به سبب تكرار در ماده ۷۱ و اضافه شدن بند ۱۳ كه در گزارش كمیسیون تلفیق آمده است، تصویب گردید.
ماده ۴۹ با اصلاح عبارتی «توانیابان و كم توانان جسمی و حركتی» تصویب گردید.
ماده ۵۰ باز با حذف عبارت «همچنین فصای باز و ساخته نشده آن» و جایگزینی آن با عبارت «براساس سند قانونی» تصویب گردید.
در ماده ۵۱ ویرایش دوم برنامه پنج ساله سوم، سوژه شناسه الكترونیك درختان معابر اصلی، میادین و بوستان ها حذف شده بود كه به پیشنهاد كمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران این موضوعات به ماده ۵۱ افزوده شد و این ماده با لحاظ این مساله به تصویب رسید.
همچنین در این نشست، مواد ۴۴، ۴۶ و ۴۸ باز به تصویب رسیدند.

1397/10/25
14:46:36
5.0 / 5
29
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است