عضو شورای شهر تهران مطرح كرد؛

معاینه فنی در شهرها عمدتا غیرقابل اعتماد است

معاینه فنی در شهرها عمدتا غیرقابل اعتماد است به گزارش کار در محل، عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: معاینه فنی در شهرها عمدتا غیرقابل اعتماد است.


به گزارش کار در محل به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش رییس سازمان ملی استاندارد، تاکید کرد: آلاینده غالب در تهران ذرات معلق کمتر از ۲.۵ ppm است که از منابع متحرک تولید می شوند و سوال من این است که چه اقدامی دراین زمینه انجام شده است؟ رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تکیه بر این که ما عقب نشینی در اسقاط خودرو را شاهد می باشیم، تصریح کرد: اعلام شده مادامی که خودرو ها معاینه فنی بگیرند مجاز به تحرک هستند، این در حالیست که معاینه فنی در شهرها عمدتا غیرقابل اعتماد بوده و تنها در تهران کمی قابل اعتماد است. وی با اعلان اینکه در گذشته قرار بود وقتی خودرویی جدید وارد می شود یک خودروی اسقاطی از رده بیرون رود، اشاره کرد: این که حالا در قالب معاینه فنی خودرو ها پول می گیریم و اسقاط خودرو های فرسوده صورت نمی گیرد، ضد هوای پاک است. تشکری هاشمی با تکیه بر این که ما این مصوبه را داشتیم که موتورسیکلت کاربراتوری تولید نشود، اظهار داشت: ما باید موتورهای برقی و انژکتوری را وارد می کردیم تا مساله آلایندگی در این بخش حل شود اما هنوز موتورهای کاربراتوری وارد شهر می شود. رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلان اینکه استاندارد در مرحله اول به خودروسازان مجوز می دهد در صورتیکه باید در حین تولید نظارت شود، اشاره کرد: این استاندارد اولیه کارآمدی لازم را ندارند و باید در طول زمان تولید نظارت صورت بگیرد. وی با تکیه بر این که ما معاینه فنی دینامیکی نداریم و باید در پیمایش معاینه فنی دینامیکی صورت بگیرد، تصریح کرد: تنها ۳۸ درصد از بنزین استاندارد است و مابقی خارج از استاندارد تولید می شود؛ باید ببینیم معاینه فنی موتورخانه ها چند درصد در آلایندگی اثر گذار هستند و سوخت منابع متحرک و کارخانجات، چه میزان آلودگی هوا را تشدید می کنند؟ تشکری هاشمی اظهار داشت: انتظار داریم که سازمان ملی استاندارد نظارت را دست کم نگیرد؛ این که خودروی فرسوده را از رده خارج نکنیم و بجای خارج کردن آن پول بگیریم و کیفیت سوخت را استاندارد نکنیم، باید به مردم بگوییم همینی است که هست و آلودگی را تجربه کنید. درحقیقت اگر جان خودرا نیز از دست دادید، از د ست داده اید. در ادامه احمد صادقی رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا با اعلان اینکه کارشناسان اعلام می کنند که بیشتر آلودگی توسط منابع آلاینده متحرک است، تصریح کرد: ما توقع داریم گزارش داده شود که با توجه به این که کارها بطور صددرصد انجام شده، چرا هنوز شاهد آلودگی هوا هستیم؟ وی همین طور اشاره کرد: چرا همیشه از اقدامات صددرصدی می گوئیم و از مقصرین و اقدامات نکرده سخن نمی گوییم؛ باید بگوییم برای مثال شهردرای تهران و دیگر دستگاه های متولی چه کارهایی باید انجام می دادند و ندادند و حالا آلودگی به بلای جان مردم تبدیل گشته است. مهدی اقراریان نیز در واکنش به گزارش رییس سازمان ملی استاندارد با اعلان اینکه در قانون هوای پاک و در بخش وظایف شهرداری ها از ۱۱ حکم ۱۰ حکم ناقص اجرا شده و یک حکم نیز انجام نشده است، اظهار داشت: در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از محل منابع درآمد شهرداری به میزان ۵۰ درصد، حکم ناقص اجرا شده و در حوزه افزایش سالانه پنج درصد ناوگان حمل و نقل عمومی از محل وزارت کشور عدم انجام و از طرف شهرداری نیز نقص را شاهد می باشیم. عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اعلان اینکه اعمال جریمه برای ایجاد کنندگان آلودگی صوتی همچون وظایف شهرداری ها خصوصاً شهرداری تهران است، اشاره کرد: وظایفی که به شهرداری باز می گردد و شورا می تواند بر آن نظارت کند، از طرف سازمان ملی استاندارد اعلام گردد تا ما بررسی می نماییم.


منبع:

1401/11/03
08:14:19
0.0 / 5
303
تگهای خبر: تولید , حقوق , سازمان , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است