تجربه متفاوت مونترال و تورنتو در مدیریت زمستانی

هزینه های میلیاردی برای مقابله با برف!

هزینه های میلیاردی برای مقابله با برف! كار در محل: برخی شهرها در هنگام بارش برف تنها در مورد پاكسازی خیابان ها برای ترافیك فكر می كنند اماشهرهای كانادایی مانند مونترال و تورنتو تلاش زیادی را در جهت حفظ پاركینگ خیابان های شهر انجام داده اند.


سید محسن طباطبایی مزدآبادی دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در یادداشتی كه در اختیار خبرگزاری مهر، قرار داده است آورده است: كودكان برف را دوست دارند، چه برای برف بازی و یا چه برای پتانسیل برف برای تولید تعطیلات غیرمنتظره! اما والدین آنها و سایر بزرگترهای شهر باید با نتایج برف و توانایی آن برای تولید ترافیك و... كنار بیایند. مدیران شهری در اغلب نقاط جهان با یك چالش منحصر به فرد روبرو هستند. از یك سو همه می خواهند سریع و كارآمد برف از خیابان ها حذف شود. از جانب دیگر، آماده سازی مناسب به معنای صرف هزینه است و هیچ كس عملا نمی خواهد برای زیرساخت مدیریت برف كه گاهی اوقات روی می دهد هزینه چندانی صورت دهد. شهرهایی كه به صورت مرتب بارش برف های فراوان را تجربه می كنند همیشه آماده هستند. فرودگاه هلسینكی (فنلاند) به ندرت به علت بارش برف بسته می گردد زیرا برف خصوصیت عادی زمستان در فنلاند است. در عوض، مردمان نقاطی كه به ندرت با برف مواجه شوند با بروز این پدیده دچار آشفتگی می كردند. در سال ۲۰۱۶، نخستین بار در ۸۵ سال قبل در ناحیه بین مكه و مدینه برف بارید كه نتیجه آن چیزی جز آشفتگی ترافیكی نبود!اگرچه هنوز در سراسر جهان معمول ترین راهكار برای زدودن برف از خیابان ها استفاده از نمك است اما رواناب جاده ای نمك منجر به صدمه رساندن به سطح و آب های زیرزمینی، حیات وحش و در نهایت انسان می گردد. در سال ۲۰۰۴ كانادا عملا استفاده از نمك را متوقف كرد. پس شهرها در سراسر جهان با برف های خود چه می كنند؟ شایع ترین روش خورد كردن برف ها، كشیدن و انتقال آن به یك مكان مشخص است. بعنوان مثال، در مینیاپولیس (مینه سوتا، ایالات متحده آمریكا)، همه ی برف ها به یك فضای بزرگ دولتی منتقل می شوند. بوستون از تعدادی از "مزارع برف" برای جمع آوری برف استفاده می نماید. بعضی از شهرها تنها در مورد پاكسازی خیابان ها برای ترافیك فكر می كنند. با این حال، شهرهای كانادایی مانند مونترال و تورنتو تلاش زیادی را در جهت حفظ پاركینگ خیابان های شهر انجام داده اند. بعد از طوفان های بزرگ برف، شهرها ممنوعیت پاركینگ خیابانی را اعلام می كنند و پاركینگ های نزدیك را به صورت مجانی عرضه می دهند. در همین حال، در سئول كره جنوبی، كیت های برفی آزاد در ۱، ۲۵۰ مكان در سراسر شهر قرار گرفته است تا مشاركت بیشتر را تشویق كنند. در بخش هایی از ژاپن، سیستم های جارو برقی، جاده ها را با استفاده از آب گرم تر زیرزمینی پاك می كند. در ایالت متحده آمریكا، میشیگان، راهی برای ساختن خیابان های شهر پیدا كرد كه برف را با استفاده از گرمازدایی ذوب می كنند. پس یكی از اساسی ترین خدماتی كه از جانب شهرداری ها در سراسر جهان، عرضه می گردد حفظ عرضه خدمات در شرایط متفاوت اقلیمی است. بارندگی های شدید، برف و طوفان ها موسمی همچون عوارض طبیعی است كه غالبا سبب می گردد عرضه خدمات شهری دچار چالش گردد. با این حال وقوع این چالش ها از منظر اقتصادی هم هزینه های سنگینی را بر پیكره شهرها وارد می نماید. در اواخر قرن بیستم یك برآورد نشان داده است ۲ میلیارد دلار سالانه در آمریكای شمالی برای نگهداری زمستانه راه ها در برابر برف و یخ زدگی هزینه شده است. خیلی از شهرستانها و ایالت ها باید پول را برای صرفه جویی در جاده ها و در زمان برف برای پاشیدن آب نمك صرف كنند. طبق گفته حسابرس شهر نیویورك، این شهر در سال ۲۰۱۴، ۱۳۰. ۷ میلیون دلار برای برف روبی هزینه كرده است. برای مثال در سال ۲۰۱۴، بدی آب و هوا در آمریكا سبب شد ۱۵ درصد از كل خسارات های پرداختی بیمه ناشی از تصادفات حمل و نقلی باشد كه تحت تاثیر زمستان قرار گرفتند. همینطور شهرها باید هزینه سنگینی برای برف روبی پرداخت كنند به نحوی كه حسابرس شهر نیویورك این مبلغ را در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۳۰ میلیون دلار برآورد كرده است. این رقم برای شهر كوچك پیتسبورگ ۴. ۳ میلیون دلار بوده كه ۳. ۳ میلیون دلار آن مربوط به هزینه های منابع انسانی و ۸۰۰ هزار دلار آن برای تجهیزات صرف شده است. از دیگر هزینه هایی كه این عوارض طبیعی بر شرایط اقتصادی شهرها تحمیل می كنند هزینه های در رابطه با تاخیر و یا لغو پروازهاست. این هزینه برای شهرهایی كه ماهیت گردشگری دارند و یا قطب تجاری و صنعتی هستند بیش از سایر شهرهاست. بر مبنای گزارش مس فلایت هزینه لغو هر پرواز چیزی حدود ۶ هزار دلار است!بر اساس گزارش مطبوعاتی موسسه اطلاعات بیمه، زیان های ناشی از بلایای مربوط به زمستان در سال ۲۰۱۴ در آمریكا به مبلغ ۳. ۷ میلیارد دلار رسیده است! پوشش جامع بیمه می تواند خیلی از صاحبان را از صرف هزینه های تعمیرات مستثنی كند، اما ۱. ۴ میلیارد دلار از تلفات در سال ۲۰۱۴ بیمه نشده است.

1396/11/09
19:40:44
5.0 / 5
4552
تگهای خبر: اقتصاد , بیمه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است