مهر گزارش می دهد

شكایت مردمی از اعمال نشدن تخفیفات ۵۰درصدی در میادین میوه وتره بار

شكایت مردمی از اعمال نشدن تخفیفات ۵۰درصدی در میادین میوه وتره بار كار در محل: بررسی های میدانی و گزارش های ارسالی به خبرگزاری مهر از آن حكایت می كند كه تخفیفات ۵۰درصدی ۶ قلم میوه كه باید برای نوروز عملی می شد، محقق نشده و در این میان دو سوال بی پاسخ می ماند.



به گزارش كار در محل به نقل از مهر، در آخرین روزهای اسفندماه، عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بازارها به عدد ۲۵۰ رسیده است، چند بازار در ایام آتی به بهره برداری می رسد و امسال ۲۳ بازار در ۲۳ نقطه تهران تولید شده و ما اهداف برنامه را تمام كردیم.
رحیمی اظهار داشت: هر چقدر تعداد بازارها در محلات بیشتر شود به اصلاح وضعیت ترافیكی و زیست محیطی كمك می نماید، هم اكنون حداقل روزانه ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار نوبت خرید در بازارها اتفاق می افتد و این نشان دهنده اعتماد مردم به ماست.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار افزود: طرح دستچین مطالبه جدی مردم بود و شهرداری به آن تن داد. ما هر سال بر كیفیت و كمیت محصولات مان افزوده ایم و بخصوص در محصولات پروتئینی بحث بهداشت حرف اول را می زند.
رحیمی ادامه داد: ما در سال آینده برنامه توسعه بازارها را به صورت جدی خواهیم داشت. به صورتی كه مردم در محلات نیاز به آوردن ماشین نداشته باشند.
وی یكی از اقدامات مهم امسال را كه برای اولین بار در میادین میوه و تره بار اتفاق می افتد جشنواره تخفیفات نوروز ۹۷ سازمان میادین خواند و اظهار داشت: این جشنواره تا ۵ فروردین ادامه دارد.
وی اظهار داشت: ما یك تفاوت قیمتی را با كالاهای خرده فروش در سطح شهر داریم بعنوان مثال در زمینه سیب قرمز، سیب زرد و پرتقال اختلاف قیمت ما با بازار ۴۷ تا ۵۰ درصد است در مورد گوجه ۴۰ و در مورد سیب زمینی ۲۸ درصد است در واقع به صورت میانگین ما ۳۹ درصد نسبت به بازار ارزان تر محصولات را عرضه می دهیم.
رحیمی با اشاره به اینكه این مزیت ماست كه پس از دستچین باز هم قیمت ها تا این میزان پایین است، اظهار داشت: ما برای شب عید ۶ قلم كالا شامل سیب قرمز، سیب زرد، پرتقال تامسون، سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی را در جشنواره تخفیفات قرار دادیم و ۲۰ درصد تخفیف ویژه دوباره برای آنها قائل شدیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار اظهار داشت: این تخفیفات كه بر مبنای تدابیر شهرداری تهران محقق شده با صرف هزینه از سوی سازمان همراه است و ما یك ماه اجاره غرفه ها را كاهش می دهیم و این را عیدی سازمان به مردم می دانیم.
گلایه شهروندان نسبت به عدم اجرای تخفیفات ۵۰درصدی
به گفته مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار، برای نظارت بر اجرای تخفیفات صورت گرفته مسئول كنترل برای هر یك از میادین میوه و تره بار داریم. همینطور شورای شهر و شهرداری هم در این زمینه نظارت می كنند.
این مورد در كل بازارها منهای بازارهای مشاركتی با نصب بنر و مشخصات برای اطلاع رسانی به مردم و حضور مسئولان، نظارت و كنترل های لازم برای اعمال شدن تخفیفات صورت گرفت.
با گذری بر بیشتر بازارها باید گفت قیمت پرتقال تامسون درجه یك كه جزو میوه های اصلی نورزو است، ۳۵۰۰ تومان و خیار گلخانه ای ۲۴۸۰ تومان نرخ گذاری شده است. وقتی از مسئولان بازار درباره این مورد پرسیده می شود، آن ها می گویند میوه های تخفیفی تمام شده و این ها مشمول تخفیف نمی شوند.
صاحبان غرفه ها البته با عرضه میوه های درجه دو عنوان می كنند كه این ها با قیمت پایین عرضه می گردد.

