رئیس سازمان حج تاكید كرد؛

ضرورت آگاهی حجاج ایرانی از وضعیت اسكان در مدینه

ضرورت آگاهی حجاج ایرانی از وضعیت اسكان در مدینه كار در محل: رئیس سازمان حج و زیارت، اظهار داشت: مدیران كاروان ها باید درباره نامناسب بودن وضعیت مسكن در مدینه، اطلاع رسانی لازم را به زائران انجام دهند.


به گزارش كار در محل به نقل از مهر، حمید محمدی در همایش كارگزاران، مدیران و عوامل اجرایی استان تهران به تشریح عملیات حج تمتع ۹۷ پرداخت و اظهار نمود: باید با آمادگی بیشتری از سال قبل در این مراسم حضور یابیم و رضایت حداكثری زائران برای ما حائز اهمیت خواهد بود.وی با اشاره به برگزاری مطلوب حج تمتع ۹۶ تصریح كرد: سال قبل یكی از مهمترین دغدغه های زائران و مردم، بحث امنیت حجاج بود كه خوشبختانه با لطف خدا و شرایط فراهم شده این مهم به خوبی محقق شد و امسال هم امنیت حجاج یك اصل مهم است.رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان كرد: دغدغه ها، نظرات و خواسته های حجاج امسال با حجاج سال قبل متفاوت می باشد ازاین رو امسال ضمن برنامه ریزی و اجرای دقیق باید در تمامی مسائلی كه احتمال نگرانی و حساسیت حجاج را در بردارد، آگاه سازی و اطلاع رسانی صحیحی صورت گیرد.محمدی با اشاره به اینكه از بهمن ماه سال ۹۶ برنامه ریزی ها همانند اسكان حجاج شروع شده است، اظهار داشت: هیئت های مسكن سازمان حج و زیارت دائما در رفت و آمد به كشور عربستان بوده اند تا هیچ مسئله و مشكلی بر سر راه عرضه خدمات مناسب به زائران حج تمتع ۹۷ پیش نیاید.وی نقش مدیر كاروان را در فرآیند حج تمتع بسیار حیاتی و مهم دانست و تصریح كرد: به صورت قطع بخش مهمی از وظایف به عهده مدیر كاروان و بخشی به عهده مدیر مجموعه است چون زائران با مدیران كاروان در ارتباط مستقیم هستند، ازاین رو مدیران كاروان ها نقش بسزایی در كسب رضایت زائران در حج تمتع دارند.رئیس سازمان حج و زیارت اضافه كرد: مدیران كاروان ها باید تمامی مطالب در رابطه با سفر حج و وضعیت جاری حج را به شكلی درست و در زمانی مقتضی به زائران منتقل كنند؛ انتقال و تبیین درست شرایط كلی سفر حج باعث می گردد تا زائران در زمان حضور خود در مدینه یا مكه و مشاعر دچار مشكل نشوند.وی با تاكید بر این نكته كه حج تمتع با عمره كاملا متفاوت می باشد، اظهار داشت: حج تمتع با هیچ سفری حتی با عمره قابل قیاس نیست ازاین رو باید تمامی برنامه های پیش رو در فرآیند حج تمتع با دقت به زائران منتقل شود.به گفته محمدی، نقاط حساسیت زا و حتی اعتراض برانگیز باید شناسایی و برای حجاج عزیز كشورمان تبیین شود.وی مبحث اسكان در مدینه را یكی از مسائل و مشكلات مهم دانست و اظهار داشت: مدیران كاروان ها باید در مورد نامناسب بودن وضعیت مسكن در مدینه، اطلاع رسانی لازم را به زائران انجام دهند.رئیس سازمان حج و زیارت اظهار نمود: تعداد هتل های مدینه به علت تخریب هتلهای این شهر، كاهش یافته است ازاین رو سطح و فضای هتل ها در مدینه نسبت به مكه پایین تر است و این مسئله برای حجاج همه كشورها صدق می كند.