در جلسه علنی انجام شد؛

رای شورای شهر به ایجاد جایگاه های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران

رای شورای شهر به ایجاد جایگاه های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران کار در محل: یک فوریت اجبار شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل به ایجاد جایگاه های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران با موافقت همه اعضا به تصویب رسید.


به گزارش کار در محل به نقل از مهر، بررسی یک فوریت طرح «اصلاحیه مصوبه اجبار شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران» در جلسه امروز شورای شهر انجام شد. جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران ضمن اشاره به این که مطالعات برای ساخت جایگاه های سوخت در مقیاس کوچک از سال ۸۸ شروع شده اما به علت قیمت زمین در تهران اجرای این مسئله به تعویق افتاده است، اظهار داشت: در طرح گذشته پیشبینی شده بود که شهرداری نسبت به راه اندازی جایگاه ها اقدام نماید و یا با کمک بخش خصوصی و در اختیار قرار دادن زمین مورد نیاز در این حوزه مشارکت کند. ایشان در ادامه توضیح داد: اما به علت این که کار به شهرداری سپرده شد این مصوبه کنار گذاشته شد، در حالیکه در خیلی از مناطق مثل منطقه، ۲، ۳، ۲۲، ۹، ۴ بیشترین کسری جایگاه سوخت را داریم و در طرح پیشنهاد شده از زمینهای بلا استفاده شهرداری و فاقد کاربری برای راه اندازی جایگاه به بخش خصوصی بدون انتقال مالکیت صورت بگیرد. این عضو شورای شهر آلودگی هوا، ترددهای بی جا، اتلاف وقت و نارضایتی در دسترسی به جایگاه های سوخت را مهم ترین علل این طرح یک فوریتی عنوان نمود. به دلیل قیمت بالای زمین در تهران برای ایجاد جایگاه از جانب بخش خصوصی منطق اقتصادی ندارد در ادامه در ارتباط با یک فوریت بررسی این طرح، جعفر بندی شربیانی اظهار داشت: این طرح که حوالی سال ۸۸ باز عنوان شد و تشکیلاتی به نام ستاد هماهنگی سوخت رسانی با مسئولیت معاونت امور مناطق برای اجرای آن شکل گرفت، اظهار داشت: مهم ترین تبصره آن این بود که شهرداری زمین مورد نظر را برپایه جانمایی به کمیسیون ماده ۵ ببرد اما با وجود قانونی شدن اجرایی نشد. وی با انتقاد از این که این دفعه هم با فرمت جدید درحال احیای این طرح هستیم اضافه کرد: مهم ترین مبحث این طرح زمین است. در مناطقی که زمین قیمتش بالاست منطق اقتصادی ندارد که جایگاه ایجاد شود. شربیانی پیشنهاد کارمزد دریافتی که ۲۹ درصد شهرداری و ۸۰ درصد جایگاه دار را منطقی ندانست و اظهار داشت: ضریب ۵۰، ۵۰ بهتر است چون می تواند یکی از محل های درآمد پایدار شهرداری باشد. این عضو شورای شهر زمان قرارداد ۵ یا ۱۰ ساله را هم باعث چالش دانست و اظهار داشت: در مورد رعایت استانداردها تنها اشاره شده که کفایت نمی کند اما این طرح اضلاعی دارد که باید دخیل نماییم. سازمان استاندار، محیط زیست و سازمان پخش فراورده های نفتی هم باید در این طرح دیده شوند. کاهش جایگاه های سوخت نسبت به قبل انقلاب نادعلی در موافقت با این طرح اظهار داشت: جایگاه های سوخت حتی نسبت به انقلاب هم کمتر شده است. اگر اجرای این طرح با کمک بخش خصوصی این که نحو مطلوب صورت گیرد مشوقی است که در بخش های دیگر هم به شهرداری کمک نماید. وی تصریح کرد: ایجاد یک دستور العمل می تواند نسبت به نحوه واگذاری ها و پیشگیری از رانت کمک نماید. این عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی درخواست کرد: جایگاه های سوخت از نظر معماری و مبلمان شهری هم دیده شود. یک فوریت این طرح با اکثریت آرای موافق تصویب گردید.


منبع:

1400/07/28
09:36:14
0.0 / 5
637
تگهای خبر: اقتصاد , سازمان , شهرداری , شورا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است