یكی از شهروندان تهرانی با تماس با خبرنگار مهر عنوان كرد: خواهشمند است از میوه فروشی محل خودتان در ابتدای خیابان دولت و یا سایر میوه فروشی ها در پاسداران در فرخی یزدی و سایر مناطق برخوردار شهر بازدید داشته باشید و مشاهده كنید كه قیمت و كیفیت میوه ها با چه اختلافی پایین تر از بازارهای میوه و تره بار شهرداری عرضه می گردد حتی در هایپرها پرتقال و سیب با كیفیت مطلوب و با قیمتی پایین تر از نرخنامه سازمان میادین عرضه می گردد.
وی اظهار داشت: كافی است مقایسه ای بین قیمت ها در بازارهای میوه و تره بار و دیگر مراكز صورت بگیرد تا مشخص شود این طرح تخفیف كه از آن بعنوان عیدی شهرداری به شهروندان نام برده شده صحت ندارد.
پرتقال در فروشگاه های بزرگ با قیمت ۱۸۹۰ تومان و در سطح شهر ۲۰۰۰تومان و با درجه كیفی مناسب عرضه شده است.
تولیدات كشاورزی عرضه شده در روزهای نوروز فراوان و مازاد بر نیاز بازار بود
مدیرعامل سازمان مركزی تعاون روستایی اظهار داشت: امسال با برنامه ریزی های انجام شده و تلاش كشاورزان، تولیدات كشاورزی عرضه شده در روزهای نوروز فراوان و مازاد بر نیاز بازار بود.
به گزارش كار در محل به نقل از مهر، علی اوسط هاشمی تصریح كرد: با عنایت به تولید و تامین محصولات كشاورزی بخصوص میوه های تنظیم بازاری نظیر سیب، پرتقال و كیوی و عرضه مناسب آن در بسیاری مراكز حتی در زمان افزایش مصرف و تقاضا با مازاد نیاز روبرو بودیم و آرامش بر بازار حاكم بود.

وی اضافه كرد: با بازدیدهایی كه از مراكز عرضه در استان های مختلف كشور هم داشتم، خوشبختانه این ثبات در تمامی بازارها وجود داشت.
مدیرعامل سازمان مركزی تعاون روستایی ایران افزود: هر سال برای انبار و توزیع میوه حدود ۲۵ تا ۳۰ مركز سورتینگ فعال بود ولی امسال برای تسریع در كارها بیش از ۱۰۰ مركز جمع آوری و سورتینگ ساماندهی شد.
سوالی كه مدیران باید به آن پاسخ دهند
حال سوال این است كه آیا طرح نوروزی تخفیفات ۵۰ درصدی اجرایی نشده است یا اینكه دلالان به واسطه عدم نظارت دقیق مانع از تحقق این وعده مدیریت شهری شده اند.
رحیمی در نشست خبری خود عنوان نمود كه ما این تخفیفات را با كاهش یك ماهه اجاره غرفه ها تامین می نماییم و این تخفیف عیدی مدیریت شهری به شهروندان است.
با یك بررسی آماری از میادین و بازارهای موجود می توان گفت مجموع این تخفیفات هزینه ای میلیاردی به بازارهای میوه و تره بار تحمیل كرده است. اگر وعده این تخفیفات از اساس درست نبوده كه باید مدیران شهری درباره آن توضیح دهند و اگر واقعا این كاهش با كاستن از اجاره بها بوده و اعمال نشده كه باید درباره دلایل آن توضیح روشن عرضه شود.

1397/01/13
17:06:29
5.0 / 5
182
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است