مدیركل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی:

شفاف سازی و پاسخگویی در سازمان تأمین اجتماعی تقویت شده است

شفاف سازی و پاسخگویی در سازمان تأمین اجتماعی تقویت شده است به گزارش کار در محل شفاف سازی پاسخگویی و مسئولیت پذیری در سازمان تأمین اجتماعی از ابعاد کمی و کیفی توسعه پیدا کرده است و مقررات زدایی بعنوان یک راهبرد اساسی در دستور کار سازمان است.


به گزارش کار در محل به نقل از مهر، علی جهانی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در نشست با اعضای هیأت مدیره و هیأت بازرسان کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران که در محل سندیکای شرکتهای ساختمانی ایران برگزار شد عنوان کرد: لزوم دارد تا نظام تعاملی، ارتباطی و هم افزایی و هم گرایی شرکای اجتماعی بخصوص جامعه کارفرمایان با سازمان تأمین اجتماعی در ابعاد مختلف تقویت شود. جهانی با اشاره به اینکه رویکرد سازمان تأمین اجتماعی تعامل سازنده با تشکل های اجتماعی است اظهار داشت: با عنایت به این که رویکرد این سازمان قرار گرفتن در کنار کارفرمایان است، امیدواریم با یک تعامل دوسویه در این راستا گام های مثبت و مطلوبی را برداریم. وی با اشاره به اینکه کارفرمایان و بیمه شدگان صاحبان اصلی سازمان تأمین اجتماعی هستند خاطرنشان کرد جامعه کارفرمایی باید در عرصه قانون گذاری ها، تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها نقش آفرینی کرده وبا به کارگیری ظرفیت کنشگران، مشکلات را به صورت مناسب تر و بهینه تر شناخته و برطرف کنند. جهانی به سازمان تأمین اجتماعی بعنوان بزرگترین سازمان عرضه دهنده بیمه های اجتماعی در کشور اشاره و تصریح کرد: این سازمان با گستردگی عملیاتی و تنوع کارکردها ایفاگر نقش های بزرگ توسعه ای برای پاسخگویی مطالبات به حق کارفرمایان است. وی با اشاره به اینکه مدیریت کلان سازمان در تحلیل خود کارفرمایان را حامی کارگران و کارگران را بزرگترین پشتوانه اقتصادی کشور می داند، اضافه کرد: عنصر مهم در ایجاد و حفظ اعتماد در شرکای اجتماعی سازمان اقناع آنها از راه پاسخگویی مطلوب به خواسته ها و نیازها و برگزاری همایش ها و نشست های مشترک و شناخت انتظارات آنان است. مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی به عرضه خدمات غیر حضوری در سازمان تأمین اجتماعی اشاره نمود و اذعان داشت: نگاه این سازمان در نوع مواجهه با شرکای اجتماعی تغییر کرده و هدفمند و ضابطه مند و به سمت مشارکت بیشتر در نقش مشورتی و تصمیم سازی مخاطبین بخصوص کارفرمایان هدایت شده است. وی به روش اجرای مواد ۲۸، ۳۸، ۴۷، ۵۰ و ۱۰۲ قانون تأمین اجتماعی اشاره نمود و اظهار داشت: تنقیح و تلخیص بخشنامه ها و ملحقات آن در جهت شفاف سازی مقررات برای ایجاد وحدت رویه و بهبود مستمر امور در واحدهای اجرایی در پاسخ گویی و عرضه خدمات به هنگام و رضایت مندی شرکای اجتماعی سازمان تدوین شده است و یکی از طرح های مهم و اثر گذار سازمان می باشد. جهانی با اشاره به اینکه برای حفظ و پایداری کارگاه ها مقررات زدایی در سه حوزه تاثیر گذار تأمین اجتماعی؛ مالیات و قانون کار ضروریست یاد آور شد: باید به منظور پایداری کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی و تأمین مشارکت کارگران و کارفرمایان در اجرا و تعمیم و گسترش و استقرار نظام صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور باید قوانین حوزه های مذکور را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و مشکلات و موانع آنرا حل و فصل کرد. وی با اشاره به اینکه قانون مشاغل سخت و زیان آور احتیاج به اصلاح دارد، خاطرنشان کرد: قانون مشاغل سخت و زیان آور باید از جامعیت، اثر بخشی و کار آمدی بهتری برخوردار شود و برای تقویت آن باید صفت سخت و زیان آور تفکیک و باز تعریف گردد و ساز و کارهای لازم برای استاندارد سازی محیط کار و کاهش ضریب آلایندگی و سخت و زیان آور بودن دیده شود و از جامعیت، کفایت و قانونمندی لازم با نگاه عدالت محوری برخوردار باشد. در ادامه نشست مهدی ساجدی معاون امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان اظهار داشت: اصل سه جانبه گرایی بر پایه مشارکت سه جانبه کارفرما، کارگر و دولت شکل گرفته است و از جایگاه ویژه ای در ارکان مدیریتی و تصمیم گیری سازمان تأمین اجتماعی برخوردار می باشد. در این نشست اعضای هیأت مدیره و هیأت بازرسان کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران هم به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.


منبع:

1400/03/21
20:05:17
0.0 / 5
603
تگهای خبر: اقتصاد , بیمه , تامین اجتماعی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
کار در محل

كار در محل

کار در محل سفارش دهنده

kardarmahal.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كار در محل محفوظ است