اعلام شرایط پرداخت كمك هزینه ازدواج سازمان تامین اجتماعی

اعلام شرایط پرداخت كمك هزینه ازدواج سازمان تامین اجتماعی به گزارش كار در محل كمك هزینه ازدواج یكی از تعهدات سازمان تامین اجتماعی است كه بعنوان هدیه به بیمه شدگان الزامی واجد شرایط كه تشكیل خانواده می دهند پرداخت می گردد.


به گزارش كار در محل به نقل از مهر، سازمان تامین اجتماعی اعلام نمود: به استناد ماده ۸۵ قانون تأمین اجتماعی بیمه شده در صورت احراز شرایط ذیل از كمك هزینه ازدواج بهره مند می شود: ۱- بیمه شده ظرف ۵ سال پیش از تاریخ ازدواج، حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه كار داشته و حق بیمه این مدت از جانب كارفرما پرداخت شده باشد. ۲- در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمه شده با كارفرما قطع نشده باشد. ۳- ازدواج اول بیمه شده باشد. ۴- ازدواج دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد. همینطور مبلغ كمك هزینه ازدواج برابر است با مجموع حقوق و مزایای مشمول كسر حق بیمه ظرف ۲ سال پیش از تاریخ ازدواج تقسیم بر ۲۴، در صورتی كه مبلغ محاسبه شده كمتر از حداقل دستمزد تاریخ ازدواج باشد، مبلغ قابل پرداخت به حداقل دستمزد سال وقوع عقد افزایش می یابد. لازم به ذكر است در صورتیكه زن و شوهر هر دو بیمه شده سازمان تامین اجتماعی بوده و واجد شرایط باشند، پرداخت كمك هزینه ازدواج به هردو نفر انجام می پذیرد. خاطرنشان می سازد، بیمه شدگان تامین اجتماعی كه سالهای قبل ازدواج كرده اند و در زمان ازدواج شرایط فوق را داشته اند و كمك هزینه مذكور را دریافت نكرده اند می توانند برای دریافت آن اقدام نمایند. بیمه شدگان می توانند برای ثبت نام الكترونیكی دریافت تعهدات كوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی همچون كمك هزینه ازدواج به سایت این سازمان به نشانی www.tamin.ir بخش میز خدمت غیرحضوری رجوع كنند.

1397/10/02
15:52:30
5.0 / 5
116
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است