محمدی خاطرنشان كرد: با وجود تلاش های صورت گرفته برای تامین هتل های مناسب، بازهم كیفیت هتلهای مدینه و میزان فضای آن نسبت به هتل های مكه كمتر است و حجاج باید نسبت به این مهم آگاه باشند.وی همینطور با اشاره تعطیلی حمل و نقل درون شهری در یك بازه زمانی اظهار داشت: حجاج از هم اكنون باید بدانند كه طبق برنامه وزارت حج عربستان، حمل و نقل درون شهری برای حجاج تمامی كشورها، از تاریخ ۵ تا ۱۴ ذی الحجه در شهر مكه مكرمه تعطیل می باشد.رئیس سازمان حج و زیارت بر زمانبندی لازم تصریح كرد و اضافه كرد: زمانبندی برای خروج از عرفات هم یكی از نكات ضروری می باشد كه مدیران مجموعه ها و كاروان ها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند و دقیقا بر طبق آن عمل كنند.محمدی تصریح كرد: تمامی دستورالعملها، ابلاغیه ها، جداول زمانبندی و... كه پیش از سفر و در طول فرآیند حج صادر می شود، باید جزء به جزء مورد توجه جدی قرار گیرد؛ حج جمهوری اسلامی ایران و حجاج كشورمان به لحاظ نظم و انضباط زبانزد همه حجاج بوده و هستند و به دست آمدن این مهم هم حاصل لطف خداوند و تلاش مدیران و عوامل اجرایی است كه امیدواریم امسال هم این رویكرد بیش از پیش اجرایی شود.رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با تاكید بر ضرورت توجه به جدول زمانبندی اظهار داشت: تمامی كاروان ها باید طبق جدول زمانبندی در روز دهم از چادرها خارج شوند و به سمت جمرات حركت كنند.محمدی اظهار داشت: باید به سلامت و امنیت زائران توجه گردد ازاین رو توجه به زمانبندی و همینطور نظم از ضروریات است؛ جدول زمانبندی برای قربانی هم مطابق جدول عزیمت به جمرات است كه باید با دقت مورد توجه قرار گیرد.وی با اشاره به اینكه نظم و انضباط حجاج ایرانی باید همانند همیشه زبانزد همه دنیا باشد، اظهار داشت: حجاج ایرانی سمبل نظم و نظافت هستند و باید این مهم در منا و زمان حلق هم مورد توجه قرار گیرد.رئیس سازمان حج و زیارت تصریح كرد: حجاج ایرانی نماینده فرهنگ ایران اسلامی و سفیران كشور محسوب می شوند ازاین رو باید از لحاظ نوع رفتار، پوشش، آراستگی و نظم و نظافت مانند همیشه زبانزد قرار گیرند.محمدی از آمادگی كامل برای تامین ضروریات حجاج در روز دهم و در منا و جمرات خبرداد و اظهار داشت: مجموعه مدیران كاروان ها و مجموعه ها در روز دهم در منا آمادگی كامل را برای خدمات دهی به زائران دارند؛ در مسیر جمرات هم واحد امداد و راهنمای حجاج به صورت كامل به فعالیت می پردازند.وی اضافه كرد: باید آگاهی كامل در مورد مشاعر و عرفات و منا به زائران منتقل شود تا نسبت به شرایط آن ایام آگاه و روشن باشند؛ زائران باید بدانند كه فضای عرفات و منا چادرهای تعیین شده برای حجاج همه كشورها محدود است و در این شرایط محدود هم بهترین امكانات برای آنها فراهم گشته است كه امیدواریم تمامی این نكات حساس و مهم به درستی و به سرعت به زائران منتقل شود.محمدی اظهار نمود: امیدواریم با همت و پشتكار همه عزیزان شاهد حجی عزتمندانه، با امنیت و در كمال آرامش باشیم.

1397/03/14
00:01:45
5.0 / 5
4813
تگهای خبر: خدمات , سازمان , سفر , مدیر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است